Όποιος μιλά για το τέλος της κρίσης τρέφει αυταπάτες

Όποιος μιλά για το τέλος της κρίσης τρέφει αυταπάτες

7
Όποιος μιλά για το τέλος της κρίσης τρέφει αυταπάτες

Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

«Ποια ανάκαμψη;» διερωτάται επικριτικά ο Economist αντικρούοντας ουσιαστικά όλους όσους το τελευταίο διάστημα διατυμπανίζουν ότι η Ευρωζώνη ξεπέρασε την κρίση, προσπαθώντας έτσι να πείσουν ότι η πολιτική της λιτότητας απέδωσε καρπούς. 

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η ανάπτυξη το 3ο τρίμηνο δεν ξεπέρασε το 0,1%, χαμηλότερα από το ήδη αμφισβητούμενο 0,2% στο 2ο τρίμηνο. 

Τα στοιχεία για την πορεία της οικονομίας παραμένουν απογοητευτικά καθώς ο συνδυασμός της αναιμικής ανάπτυξης και του χαμηλού πληθωρισμού αποτελεί ένα άκρως επικίνδυνο μείγμα αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο πολιτικής αποσταθεροποίησης.          

Ταυτόχρονα, κοινή έκθεση των Κεντρικών τραπεζών της Μ. Βρετανίας και του Καναδά, BOE και BOC επιρρίπτει ευθύνες στην Ευρωζώνη για λάθος χειρισμούς της κρίσης χαρακτηρίζοντας τα πακέτα διάσωσης μη αποτελεσματικά αλλά και άδικα για τους φορολογούμενους που τα επωμίστηκαν. 

Κεραυνοί όμως και από την Capital Economics, η οποία περιληπτικά αναφέρει πως όποιος μιλά για το τέλος της κρίσης τρέφει αυταπάτες ενώ τα δύσκολα είναι μπροστά για την Ευρωζώνη καθώς τα υψηλά επίπεδα ανεργίας πνίγουν τις αδύναμες χώρες την στιγμή που οι αποπληθωριστικές πιέσεις έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους θεωρώντας πως το Ευρώ αποτελεί μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης και μη διστάζοντας να προτείνει την έξοδο χωρών από το ενιαίο νόμισμα.                                                                                

Ο σύνθετος δείκτης PMI της Markit υποχώρησε το Νοέμβριο στην Ευρωζώνη, συμπληρώνοντας δύο διαδοχικούς πτωτικούς μήνες, στις 51,5 μονάδες. 

Την ίδια στιγμή η Γερμανική ανάκαμψη έχασε έδαφος στο 3ο τρίμηνο αφού αναπτύχθηκε με ρυθμό 0,3%, από 0,7% την προηγούμενη περίοδο, το οποίο μεταφράζεται σε ετήσια ανάπτυξη του 1,3%. 

Στη Γαλλία, η οικονομία χειροτέρεψε το Νοέμβριο με τη δραστηριότητα του ιδιωτικού τομέα να επιστρέφει σε αρνητικό έδαφος καθώς ο σύνθετος PMI έκλεισε στις 48,5 μονάδες με τον επικεφαλής της Markit να τονίζει πως η Γαλλική οικονομία κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο νέας ύφεσης ενώ κάποιοι άλλοι αναλυτές υποστηρίζουν πως η Γαλλία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρωζώνη με τις μεταρρυθμίσεις να μην είναι αρκετές, τη βιομηχανία να έχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, την ανεργία στα ύψη και την παράβαση της συνθήκης του Μάαστριχτ για το όριο του ελλείμματος στο 3%.                                            

Στην Κίνα ο μεταποιητικός HSBC PMI το Νοέμβριο υποχώρησε στις 50,4 μονάδες από το υψηλό επτάμηνου στις 50,9 μονάδες.  Ο πρωθυπουργός της Κίνας. Li keqiang, δήλωσε ότι ο στόχος της επίτευξης ανάπτυξης του 7,5% για το 2013, κρατώντας ταυτόχρονα υπό έλεγχο τον πληθωρισμό, είναι εφικτός. 

Οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ωστόσο ότι η ανάπτυξη ενδεχομένως να κορυφώθηκε το 3ο τρίμηνο και πως έχει ήδη αρχίσει να επιβραδύνει υποστηρίζοντας πως η ανάκαμψη των τελευταίων 3-6 μηνών οφειλότανε στο μίνι-πακέτο τόνωσης νωρίτερα φέτος και πως η επίδραση αυτού του πακέτου αρχίζει και φεύγει.                                            

Στις ΗΠΑ, οι λιανικές πωλήσεις του Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 0,4%, περισσότερο από ότι αναμενόταν ενώ ο πληθωρισμός υποχώρησε ελαφριά λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας. 

Ο Πρόεδρος της FED, Ben Bernanke, δήλωσε ότι ακόμα και μετά την υποχώρηση της ανεργίας κάτω από το 6,5% η FED μπορεί να συνεχίσει να κάνει υπομονή αναζητώντας διαβεβαιώσεις ότι η αγορά εργασίας είναι αρκετά ισχυρή, πριν εξετάσει κάποια αύξηση του στόχου της για το επιτόκιο. 

Στην Ιαπωνία, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον Οκτώβριο στις 41,2 μονάδες, επίπεδα του 2011, αλλά οι εξαγωγές σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο 18,6 % φτάνοντας σε υψηλό 3 ετών, λόγω της εξασθένησης του Γιεν και την αύξηση των εξαγωγών προς ΗΠΑ και Κίνα.    

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.