Σε ανοδική πορεία οι τιμές με την σπέκουλα να παραμένει στο προσκήνιο

Σε ανοδική πορεία οι τιμές με την σπέκουλα να παραμένει στο προσκήνιο

4
Σε ανοδική πορεία οι τιμές με την σπέκουλα να παραμένει στο προσκήνιο

 

Του Γ. Λογοθέτη,  CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ύστερα από μία αρκετά δραστήρια εβδομάδα που χαρακτηρίστηκε από έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε πολλές περιπτώσεις με αρκετή δόση σπέκουλας, την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήθηκε μία ηρεμία σε όλες τις αγορές όσο αφορά νέα κλεισίματα, χωρίς όμως να απουσιάζει η ζήτηση οδηγώντας έτσι τις τιμές σε ανοδική πορεία.

Στην Ινδία, η νομισματική ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί εν αντιθέσει με τις τιμές του σιδήρου οι οποίες συνεχίζουν να παρουσιάζουν μεταβλητότητα.  Υπό αυτές τις συνθήκες, οι End Buyers λόγω της σταθερότητας της ρουπίας είναι πρόθυμοι να βγουν στην αγορά αλλά από την άλλη οι Cash Buyers είναι αντιμέτωποι με το δίλλημα αν θα πρέπει να πουλήσουν τώρα τα πλοία που έχουν αγοράσει η να περιμένουν ελπίζοντας ότι η αγορά-τιμές θα ανέβουν και άλλο.

Το Πακιστάν, για άλλη μία εβδομάδα ήρθε αντιμέτωπο με την υποτίμηση της ρουπίας και εκεί που πίστευαν ότι το επίπεδο των 107 ρουπίων ήτανε σε άσχημα επίπεδα, τελικά την είδαν να φτάνει τις 109 προς το δολάριο αφήνοντας σαν μοναδική λύση την παρέμβαση της κυβέρνησης, όπως άλλωστε έγινε και στην Ινδία.  Από την άλλη, οι End Buyers συνειδητοποίησαν πως αν δεν ανεβάσουν τις προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να βρίσκονται εκτός αγοράς με αποτέλεσμα όντως να βελτιώσουν τα επίπεδα τους.

Στο Μπαγκλαντές, τελικά η ημερομηνία των εκλογών ορίσθηκε για τις 5 Ιανουαρίου, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε «σπεκουλαδόρους» End Buyers να έχουν βγει στην αγορά για πλοία, προσδοκώντας ότι μετά τις εκλογές ότι οι τιμές του σιδήρου θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία.

Η Κίνα, παραμένει σταθερή στο να απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα η κυβέρνηση να παρέχει κίνητρα σε Κινέζους πλοιοκτήτες ώστε να διαλύσουν τα πλοία τους στην εγχώρια αγορά και το οποίο φάνηκε τελικά να έχει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 504,833 DWT, εκ των οποίων περίπου το 28% (141,926 DWT) ήτανε Bulkers, το 50% (253,954 DWT) Tankers και το 22% (108,953 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.