Διαλύσεις πλοίων: Με διάθεση οι Cash Buyers, απρόθυμοι οι End Buyers …

Διαλύσεις πλοίων: Με διάθεση οι Cash Buyers, απρόθυμοι οι End Buyers …

0
Διαλύσεις πλοίων: Με διάθεση οι Cash Buyers, απρόθυμοι οι End Buyers …

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η βελτίωση της αγοράς συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με κάποια κλεισίματα μάλιστα να γίνονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αφού για άλλη μία φορά η προεξόφληση των Cash Buyers για περεταίρω βελτίωση της αγοράς, τους έχει βάλει πάλι στην διάθεση της σπέκουλας ενώ από την άλλη, οι End Buyers δεν δείχνουν ακόμη τόσο πρόθυμοι να απορροφήσουν τα συγκεκριμένα πλοία που αγοράστηκαν στις υψηλές αυτές τιμές.                 

Η Ινδία, συνεχίζει να εντείνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον καθώς η αγορά συνεχίζει να βελτιώνεται με την ρουπία να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης στις 61 – 62 ρουπίες προς το δολάριο ενώ παράλληλα υπάρχει και σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου μετά από ένα μήνα έντονων διακυμάνσεων. 

Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν περιπτώσεις που οι Cash Buyers προσφέρουν τιμές που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την έστω βελτιωμένη σημερινή κατάσταση της αγοράς αλλά προεξοφλούν υψηλότερα επίπεδα στο άμεσο μέλλον ρισκάροντας έτσι στις προσφορές.                         

Το Πακιστάν, έχει βρεθεί στην ίδια θέση που ήτανε η Ινδία το προηγούμενο διάστημα, αφού συνεχίζει να έχει προβλήματα νομισματικής ισορροπίας με την ρουπία μόλις την προηγούμενη εβδομάδα να φτάνει σε ιστορικά χαμηλά και ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιστρέψει στην αγορά, αφού για να συμβεί αυτό θα πρέπει να βελτιώσει τα τρέχοντα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.    

Στο Μπαγκλαντές, αρχίζουν να φαίνονται κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς οι τιμές του σιδήρου, που ήταν και το κυριότερο πρόβλημα το προηγούμενο διάστημα, δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών και μάλιστα βρίσκεται πίσω από την Ινδία στις τιμές έχοντας αφήσεις το Πακιστάν στην τρίτη θέση.                

Η Κίνα, λόγω των αργιών όλη την προηγούμενη εβδομάδα απείχε από την αγορά και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε με τη διάθεση θα επιστρέψει καθώς τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες μέσα στο διάστημα αυτής της εβδομάδας παρουσίασαν αυξητική πορεία.        

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 716,376 DWT εκ των οποίων περίπου το 73% (524,264 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (44,555 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 21% (47,699

DWT) Containers και Ro-Ro. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.