Aν η Κίνα δεν εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, η ανάπτυξη μπορεί να υποχωρήσει...

Aν η Κίνα δεν εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, η ανάπτυξη μπορεί να υποχωρήσει στο 4% το τέλος της 10ετίας!

4
Aν η Κίνα δεν εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, η ανάπτυξη μπορεί να υποχωρήσει στο 4% το τέλος της 10ετίας!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Τα κύρια θέματα από τη διάσκεψη των 20 πιο ανεπτυγμένων χωρών του πλανήτη, G 20, ήταν η δέσμευση των χωρών να κινηθούν πιο γρήγορα σε ελεύθερα συστήματα ισοτιμιών ώστε να απέχουν από ανταγωνιστικές υποτιμήσεις και παράλληλα να επικεντρωθούν στην εξισορρόπηση της Παγκόσμιας ζήτησης κάτι που απαιτεί εσωτερική εξισσορόπηση μέσω δομικών μεταρρυθμίσεων.

Όπως επισημαίνει το Reuters, το προσχέδιο δεν κάνει κάποια αναφορά σε συγκεκριμένους δημοσιονομικούς στόχους, λέγοντας ότι οι δημοσιονομικές στρατηγικές πρέπει να είναι «αξιόπιστες, φιλόδοξες και να προσαρμόζονται ανάλογα με τη χώρα».                                                                 

Ο υπουργός των οικονομικών των ΗΠΑ, Jakob Lew, σε άρθρο του στους Financial Times, τόνισε πως οι αξιωματούχοι του G 20 θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία θέσεων εργασίας για την στήριξη της Παγκόσμιας οικονομίας.  Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι οι άλλες χώρες θα πρέπει να διδαχθούν από το παράδειγμα ανάκαμψης των ΗΠΑ από την κρίση ενώ προσθέτει πως η συνεδρίαση παρέχει μία μοναδική ευκαιρία να τεθεί το θέμα της απασχόλησης στο επίκεντρο της μακροοικονομικής πολιτικής.

Στη συνέχεια, κάλεσε τις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης να ενισχύσουν την καταναλωτική ζήτηση και να μειώσουν την ανεργία, ενώ υπογράμμισε ότι η Κίνα θα πρέπει να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις που απαιτούν υψηλά προσόντα.  Κλείνοντας, απέρριψε τις πολιτικές λιτότητας που δεν εξισορροπούνται από μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης.

Ο Economist χαρακτηρίζει ασθενική και δυσλειτουργική την Ευρωπαϊκή αγορά εργασίας, επισημαίνοντας πως οι Ευρωπαίοι δεν αρκούν να βάλουν φρένο στην ανεργία αλλά πρέπει να στηριχθεί και η ανάπτυξη.

Την ώρα που οι προβλέψεις θέλουν την ανεργία στις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο να μειώνεται, ο ΟΟΣΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για νέα άνοδο στην Ευρωζώνη, υπό το βάρος της συνεχιζόμενης κρίσης, αναιρώντας έτσι όλους τους Ευρωπαίους αξιωματούχους που βιάστηκαν να μιλήσουν για τέλος της κρίσης.

Η Fitch, υποβάθμισε την αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) σε ΑΑ+ από ΑΑΑ καθώς μετά την υποβάθμιση της Γαλλίας οι εκδόσεις μακροπρόθεσμου χρέους του EFSF δεν καλύπτονται πλήρως από τις εγγυήσεις.

Η Τράπεζα της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι η οικονομία της θα συρρικνωθεί κατά 1,9%, προηγούμενη πρόβλεψη ήταν για 1%, στην Ολλανδία η ανεργία σκαρφάλωσε στο 8,5% τον Ιούνιο, από 8,3% το Μάιο και 6,3% τον Ιούνιο του 2012 και την καταναλωτική εμπιστοσύνη να υποχωρεί στο – 38 τον Ιούλιο από – 36 τον Ιούνιο.  Στη Γερμανία ο δείκτης οικονομικού κλίματος, ZEW, υποχώρησε στο 36,3 από 38,5 τον Ιούνιο ενώ οι αναλυτές περίμεναν άνοδο στο 39,6.

Στις ΗΠΑ, στο υψηλότερο επίπεδο από το 2006 ανήλθε ο δείκτης κατασκευαστικής εμπιστοσύνης τον Ιούλιο, στις 57 μονάδες από 51 τον Ιούνιο.

Τον Ιούνιο η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε με ρυθμό 0,3%, υψηλό 4 μηνών, και συνολικά για το 2ο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 0,6%.

Ο Bernanke, δήλωσε πως η FED μπορεί να αφήσει το QE ανέπαφο η να το αυξήσει σε περίπτωση επιδείνωσης της αγοράς εργασίας, αντίστασης του πληθωρισμού να πλησιάσει το στόχο του 2%, ή σύσφιξης των χρηματοπιστωτικών συνθηκών.

Οι αντικρουόμενες αλλά πτωτικές προβλέψεις για την ανάπτυξη της Κίνας συνεχίζονται με τη Nomura να τοποθετεί την ανάπτυξη για το 2013 κάτω του 7% ενώ υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Κεντρικής τράπεζας την τοποθετεί στο 7,5%.

Το ΔΝΤ προειδοποιεί πως η Κίνα χρειάζεται ένα πακέτο μεταρρυθμίσεων που θα περιορίσει τα αυξανόμενα ρίσκα και θα δημιουργήσει μία οικονομία που θα βασίζεται περισσότερο στην κατανάλωση.

Στην έκθεση του το ΔΝΤ αναφέρει πως αν η Κίνα δεν εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, η ανάπτυξη μπορεί να υποχωρήσει στο 4% το τέλος της 10ετίας!

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.