Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012 ο BDI

Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012 ο BDI

7
Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012 ο BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 06 Σεπτεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,352 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,799 μονάδες με $ 21,793 την ημέρα, BPI 1,020 μονάδες στα  $ 8,158 την ημέρα, BSI 959 μονάδες στα $ 10,027 την ημέρα και BHSI 537 μονάδες στα $ 7,688 την ημέρα.

Εξετάζοντας την πρόσφατη πορεία του δείκτη, διαπιστώνουμε ότι από τις 20 Ιουνίου βρίσκεται συνέχεια πάνω από τις 1,000 μονάδες, ακόμη και τον ιστορικά πεσμένο μήνα τον Αύγουστο, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου παρουσίασε μία άνοδο της τάξης των 346 μονάδων και το επίπεδο των 1,352 μονάδων που έκλεισε την Παρασκευή, είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012.

Αν ο δείκτης για τις επόμενες περίπου 10 ημέρες παρουσιάσει τη δυναμική της τελευταίας εβδομάδας, τότε θα τον δούμε να σπάει και το φράγμα των 2,000 μονάδων αλλά το ζητούμενο δεν είναι μόνο να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα περιστασιακά αλλά να καταφέρει να σταθεροποιηθεί σε αυτά (sustainability).

Στις ανασκοπήσεις των 2 τελευταίων εβδομάδων, είχαμε αναφέρει πως η προσφορά πλοίων (Supply) έχει αρχίσει και εξομαλύνεται, το πρώτο 7άμηνο του 2013 έχει αυξηθεί κατά 3,6%, ενώ για το 2014 και 2015 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,5% κάθε χρόνο.

Παράλληλα, από την πλευρά της ζήτησης (Demand), έχει αρχίσει και επιβεβαιώνεται η προσπάθεια της Κίνας για διατήρηση της οικονομίας της, με την κυβέρνηση να αυξάνει τις επενδύσεις της σε δημόσια έργα, αυξάνοντας έτσι την ανάγκη για περισσότερες εισαγωγές Iron Ore, Coal αλλά και Grains.

Μπορεί να έχει καταντήσει γραφικό πλέον, αλλά ουσιαστικά η θετική πορεία της αγοράς εξαρτάται από την πορεία των εισαγωγών της Κίνας, η οποία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πρώτων υλών παγκοσμίως, όπου σαν αποτέλεσμα επηρεάζει άμεσα τα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των Capes και των Panamax.

Είναι γεγονός πως τη μεγαλύτερη βαρύτητα στην αύξηση του δείκτη την έχουν τα Capes και τις τελευταίες 10 ημέρες έχουν αρχίσει και ακολουθούν και τα Panamax.

Οι προσδοκίες πως σιγά – σιγά η αγορά έχει αρχίσει και βλέπει σημάδια ανάκαμψης αντικατοπτρίζεται και στην αύξηση των παραγγελιών για νέα πλοία το οποίο με τη σειρά του έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των νεότευκτων πλοίων.

Είναι χαρακτηριστικό πως οι τρέχουσες τιμές των νεότευκτων πλοίων στην παρούσα φάση βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 12 μηνών.

Στα τέλη του Ιουλίου η τιμή για παραγγελία ενός Cape ήταν $ 48,5 εκ., αυξημένη κατά 3.3% συγκριτικά με ένα χρόνο πριν.  Βέβαια, για να μην ξεχνάμε και το παρελθόν, συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2008, η τωρινή τιμή είναι 51% χαμηλότερη αφού τότε η παραγγελία ενός Cape κόστιζε $ 99 εκ.

Αναφορικά με τις παραγγελίες, ο αριθμός όλων των τύπων των πλοίων που τοποθετήθηκαν μέχρι τις 21 Αυγούστου, ανέρχεται στα 910 η σε DWT 59,6 εκ. το οποίο αντικατοπτρίζει αύξηση 11% η 78% σε DWT συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2012.

Από τα 910 πλοία, το 40% περίπου είναι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.  Να σημειώσουμε πως συγκριτικά με τους πρώτους 7 μήνες της περιόδου 2006 – 2008 όπου κατά μέσο όρο ο αριθμός των παραγγελιών όλων των τύπων των

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘TAIFU STAR’ 178.632 DWT (1998 – Daewoo) πουλήθηκε από Κινέζους στα          $ 16,3 εκ με Special Survey περασμένο.  Να σημειώσουμε ότι σαν ex-name ‘Crystal Clear’ το πλοίο είχε αγοραστεί από τους Κινέζους τον Ιανουάριο στα $ 11,8 εκ.

✏  Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘STEFANIA LEMBO’ 82.913 DWT (2010 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από την Diana Shipping σε auction στα $ 22,7 εκ., το ‘BELGRANO’ 76.759 DWT (2004 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στα $ 17 εκ.

✏  Στα Handymax και Handyzize, το ‘LOS VILOS’ 46.541 DWT (2000 – Oshima) αγοράστηκε από

Έλληνες στα $ 12,8 εκ., το ‘PAN BLESS’ 27.308 DWT (1994 – Mitsubishi) πουλήθηκε επίσης σε Έλληνες στα $ 5 εκ. και το ‘GLOBAL NEXTAGE’ 24.422 (1996 – Shin Kurushima), Open Hatch, πουλήθηκε στα $ 5,6 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα VLCC, το ‘TAKASAGO MARU’ 281.050 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 21 εκ.

✏  Στα Aframax, το ‘FORWARD FORTUNE’ 114.960 DWT (2005 – Sasebo) πουλήθηκε στα             $ 20,5 εκ. και το ‘STAVENGER BAY’ 105.744 DWT (2004 – Sumitomo) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 20 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘BOW PLATA’ 19.800 DWT (2006 – Kitanihon Zosen) αγοράστηκε από το Investment Fund “Breakwater Capital’ στα $ 21,5 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.