Σε αναπτυξιακή πορεία ο δείκτης BDI

Σε αναπτυξιακή πορεία ο δείκτης BDI

3
Σε αναπτυξιακή πορεία ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,821 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,089 μονάδες με $ 24,611 την ημέρα, BPI 1,665 μονάδες στα  $ 13,293 την ημέρα, BSI 1,475 μονάδες στα $ 15,424 την ημέρα και BHSI 764 μονάδες στα $ 10,870 την ημέρα.

Θετική έκπληξη επιφύλαξε ο δείκτης και ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων την προηγούμενη εβδομάδα, αφού όχι μόνο ξεπέρασε το όριο αντίστασης των 1,500 μονάδων αλλά έχει αποκτήσει μία δυναμική που όπως δείχνει θα τον οδηγήσει πολύ σύντομα και πάνω από τις 2,000 μονάδες.

Φυσικά το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα λόγω των επερχόμενων αργιών των Χριστουγέννων και μετά από 2 μήνες περίπου τις αργίες στην Κίνα.

Λογικά πάντως η οποιαδήποτε διόρθωση που ενδεχομένως να παρουσιάσει ο δείκτης τις περιόδους αυτές θα οφείλεται στην «εποχικότητα» και όχι σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών καθώς ήδη διανύουμε το καλύτερο τρίμηνο εδώ και πάνω από 2 χρόνια και η αιτιολογημένη σύμπνοια των απόψεων συνηγορεί για βελτίωση της αγοράς τον επόμενο χρόνο.

Άξιο αναφοράς πάντως για άλλη μία φορά είναι το γεγονός πως τα Capes και τα Panamax είναι αυτά που συντελούν τα μέγιστα στην αυξητική πορεία του δείκτη και τα οποία φυσικά παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη αύξηση των μέσων ημερησίων εσόδων.

Στο διάστημα της τελευταίας εβδομάδας, ο BDI αυξήθηκε κατά 23% ενώ τα έσοδα των Capes αυξήθηκαν κατά 50%, των Panamax κατά 23% και των Supramax και των Handysize από 6%.

Σύμφωνα με το CPB (The Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis), του οποίου τις αναλύσεις και εκτιμήσεις για την πορεία της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου Εμπορίου λαμβάνουν υπόψη κυβερνήσεις και Κεντρικές Τράπεζες, ο όγκος του Παγκοσμίου Εμπορίου έχει αρχίσει και δείχνει αυξητικές τάσεις καθώς το 3ο τρίμηνο το σύνολο των εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκε κατά 1,1% ύστερα από την αύξηση κατά 0,3% του 2ου τριμήνου με τις αναπτυσσόμενες οικονομίες να συνεισφέρουν περισσότερο στην άνοδο αυτή.

Αντίστοιχα, ο OECD, την προηγούμενη εβδομάδα μείωσε τις προβλέψεις του για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 3% φέτος και στο 4,8% τον επόμενο χρόνο από την πρόβλεψη του Μαΐου που έκανε λόγο για ανάπτυξη 3,6% φέτος και 5,8% το 2014.  Πάντως έστω και με τις πτωτικά διορθωμένες εκτιμήσεις τα επίπεδα της ανάπτυξης του Παγκοσμίου Εμπορίου και ιδιαίτερα για το 2014 όπου ο οργανισμός τα τοποθετεί στο 4,8% είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα δεδομένου ότι θα είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 2011 αλλά και πολύ κοντά στον μέσο όρο ανάπτυξης της τελευταίας 20ετίας που τοποθετείται στο 5%.

Συγκεκριμένα τώρα για την αύξηση συνολικά των εμπορευμάτων χύδην φορτίων, οι Clarksons εκτιμούν ότι το 2013 και το 2014 θα υπάρξει αύξηση από 5% αντίστοιχα επισημαίνοντας ότι όλοι οι κύριοι κλάδοι των εμπορευμάτων, Iron Ore, Thermal Coal και Grains θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία με ενδεχομένως μόνη επιφύλαξη για το εμπόριο του Coking Coal και ιδιαίτερα για τις εισαγωγές της Κίνας.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘CAROL’ 75.608 DWT (1999 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,2 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘MAPLE CREEK’ 53.474 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 19,5 εκ., και το ‘BORON NAVIGATOR’ 50.341 DWT (2005 – Imabari) αγοράστηκε από την Polforce στα $ 15,4 εκ

✏  Στα Handymax και στα Handysize, το ‘ST. NICHOLAS’ 41.515 DWT (1996 – Varna) πουλήθηκε στα $ 6 εκ., το ‘FRAGA’ 28.687 DWT (2003 – Shin Kochi) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. και το ‘BULK SUNSET’ 18.315 DWT (1997 – Shikoku Dock) πουλήθηκε στα $ 4,5 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα Suezmax, το ‘RIO GENOA’  159.395 DWT (2007 – Universal) πουλήθηκε περίπου στα $ 35,5 εκ.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.