Οι εξελίξεις στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά

Οι εξελίξεις στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά

1
Οι εξελίξεις στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε την προκήρυξη και τα Συμβατικά τεύχη για την ανάθεση της μελέτης του έργου «Υπόγεια οδική διασύνδεση  του εμπορικού λιμένα στο χώρο του car-terminal του Ν. Ικονίου με τον όμορο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, 75.000 τ.μ., προεκτιμώμενης  αμοιβής 50.707 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.»

Στόχος του έργου είναι η επενδυτική αξιοποίηση του χώρου αυτού, είτε για επέκταση του car-terminal, είτε για εργασίες logistics.

Οι προμελέτες έχουν γίνει από τη Δ/νση Έργων του ΟΛΠ Α.Ε., ενώ οι γεωτεχνικές μελέτες γίνονται με ανοιχτή διαδικασία βάσει του Ν. 3316/2005 για την εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων εκπόνησης μελετών.

Η υπόγεια διασύνδεση των δύο χώρων θα απαλλάξει την περιοχή από επίγεια κυκλοφοριακή κίνηση στο δρόμο Πειραιά-Σχιστού, σε μία ιδιαίτερα φορτωμένη κυκλοφοριακά περιοχή.

Πρόκειται για ένα ακόμα έργο του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο αφορά την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και ιδιαίτερα του car-terminal,  το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο car-terminal της Αν. Μεσογείου.

Επίσης, το δ.σ. του Οργανισμού αποφάσισε τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για την αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού των εξωτερικών χώρων της λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ Α.Ε.

Το έργο προϋπολογισμού 3.909.735 ευρώ πλέον ΦΠΑ, οδηγεί σε 46,2% εξοικονόμηση ενέργειας και απόσβεση σε 3,5 χρόνια και 82,6% εξοικονόμηση χρημάτων για συντήρηση.

Για το έργο αυτό είχαν προηγηθεί μελέτες από εξειδικευμένες εταιρείες μέσα από ανοιχτό διαγωνισμό, από τις οποίες προκύπτει ετήσια εξοικονόμηση ρύπων ύψους 1.583 τόνων CO2.

Το έργο αφορά το σύνολο της χερσαίας ζώνης από το Κεντρικό Λιμάνι μέχρι το Πέραμα και στοχεύει όχι μόνο στον καλύτερο και άπλετο φωτισμό του λιμανιού, αλλά και την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων από λάμπες νέας τεχνολογίας βάσει και των Κοινοτικών Κανονισμών.

Στόχος της αναβάθμισης είναι (α) η βελτίωση του φωτισμού σε όλους τους χώρους, (β) η εξοικονόμηση ενέργειας, (γ) η διασφάλιση προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες και (δ) η υποχρέωση της προστασίας του περιβάλλοντος, βάσει των διεθνών προτύπων.

Τέλος και σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ αντιπροσωπεία Γερμανών Ευρωβουλευτών επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του επιβατικού και εμπορικού λιμένα Πειραιά.

Η αντιπροσωπεία των βουλευτών είχε συναντήσεις με τον Πρόεδρο του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργο Ανωμερίτη και τον Γεν. Διευθυντή κ. Στ. Χατζάκο με τους οποίους συζήτησαν θέματα για τη στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα, αλλά και για τον ρόλο του ελληνικού λιμενικού συστήματος στην ελληνική οικονομία.

Τα μέλη της αντιπροσωπείας επέδειξαν, τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις περιβαλλοντικές πολιτικές που ασκούνται, πολιτικές των οποίων τα αποτελέσματα έχουν αναγνωρισθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων (ESPO), η οποία και αναγνώρισε το Λιμάνι του Πειραιά ως ECOPORT (οικολογικό λιμάνι) με πιστοποίηση Lloyd’s.

Αντιπροσωπεία του Trade Development Council (Εμπορικού Αναπτυξιακού Επιμελητηρίου) του Hong–Kong επισκέφθηκε τον ΟΛΠ Α.Ε. και είχε συνομιλίες με τη διοίκηση και στελέχη του ΟΛΠ Α.Ε.

Η αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου, πέρα από θέματα ανάπτυξης του λιμένος, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τη ναυτική έκθεση POSIDONIA, στην οποία μέλη – εταιρείες του Hong–Kong, δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν ενεργά.