Οι End Buyers δεν υπάρχουν στην αγορά, οι Cash Buyers δεν πωλούν...

Οι End Buyers δεν υπάρχουν στην αγορά, οι Cash Buyers δεν πωλούν τα αποθέματά τους και οι πλοιοκτήτες απλά παρακολουθούν τις εξελίξεις

0
Οι End Buyers δεν υπάρχουν στην αγορά, οι Cash Buyers δεν πωλούν τα αποθέματά τους και οι πλοιοκτήτες απλά παρακολουθούν τις εξελίξεις

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Η νομισματική κατρακύλα στην Ινδία και το Πακιστάν δείχνει να μην έχει σταματημό, έχοντας σαν αποτέλεσμα το κυριολεκτικό πάγωμα των διαλύσεων. 

Οι End Buyers είναι σαν να μην υπάρχουν πια στην αγορά αφού δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον πλέον στο να προσφέρουν, οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν τα οποιαδήποτε αποθέματα τους στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα των τιμών και οι πλοιοκτήτες απλά παρακολουθούν τις εξελίξεις.           

Για την Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αναφέρει πως εκφραζόντουσαν φόβοι ότι η ρουπία θα φτάσει στις 70 προς το δολάριο, φόβοι οι οποίοι τελικά επαληθεύτηκαν, αφού την είδαμε να κλείνει πάνω από τις 69 ρουπίες. 

Παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου είχαν μία ανοδική πορεία, η άνοδος αυτή δεν ήταν ικανή να αντισταθμίσει την μεγάλη πτώση της νομισματικής ισοτιμίας οδηγώντας έτσι την αγορά των διαλύσεων σε όχι απλά απογοητευτικά επίπεδα αλλά σε μηδενικά. 

Η πτώση της ρουπίας, μέχρι στιγμής έχει αποφέρει πάνω από 20% μείωση της αξίας των αποθεμάτων των End Buyers και το ανησυχητικό είναι ότι δεν φαίνονται σημάδια βελτίωσης στο άμεσα επόμενο διάστημα παρά το γεγονός ότι προς το τέλος της εβδομάδας η ρουπία έκλεισε λίγο κάτω από τις 66 ρουπίες στο δολάριο.                  

Στο Πακιστάν, η ισοτιμία για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα έσπαγε πτωτικά ρεκόρ αφού η ρουπία  έφτασε πάνω από τις 104 στο δολάριο και ενώ αντίθετα με την Ινδία το Πακιστάν έκανε κάποια κλεισίματα, εικάζεται ότι αν συνεχιστούν οι αρνητικές εξελίξεις, σύντομα θα δούμε και εδώ την αγορά να παγώνει.    

Το Μπαγκλαντές, και την προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε να βρίσκεται υπό το καθεστώς της «τεχνητής» απεργίας προσπαθώντας έτσι να ανεβάσει τις τιμές του σιδήρου που είχαν φτάσει σε χαμηλά επίπεδα. 

Συγκριτικά με τις αγορές της Ινδίας και του Πακιστάν, το Μπαγκλαντές βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα καθώς δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας και σιγά – σιγά οι τιμές του σιδήρου δείχνουν μία τάση θετικής διόρθωσης αλλά προς το παρόν και αυτό δεν έχει να παρουσιάσει ιδιαίτερη δραστηριότητα.          

Η Κίνα, το τελευταίο διάστημα είναι αυτό που λένε «όλα τα λεφτά» αφού τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις και έχουν φτάσει τα επίπεδα των άλλων χωρών. 

Ιδιαίτερα για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και Panamax, οι τιμές που προσφέρει η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι οι υψηλότερες στην αγορά.  Δεν χωράει αμφιβολία ότι τα περισσότερα πλοία που βρίσκονται στο Far East χωρίς δεύτερη σκέψη θα καταλήξουν σε Κινέζικα χέρια.   

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 440,374 DWT εκ των οποίων περίπου το 64% (280,965 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 26% (116,467 DWT)δεξαμενόπλοια, και το 10% (42,942 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 365 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.