Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες έχουν χάσει κάθε κίνητρο

Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες έχουν χάσει κάθε κίνητρο

0
Διαλύσεις πλοίων: Cash Buyers και πλοιοκτήτες έχουν χάσει κάθε κίνητρο

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Απογοητευτικά συνεχίζουν να είναι τα στοιχεία των διαλύσεων, αφού και την προηγούμενη εβδομάδα καθολική ήτανε η αποχή των αγορών της Ινδίας, Πακιστάν και Μπαγκλαντές με μόνη εξαίρεση αυτή της Κίνας αλλά και της Τουρκίας. 

Λόγω των χαμηλών τιμών που επικρατούν στις προαναφερόμενες αγορές, οι Cash Buyers και οι πλοιοκτήτες έχουν χάσει κάθε κίνητρο ώστε να στείλουν τα πλοία προς διάλυση και υπάρχουν περιπτώσεις όπου λόγω της αύξησης των ναύλων κάποιοι είναι διατεθειμένοι να περάσουν τα πλοία από Survey ώστε να συνεχίζουν να τα ναυλώνουν.             

Στην Ινδία έχουν αρχίσει και φαίνονται κάποια σημάδια ότι τα χειρότερα έχουν περάσει, καθώς η τοποθέτηση του καινούριου Διοικητή στην RBI, την Κεντρική Τράπεζα της Ινδίας, σταμάτησε την πτωτική πορεία της ρουπίας, η οποία έκλεισε στις 66 ρουπίες στο δολάριο στα τέλη της εβδομάδας, ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν οριακές αυξητικές τάσεις.

Η εμπιστοσύνη στην αγορά της Ινδίας δεν θα επανέλθει άμεσα και θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι τα θεμελιώδη στοιχεία, νόμισμα και τιμές σιδήρου, να σταθεροποιηθούν και η αγορά να επανέλθει όχι στα προηγούμενα υψηλά αλλά τουλάχιστον σε επίπεδα που θα δίνουν το κίνητρο στους πλοιοκτήτες να σκεφτούν τη λύση της διάλυσης.                   

Το Πακιστάν, συγκριτικά με την Ινδία αλλά και με το Μπαγκλαντές, βρίσκεται σε καλύτερη θέση καθώς το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισε πρόσφατα και αυτό ήταν η υποτίμηση του νομίσματος του, αλλά όχι σε επίπεδα Ινδίας, ενώ οι τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές βρίσκονται σε καλά επίπεδα. 

Εικάζεται ότι το Πακιστάν θα είναι από τις πρώτες αγορές που αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης.    

Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα πολιτικών αναταραχών ενώ οι χαμηλές τιμές του σιδήρου έχουν απομακρύνει όλους τους End Buyers από την αγορά, έχοντας σαν αποτέλεσμα αρκετά πλοία να παραμένουν απούλητα, ή οι Cash Buyers να προσπαθούν να τα πουλήσουν σε άλλες αγορές κάνοντας φυσικά και πιο έντονο το «επίπονο» για τους πλοιοκτήτες φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων.         

Η Κίνα, συνεχίζει να έχει τον ηγετικό ρόλο και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και VLCC, οι τιμές που προσφέρει να είναι οι υψηλότερες στην αγορά έχοντας φυσικά σαν αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικά η μόνη αγορά που στην παρούσα φάση είναι σε λειτουργία. 

Φημολογείται ότι η κυβέρνηση θα προσφέρει φορολογικά κίνητρα σε κρατικές εταιρίες για να διαλύσουν τα υπερήλικα πλοία ενώ εικάζεται ότι αυτό θα λειτουργήσει συνδυαστικά σαν βοήθεια (subsidy) ώστε οι κρατικές εταιρίες παράλληλα να βάλουν νέες παραγγελίες.      

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 412,400 DWT εκ των οποίων  το 100% (412,400 DWT) αφορά μόνο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς στις άλλες κατηγορίες δεν καταγράφηκε καμία πράξη.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 365 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 355 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.