Διαλύσεις πλοίων: Η αύξηση των τιμών αποδίδεται στην σταθεροποίηση της αγοράς...

Διαλύσεις πλοίων: Η αύξηση των τιμών αποδίδεται στην σταθεροποίηση της αγοράς της Ινδίας

0
Διαλύσεις πλοίων: Η  αύξηση των τιμών αποδίδεται στην σταθεροποίηση της αγοράς της Ινδίας

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Εκτός λογικής έχουν αρχίσει και χαρακτηρίζονται τα επίπεδα τιμών που προσφέρουν οι Cash Buyers, τα οποία βασίζονται καθαρά σε σπέκουλα αλλά όπως πολλοί υποστηρίζουν η σπέκουλα αυτή έχει φτάσει  σε παράλογα επίπεδα καθώς δεν υποστηρίζεται από την πραγματική αγορά, δηλαδή τα επίπεδα που είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν οι End Buyers ώστε να μπορούν στη συνέχεια να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά. 

Ο λόγος της αύξησης των τιμών αποδίδεται ουσιαστικά στην σταθεροποίηση της αγοράς της Ινδίας, τόσο σε νομισματικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο των τιμών του σιδήρου, αλλά αγνοείται η αστάθεια που επικρατεί στις υπόλοιπες αγορές όπως και οι επερχόμενες αργίες του Eid στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν που θα επηρεάσουν αρνητικά την αγορά. 

Άνθρωποι της αγοράς χαρακτηριστικά αναφέρουν ότι αν οι πραγματικές τιμές δεν ανταποκριθούν σε αυτές της σπέκουλας κάποια στιγμή άμεσα τότε θα αρχίσουν τα όργανα.                   

Στην Ινδία, συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και όπως αναφέραμε σε τιμές που ουσιαστικά δεν ανταποκρίνονται στην εγχώρια αγορά σε σημείο που αρκετοί κάνουνε λόγο για τη δημιουργία 2 διαφορετικών αγορών, αυτή των Cash Buyers και αυτή της εγχώριας. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην παρούσα φάση κανένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου δεν έχει πουληθεί στην εγχώρια αγορά πάνω από $ 400/LT LDT αλλά την ίδια στιγμή οι τιμές που προσφέρουν οι Cash Buyers είναι πάνω από αυτά τα επίπεδα.                            

Το Πακιστάν, αυτή τη στιγμή εμφανίζεται σαν την πιο αδύνατη αγορά καθώς συνεχίζει να εγκυμονεί κινδύνους λόγω της αστάθειας στην ρουπία και στις τιμές του σιδήρου. 

Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα να εμφανιστεί κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers έτσι ώστε να χτίσουν κάποια αποθέματα λόγω των επερχόμενων αργιών.      

Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα με την Ινδία την οποία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί, οι Cash Buyers δεν είναι ιδιαίτερα διατεθειμένοι να ρισκάρουν με το να προσφέρουν υψηλές τιμές δεδομένου ότι και ο αριθμός των End Buyers είναι σημαντικά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας.  Αναμένεται η αποχή λόγω των αργιών του Eid να επιδράσει θετικά στην αγορά και με την επιστροφή να δούμε την όρεξη για αγορές να επανέρχεται.                

Η Κίνα επέστρεψε στην αγορά ύστερα από το διάλειμμα της μίας εβδομάδας αλλά με πτωτικές τάσεις στις προσφερόμενες τιμές καθώς υπήρξε και αντίστοιχη πτώση στις τιμές του σιδήρου. 

Μοναδική λύση για να μπορέσει να θεωρείται ανταγωνιστική είναι η άνοδος των τιμών από τους Cash Buyers.                       

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 758,120 DWT εκ των οποίων περίπου το 90% (683,232 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 2,5% (18,500 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7,5% (56,388 DWT) Containers. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.