Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στα Capes

Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στα Capes

3
Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στα Capes

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,512 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,101 μονάδες με $ 17,452 την ημέρα, BPI 1,621 μονάδες στα  $ 12,921 την ημέρα, BSI 1,190 μονάδες στα $ 12,448 την ημέρα και BHSI 730 μονάδες στα $ 10,465 την ημέρα.

Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει ότι η αναμενόμενη διόρθωση του δείκτη ήρθε με περίπου 2 εβδομάδες καθυστέρηση, γεγονός το οποίο δεν βοηθάει στην πορεία του δείκτη βραχυπρόθεσμα, καθώς σύντομα, στο τέλος του μήνα, θα ξεκινήσουν οι εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου έτους στην Κίνα το οποίο σημαίνει ότι οι πτωτικές πιέσεις θα συνεχιστούν.

Για άλλη μία φορά η κύρια αιτία για την απότομη διόρθωση του BDI είναι η έλλειψη της ζήτησης για Capes αφού μέσα σε μία εβδομάδα ο BDI μειώθηκε κατά 26% ενώ στα Capeς (BCI)  μειώθηκε κατά 40%, στα Panamax (BPI) και στα Supramax (BSI) 7% και στα Handysize (BHSI) η μείωση ήτανε περίπου 4%.

Από πλευράς ημερησίων εσόδων μέσα σε μία εβδομάδα τα έσοδα των Capes μειώθηκαν κατά 48% ενώ στους υπόλοιπους τομείς η μείωση ήταν σχεδόν ίση με την προαναφερόμενη μείωση των επιμέρους δεικτών τους.

Φυσικά η μείωση της απασχόλησης των Capes οφείλεται στην συνήθη ύποπτο, την Κίνα, και στην μείωση των εισαγωγών και ειδικότερα σε Iron Ore.

Τα προηγούμενα χρόνια οι τοπικές χαλυβουργίες συνήθως αγόραζαν Iron Ore μία εβδομάδα πριν τις εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους, ώστε να χτίσουν τα κατάλληλα αποθέματα.

Στην παρούσα φάση όμως, σύμφωνα με στοιχεία των traders, τα ήδη υπάρχοντα αποθέματα είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τα οποία μπορούν να καλύψουν την συνολική παραγωγή των χαλυβουργιών για ένα μήνα και εκτιμάται ότι μέχρι και το τέλος των αργιών, δηλαδή το τέλος της πρώτης εβδομάδας του Φεβρουαρίου, δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για Iron Ore λαμβάνοντας υπόψη και την πτωτική πορεία των τιμών των προϊόντων χάλυβα στην εγχώρια αγορά της Κίνας.  Παράλληλα, τα νέα περιβαντολογικά μέτρα της κυβέρνησης κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε συνδυασμό με την νέα πιο σκληρή πιστωτική πολιτική των τραπεζών με στόχο την βελτίωση των ισολογισμών τους, δυσκολεύουν περισσότερο την πορεία των εισαγωγών, όχι μόνο σε  Iron Ore αλλά και Coal, Copper, Bauxite κλπ.

Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως η Κίνα, η οποία αγοράζει πάνω από τα 2/3 του μεταφερόμενου διά θαλάσσης μεταλλεύματος παγκοσμίως, το Δεκέμβριο εισήγαγε 73,38 εκ. τόνους παρουσιάζοντας πτώση περίπου 6% συγκριτικά με το Νοέμβριο.

Στον αντίποδα, τα θετικά στοιχεία για το Iron Ore και κατ’ επέκταση για την πορεία της αγοράς είναι πως για πρώτη φορά από το 2009 οι εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν  αύξηση, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 4% το 2013 ύστερα από μία πτωτική πορεία της τάξης του 4% για το 2011 και 2012 αντίστοιχα.

Η BIMCO στην τελευταία της ανάλυση εκτιμά πως για τις επόμενες εβδομάδες ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων θα κυμανθεί για τα Capes από $15,000 – $30,000, τα Panamax από $9,000 – $16,000, τα Supramax από $11,000 – 17,000 και τα Handysize από $9,000 – $12,000.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Kamsarmax,  το ‘MINERAL PEARL’ 81.545 DWT (2013 – Guangzhou Longxue) πουλήθηκε στα $ 27  εκ.

✏  Στα Supramax,  το ‘PRETTY MASTER’ 82.000 DWT (2013 – Zhejiang Judger) πουλήθηκε στα    $ 24  εκ.

✏  Στα Handymax,  το ‘TINA A’ 42.717 DWT (1997 – I.H.I) αγοράστηκε από Δανούς στα $ 10,5  εκ., το ‘SEA PEACE’ 46.486 DWT (2000 – Kanasashi K.K) αγοράστηκε από Έλληνες περίπου στα $ 14 εκ. και το ‘ST. ANDREW’ 41.425 DWT (1996 – Varna) πουλήθηκε στα $ 6,75 εκ.

✏  Στα Handysize,  το ‘CARL OLDENDORFF’ 32.189 DWT (2002 – Shaiki Hvy Ind.) πουλήθηκε στα $ 14 εκ., το ‘CS SOLARIS’ 28.942 DWT (2001 – Imabari) αγοράστηκε στα $ 12,9 εκ., το ‘CYNTHIA PIONEER’ 23.641 DWT (2009 – Shin Kochi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 15 εκ. και το ‘DANIELA BOLTEN’ 23.641 DWT (2008 – Shin Kochi) πουλήθηκε στα $ 14,8 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Suezmax,  το ‘HERO’ 156.644 DWT (2011 – Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 50 εκ.

✏  Στα Products,  το ‘ELEGANT VICTORIA’ 74.999 DWT (2007 – Onomichi) αγοράστηκε από την Prime Marine πάνω από τα $ 28 εκ.

✏  Στα Chemicals,  το ‘MYKINES’ 17.527 DWT (2008 – Samho Tongyoung), το ‘MALPENSA’ 17.527 DWT (2009 – Samho Tongyoung) και το ‘MIRABEAU’ 17.527 DWT (2009 – Samho Tongyoung) πουλήθηκαν σε διαφορετικούς αγοραστές προς $ 18 το κάθε ένα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.