Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία δεν μπόρεσε να κρατήσει τον ρυθμό!

Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία δεν μπόρεσε να κρατήσει τον ρυθμό!

39
Διαλύσεις πλοίων: Η Ινδία δεν μπόρεσε να κρατήσει τον ρυθμό!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundraes Com. S.A.

 

Η αγορά των διαλύσεων, ύστερα από μία εύθραυστη περίοδο 2 -3 εβδομάδων προσπαθεί να ανασυνταχθεί, αλλά όπως όλα δείχνουν θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι να τα καταφέρει.

Η Ινδία, η χώρα που ουσιαστικά δίνει το τέμπο, τον τελευταίο μήνα δεν έχει καταφέρει να κρατήσει το ρυθμό στα επίπεδα που μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν και με τις τιμές να βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα υψηλά του 1ου τριμήνου του 2012.

Ταυτόχρονα το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές συνεχίζουν να βιώνουν πολιτική αστάθεια επηρεάζοντας αρνητικά την διάθεση για αγορές ενώ η αγορά της Κίνας ουσιαστικά έχει καταρρεύσει.

Η Ινδία, τις τελευταίες 2 εβδομάδες είναι αντιμέτωπη με την ιστορική υποτίμηση της ρουπίας έναντι του δολαρίου αφού διαπραγματεύεται μεταξύ των 58 – 59 ρουπίων στο δολάριο.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η αξία των πλοίων και των αποθεμάτων στα διαλυτήρια να υποστεί μία μείωση περίπου του 10% και το ενδιαφέρον για αγορές να είναι ανύπαρκτο.

Ταυτόχρονα, ενώ οι τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές δεν είχαν παρουσιάσει καθοδικές τάσεις, προς τα τέλη της τελευταίας εβδομάδας άρχισαν και αυτές να παρουσιάζουν πτωτική τάση.

Το αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι οι End Buyers να μην ενδιαφέρονται καθόλου για αγορές και οι Cash Buyers να προσπαθούν να δρομολογήσουν τα πλοία στο Μπαγκλαντές η το Πακιστάν.

Στο Πακιστάν, και ενώ ο νέος προϋπολογισμός δεν επιβάρυνε τον τομέα, η αγοραστική διάθεση παραμένει περιορισμένη, αφού όπως είναι γνωστό το Πακιστάν ακολουθεί και επηρεάζεται από την πορεία των διαλύσεων στην Ινδία.

Παράλληλα η πολιτική αστάθεια που επικρατεί κάνει τους αγοραστές πιο επιφυλακτικούς. Εκτιμάται ότι το Πακιστάν άμεσα θα δραστηριοποιηθεί όμως προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και να απορροφήσει τονάζ.

Το Μπαγκλαντές, κατάφερε και αυτό να βγει αλώβητο από το νέο προϋπολογισμό αλλά είναι αντιμέτωπο με τη μεγάλη πολιτική αστάθεια και ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει και την πτωτική πορεία των τιμών του σιδήρου με τους End Buyers να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προβούν σε αγορές.

Εικάζεται ότι θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι η αγορά του να σταθεροποιηθεί και να αρχίσει να δραστηριοποιείται και πάλι.

Η Κίνα, συνεχίζει να έχει το ρόλο του παρατηρητή αφού τα επίπεδα των τιμών της βρίσκονται τουλάχιστον $ 100 πιο χαμηλά από αυτά των ανταγωνιστών της και το σενάριο αυτό μάλλον θα συνεχιστεί όπως όλα δείχνουν για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 400,423 DWT εκ των οποίων περίπου το 64% (257,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 27% (107,181) δεξαμενόπλοια και το 9% (36,054 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.