Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία ανάλαβε πάλι ηγετική θέση

Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία ανάλαβε πάλι ηγετική θέση

2
Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία ανάλαβε πάλι ηγετική θέση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A

Η ανάκαμψη της αγοράς και ιδιαίτερα στην Ινδία είναι πια γεγονός και ενδεχομένως να επιβεβαιωθούν και πάλι τα ιστορικά στοιχεία που θέλουν το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρόνου να παρουσιάζεται ιδιαίτερα δραστήριο.

Οι Cash Buyers δείχνουν έντονη αγοραστική διάθεση και υπάρχουν περιπτώσεις που οι προσφερόμενες τιμές βασίζονται καθαρά σε προεξόφληση περεταίρω ανόδου της αγοράς στο άμεσο διάστημα.

Η Ινδία ανέλαβε και πάλι την ηγετική θέση τόσο στις τιμές που προσφέρει αλλά και στον αριθμό των κλεισιμάτων, αφού η ρουπία μετά από μία περίοδο συνεχών υποτιμήσεων κατάφερε να κερδίσει έδαφος και να σταθεροποιηθεί το τελευταίο διάστημα στις 61 με 62 ρουπίες προς το δολάριο.  Αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει και συνέχεια στην πορεία αυτή και για πόσο διάστημα, καθώς γενικότερα η οικονομία της Ινδίας παραμένει εύθραυστη και οποιαδήποτε μεταβολή επηρεάζει άμεσα και τις διαλύσεις.

Το Πακιστάν, για άλλη μία φορά βρέθηκε εκτεθειμένο σε προβλήματα ισοτιμίας αντιμετωπίζοντας έντονες διακυμάνσεις του νομίσματος του ακόμη και σε επίπεδα ημέρας.  Το γεγονός αυτό δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα στους Cash Buyers οι οποίοι τις περισσότερες μέρες της προηγούμενης εβδομάδας απείχαν από την αγορά περιμένοντας να επέλθει νομισματική ισορροπία αλλά και μην μπορώντας να κάνουν διαφορετικά αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές της Ινδίας.

Το Μπαγκλαντές, ενώ τις προηγούμενες ημέρες έδωσε την εντύπωση ότι επιστρέφει στην αγορά, ξαφνικά για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με την πτώση των τιμών του σιδήρου με αποτέλεσμα να παγώσει και πάλι η αγορά.  Εκτιμάται ότι για να επανέλθει και πάλι στην αγορά, θα πρέπει να υπάρξει σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου αλλά και να αυξήσει τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει σε αυτά της Ινδίας.

Η Κίνα, από τη προηγούμενη εβδομάδα έχει ήδη μπει στο πνεύμα των εορταστικών εκδηλώσεων διάρκειας μίας εβδομάδας και απέχει από την αγορά, ακόμα και για πλοία που γεωγραφικά πρόσκεινται προς αυτή, έχοντας όμως καταφέρει να γεμίσει τα διαλυτήρια της από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 660,582,471 DWT εκ των οποίων περίπου το 93% (612,883 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7% (47,699 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

Ινδία:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 375 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.