Διαλύσεις πλοίων: Η αργοπορημένη επιστροφή του Μπαγκλαντές

Διαλύσεις πλοίων: Η αργοπορημένη επιστροφή του Μπαγκλαντές

6
Διαλύσεις πλοίων: Η αργοπορημένη επιστροφή του Μπαγκλαντές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η εβδομάδα που πέρασε επανάφερε στο προσκήνιο τις νομισματικές διακυμάνσεις τόσο στην Ινδία όσο και στο Πακιστάν αλλά και την αργοπορημένη επιστροφή του Μπαγκλαντές με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και την Κίνα να μην μπορεί να συμμετέχει ακόμη στο παιχνίδι.

Η Ινδία, μετά από ένα διάστημα περίπου 2 μηνών όπου είχε καταφέρει να σταθεροποιήσει το νόμισμα της, την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε και πάλι αντιμέτωπη με τις δυνάμεις της υποτίμησης φτάνοντας την ρουπία να διαπραγματεύεται πάνω από τις 63 ρουπίες προς το δολάριο από 61 το προηγούμενο διάστημα ενώ παράλληλα, και οι τιμές του σιδήρου επέδειξαν κάποια μεταβλητότητα.  Το «περίεργο» είναι ότι ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες, πραγματοποιηθήκαν κάποιες αγορές από Cash Buyers και μάλιστα σε τιμές πάνω από αυτές της αγοράς.

Το Πακιστάν, όπως προαναφέραμε αντιμετώπισε και αυτό διακυμάνσεις στην νομισματική ισοτιμία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα των τιμών της Ινδίας και του Μπαγκλαντές ακόμη και για τα μεγαλύτερου τονάζ δεξαμενόπλοια και παρά το πλεονέκτημα που έχει λόγω του Gas Free for Man Entry.

Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής, επέστρεψε αρκετά δυναμικά στην αγορά και με μεγάλη βελτίωση στις τιμές αφού στην παρούσα φάση προσφέρει τις πιο ανταγωνιστικές.

Παρά το γεγονός ότι η πολιτική κατάσταση παραμένει ρευστή με τις απεργίες να συνεχίζονται οι ιδιοκτήτες των Steel Mills όλη την προηγούμενη εβδομάδα αγόραζαν ώστε να χτίσουν αποθέματα οδηγώντας έτσι τις τιμές του σιδήρου σε υψηλά επίπεδα.  Εικάζεται όμως ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσει να υπάρχει διόρθωση καθώς τα αποθέματα θα έχουν φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Η Κίνα, απογοήτευσε για άλλη μία εβδομάδα καθώς δεν έδειξε κανένα σημάδι επιστροφής στη αγορά, με τις προσφερόμενες τιμές να παραμένουν σε μη ανταγωνιστικά επίπεδα και με όποια πλοία στην περιοχή να κλείνονται “As Is” και να πηγαίνουν στις άλλες αγορές.

Όπως έχουμε επισημάνει, αναμένεται προς το τέλος του χρόνου η Κίνα να επιστρέψει και πάλι στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια προκειμένου να ανανεώσουν τις άδειες λειτουργίας τους θα πρέπει να ικανοποιήσουν συγκεκριμένο αριθμό διαλύσεων (Quotas).

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,396,3864 DWT, εκ των οποίων περίπου το 77% (1,069,848 DWT) ήτανε Bulkers, το 11% (156,763 DWT) Tankers και το 12% (169,775 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.