Διαλύσεις πλοίων: H Κίνα επανήλθε στο προσκήνιο

Διαλύσεις πλοίων: H Κίνα επανήλθε στο προσκήνιο

1
Διαλύσεις πλοίων: H Κίνα επανήλθε στο προσκήνιο

Του  Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η πτωτική πορεία των τιμών συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις αγορές αφού διανύουμε την καλοκαιρινή περίοδο εν μέσω μουσώνων και του Ramadan, με εξαίρεση αυτή της Κίνας που ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας ήρθε πάλι στο προσκήνιο.
Παρά το γεγονός ότι επικρατεί η πεποίθηση πως τα χειρότερα πέρασαν, οι End Buyers περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί για κάποιο διάστημα πριν αρχίσουν πάλι να δραστηριοποιούνται, δημιουργώντας έτσι όμως προβλήματα στους Cash Buyers και τους πλοιοκτήτες αφού σε κάποιες περιπτώσεις οι πλοιοκτήτες αποσύρουν τα πλοία από την αγορά είτε προσπαθώντας να βρουν
κάποιο ναύλο και αν όχι κάποιοι επιλέγουν και τη λύση του παροπλισμού, αναμένοντας την αγορά, τιμές, να ανακάμψουν.              

Η Ινδία, πάνω που έλπιζε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει αφού με κρατική παρέμβαση σταθεροποίησε την πτωτική πορεία της ρουπίας, ήρθε αντιμέτωπη με την πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 20 τον τόνο οδηγώντας τους End Buyers να σταματήσουν τις οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις για αγορά πλοίων και αναμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά τις επόμενες ημέρες.  Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διάστημα 2 βδομάδων, λόγω της νομισματικής ισοτιμίας, οι End Buyers, έχασαν περίπου το 15% της αξίας των αποθεμάτων τους.                
Στο Πακιστάν, που μέχρι στιγμής δεν αντιμετώπιζε νομισματικά προβλήματα αλλά ούτε και διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου, τις τελευταίες ημέρες ήρθε και αυτό αντιμέτωπο με πτώση στις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 τον τόνο.  Ο συνδυασμός της πτώσης των τιμών του σιδήρου με την απραξία λόγω του Ramadan οδήγησε τις προσφερόμενες τιμές σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, και την αγοραστική διάθεση στο ναδίρ.       

Το Μπαγκλαντές, την προηγούμενη εβδομάδα έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αφού ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας τα διαλυτήρια δεν είχαν καθόλου αποθέματα.  Αναμένεται και εδώ μετά το Ramadan, η αγοραστική διάθεση να επανέλθει και η οποία θα οδηγήσει τις τιμές προς τα επάνω, καθώς με τις σημερινές τιμές οι πλοιοκτήτες αρνούνται να έρθουν σε συμφωνία με τους Cash Buyers.
Η Κίνα, ξάφνιασε ευχάριστα την προηγούμενη εβδομάδα με τις τιμές να παρουσιάζουν ανοδική πορεία, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που πλοιοκτήτες όπου τα πλοία τους είναι στο Far East η Med, να σκέφτονται να τα κλείσουν για Κίνα καθώς το κλείσιμο της ψαλίδας των
τιμών μεταξύ της Κίνας και των άλλων αγορών να μεγαλώνει περισσότερο, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην θεωρούν το voyage cost αποτρεπτικό παράγοντα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 1,624,478 DWT εκ των οποίων περίπου το 26% (424,807 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το 74% (1,199,671
DWT) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏  Ινδία:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏  Πακιστάν:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   
✏  Κίνα:  Από $ 325 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.