Η πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. στην Ολομέλεια του ΕΚ: Οδική ασφάλεια και...

Η πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. στην Ολομέλεια του ΕΚ: Οδική ασφάλεια και η ασφάλεια των πλοίων στο επίκεντρο

6
Η πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. στην Ολομέλεια του ΕΚ: Οδική ασφάλεια και η ασφάλεια των πλοίων στο επίκεντρο

Η  πρώτη μέρα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ήταν σε μεγάλο βαθμό αφιερωμένη στην πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. Με τη συμμετοχή του αρμόδιου Επιτρόπου και Αντιπροέδρου της Ε. Επιτροπής Σ. Κάλλας, συζητήθηκαν εκτενώς σημαντικά θέματα όπως: οδική ασφάλεια με έμφαση στις τρεις νομοθετικές προτάσεις της Ε. Επιτροπής για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, ο έλεγχος πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control), η εξωτερική πολιτική αερομεταφορών της ΕΕ, η ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της θάλασσας, της ναυτιλίας και του τουρισμού στην ΕΕ μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης.

Ο κ. Κουμουτσάκος, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, αν και οι στοχευμένες δράσεις που είχε προτείνει η Ε. Επιτροπή για το 2001-2010 είχαν θετικά αποτελέσματα,
απαιτούνται ακόμα περισσότερο αποφασιστικές ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την οδική ασφάλεια. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καλύτερη δυνατή ενημέρωση, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των πολιτών. Ιδιαίτερα των παιδιών, που αποτελούν την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα.

“Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, και είναι αιτία μεγάλης ανησυχίας και προβληματισμού: Αν και γνωστό, αξίζει να ακουστούν ακόμη μια φορά:

·περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τουςκαι σχεδόν 1.500.000 έχουν τραυματιστεί (από αυτούς 250.000 σοβαρά) σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2011· σε κάθε θανατηφόρο ατύχημα αντιστοιχούν τέσσερα ατυχήματα που προξενούν μόνιμες αναπηρίες και δέκα που προξενούν
σοβαρούς τραυματισμούς·

·περισσότεροι από τους μισούς τραυματισμούς συμβαίνουν σε αστικές περιοχές

· το κοινωνικό και οικονομικό κόστος των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο
2% του ΑΕγχΠ ή σε 250 δισ. ευρώ για το 2012.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια επανάπαυσης. Η απώλεια ακόμα και μιας ανθρώπινης ζωής στους δρόμους δεν είναι αποδεκτό ενδεχόμενο. Η μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια δεν είναι απλώς πολιτική προτεραιότητα. Είναι αυστηρή επιταγή”.

Στη συζήτηση για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control),ο κ. Κουμουτσάκος,ως εισηγητής του ΕυρωπαϊκούΛαϊκού Κόμματος, χαρακτήρισε απολύτως ικανοποιητικό συμβιβασμό το αποτέλεσμα που πετύχαμε μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο  που ικανοποιεί πλήρως τις βασικές προτεραιότητες του Ε. Κοινοβουλίου, λαμβάνει υπόψη τις ευαισθησίες όλων των πλευρών χωρίς να αφίσταται των προνοιών της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (Maritime Labour Convention-MLC).
Η ασφάλεια στη θάλασσα αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα και αδιαπραγμάτευτο όρο. Και ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ασφάλειας στη θάλασσα είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος των πλοίων από το κράτος λιμένα   (Port State Control)”.

Το κείμενο που εγκρίθηκε σήμερα από την Ολομέλεια του ΕΚ διασφαλίζει μεταξύ άλλων: α) την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτικών και β) ισότιμους όρους ανταγωνισμού υπέρ των χωρών και των πλοιοκτητών που έχουν αναλάβει τη δέσμευση να προσφέρουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στους ναυτικούς, προστατεύοντάς τους έτσι από τον αθέμιτο ανταγωνισμό πλοίων με περιορισμένο επίπεδο ασφαλείας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.