Αύξηση κατά 3,2 εκατομμύρια τόνους παρουσίασε το βιβλίο παραγγελιών

Αύξηση κατά 3,2 εκατομμύρια τόνους παρουσίασε το βιβλίο παραγγελιών

0
Αύξηση κατά 3,2 εκατομμύρια τόνους παρουσίασε το βιβλίο παραγγελιών

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 23 Αυγούστου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1165 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,312 μονάδες με $ 16,533 την ημέρα, BPI 903 μονάδες στα $ 7,207 την ημέρα, BSI 927 μονάδες στα $ 9,696 την ημέρα και BHSI 528 μονάδες στα $ 7,647 την ημέρα.

Για άλλη μία φορά πρωταγωνιστές στην ανοδική πορεία του δείκτη είναι τα Capes λόγω της αύξησης των εισαγωγών της Κίνας σε Iron Ore και Coal. 

Σύμφωνα με τους επιμέρους δείκτες, τα μεγαλύτερα «κέρδη» στην παρούσα φάση (Μέσος όρος ημερησίων εσόδων – OPEX) τα παρουσιάζουν πρωτίστως τα Capes και ύστερα τα Supramax με μεγάλη διαφορά στη 2η θέση, τα Handysize με «οριακά» κέρδη ενώ τα Panamax βρίσκονται σε επίπεδα Break Even και δεν αναγνωρίζουν κέρδη.  

Παραδοσιακά, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος είναι οι πιο παραγωγικοί μήνες στην Κίνα σε κατανάλωση σιδήρου και το μοτίβο φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και φέτος. 

Το γεγονός ότι οι τιμές του Iron Ore παρουσίασαν μία αυξητική τάση και ιδιαίτερα την τελευταία εβδομάδα, οδήγησε τους αγοραστές στο να αυξήσουν τις παραγγελίες τους υπό το φόβο περεταίρω αύξησης των τιμών, αλλά και στο να αυξήσουν τα αποθέματα τους λόγω των προγραμματισμένων αργιών στις αρχές Οκτωβρίου. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα αποθέματα Iron Ore των παραγωγών σιδήρου σήμερα έχουν διάρκεια 25 ημερών όταν στις αρχές του χρόνου η διάρκεια των αποθεμάτων έφτανε στους 2 με 3 μήνες. 

Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεδομένα η πορεία των Capes αναμένεται να είναι θετική το τελευταίο διάστημα του χρόνου καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα θα αρχίσει και πάλι μετά το τέλος του καλοκαιριού άρα και η ζήτηση για Iron Ore θα παραμείνει σε υγιή επίπεδα.       

Σχετικά με την προσφορά τονάζ, τους τελευταίους 2 μήνες ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10 εκατομμύρια τόνους ο οποίος σήμερα αριθμεί συνολικά 704 εκατομμύρια τόνους. 

Από τις αρχές του χρόνου έχει αυξηθεί κατά 3,6%. Αναφορικά με τις μελλοντικές παραγγελίες, το 70% των παραγγελιών που μπήκαν τους τελευταίους 2 μήνες αναμένεται να παραδοθούν το 2015.

Συνολικά, μαζί με τις χρονικές μεταθέσεις των παραγγελιών ο όγκος των παραδόσεων για το 2015 έχει ανέβει από τους 20 στους 25 εκατομμύρια τόνους. Για το 2013 και σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, αναμένεται να πέσουν στο νερό 70 εκατομμύρια τόνοι το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 4 ετών.            

Το βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί κατά 3,2 εκατομμύρια τόνους το τελευταίο δίμηνο και συνολικά βρίσκεται στους 126 εκατομμύρια τόνους. 

Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία δυόμιση χρόνια που το βιβλίο παραγγελιών παρουσιάζει αύξηση ύστερα από το ρεκόρ των 300 εκατομμυρίων τόνων τα τέλη του 2010 όπου και μετά άρχισε η πτωτική πορεία.

Ενώ τους τελευταίους 2 μήνες οι νέες παραγγελίες ήταν μοιρασμένες σχεδόν σε όλους τους τύπους των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τον Ιούνιο παρατηρήθηκε μία αύξηση/προτίμηση των παραγγελιών σε  Supramax ενώ τον Ιούλιο παρατηρήθηκε αύξηση σε Capes. 

Τα Panamax παρουσίασαν την μικρότερη προτίμηση για παραγγελίες, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη υπέρ-προσφορά συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους.       

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.     

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Capes, το ‘BULK CANADA’ 179.397 DWT (2012 – HHIC – Phil.) πουλήθηκε στα $ 41,2 εκ., το ‘LILAC’ 179.643 DWT (2009 – DAEWOO) αγοράστηκε από την Golden Union περίπου στα $ 36 εκ. και το ‘CSK ENTERPRISE’ 168.404 DWT (1997 – Halla Eng.) αγοράστηκε από την N.G Moundreas στα $ 11 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘OCEAN ALLIANCE’ 52.388 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε περίπου στα $ 16,5 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘SHARK ISLAND’ 28.587 DWT (1996 – Hudong S.Y) με Dry Dock τον Νοέμβριο του 2013 πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 4,5 εκ. και το ‘KEN SHO’ 23.581 (1994 – Saiki) αγοράστηκε στα $ 5,3 εκ.    

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘EUROSEA’ 96.755 DWT (1994 – Samsung H.I), πουλήθηκε για αποθηκευτική χρήση στα $ 7,8 εκ. .