Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

1
Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 14 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 900 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής:

BCI στις 1,537 μονάδες με $ 7,627 την ημέρα, BPI 859 μονάδες στα  $ 6,845 την ημέρα, BSI 900 μονάδες στα $ 9,408 την ημέρα και BHSI 5533μονάδες στα $ 7,853 την ημέρα.

Η ανάκαμψη του δείκτη αυτή τη φορά κυρίως οφείλεται στη βελτίωση των επιμέρους δεικτών των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ και συγκεκριμένα τα Capes και τα Panamax αφού στη παρούσα φάση και μετά από αρκετό διάστημα έχουν φτάσει σε επίπεδα ημερησίων εσόδων του Break Even Point των OPEX, δηλαδή τα έσοδα τους να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα χωρίς συνυπολογισμό χρηματοδοτικού κόστους. 

Από την άλλη βέβαια ο μέσος όρος του δείκτη μέχρι στιγμής για το 2013 είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2012 αφού μέχρι σήμερα είναι στις 826 μονάδες ενώ ο μέσος όρος του 2012 ήτανε στις 921 μονάδες.

Τα μικρότερα πλοία, Supramax και Handysize, συνεχίζουν να βρίσκονται στο πράσινο αφού τα ημερήσια έσοδα τους μετά τα ημερήσια έξοδα τους αποφέρουν $ 3,350 και $ 2,500 «κέρδος» την ημέρα.                         

Για άλλη μία φορά να επισημάνουμε ότι ο κύριος υπαίτιος για την αύξηση αυτή των εσόδων είναι για άλλη μία φορά η Κίνα, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον, αλλά να τονίσουμε επίσης ότι αυτό δεν σημαίνει πως τα θεμελιώδη προβλήματα της ναυτιλίας όπως το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης πλοίων αλλά και η γενικότερη παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση έχουν επιλυθεί, τουλάχιστον ακόμη. 

Το σίγουρο είναι πως παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μία αύξηση των νέων παραγγελιών ιδιαίτερα το τελευταίο 3μηνο, το ισοζύγιο προσφοράς ζήτησης θα είναι σε πολύ πιο υγιή επίπεδα, συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια, το 2013 και ακόμη καλύτερο το 2014.      

Την Παρασκευή 14 Ιουνίου, τα αποθέματα Iron Ore από εισαγωγές στα κυριότερα λιμάνια της Κίνας έφτασαν στις 71,94 εκατομμύρια τόνους παρουσιάζοντας μία μείωση 1,06 εκατομμυρίων τόνων από την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η τιμή του το 2013 παρουσίασε πτώση 23% για να κλείσει στα $ 110,90 τον τόνο. 

Ο συνδυασμός της μείωσης των αποθεμάτων με την πτώση της τιμής του εμπορεύματος δημιουργεί προσδοκίες για αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα στο εγγύς μέλλον. 

Να σημειώσουμε ότι οι ναυλωτές, τις 2 προηγούμενες εβδομάδες «έκλεισαν» 26 πλοία την κάθε μία για μεταφορά Iron Ore, όταν ο μέσος όρος για φέτος ήτανε 19 Capes την εβδομάδα. 

Αναμένουμε να δούμε για πόσο χρονικό διάστημα αυτή η τάση θα συνεχιστεί, καθώς η μείωση των τιμών που οδηγεί σε αύξηση των εισαγωγών, κατά ένα ποσοστό οφείλεται και στη μείωση της ζήτησης λόγω της επιβράδυνσης που αντιμετωπίζει η Κινεζική οικονομία άρα δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο μόλις τα αποθέματα αυξηθούν λίγο η αγορά των Capes να διορθώσει λίγο πτωτικά. 

Τα θετικά νέα όμως, πάλι από την Κίνα, έρχονται από τις εισαγωγές του Coal, καθώς η Κίνα που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως σχεδιάζει να αρχίσει να εισάγει Coal με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θειάφι (Sulfur) και μεγαλύτερη θερμική ικανότητα (Heating Value) το οποίο είναι λιγότερο επιβλαβές στο περιβάλλον καθώς οι 16 από τις 20 πιο μολυσμένες χώρες στον πλανήτη βρίσκονται στην Κίνα αφού η χώρα είναι υπεύθυνη για το 49% της παγκόσμιας κατανάλωσης.  Φυσικά αυτή η κίνηση θα ωφελήσει πρωτίστως τα Panamax, Ultramax, Supramax και δευτερευόντως τα Capes καθώς οι εισαγωγές της Κίνας θα μειωθούν από την Ινδονησία αλλά θα αυξηθούν από την Νότιο Αφρική και την Αυστραλία διπλασιάζοντας έτσι την απόσταση που τα πλοία πρέπει να καλύψουν.                              

Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε.     

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Panamax, το ‘RED SETO’ 75.957 DWT (2002 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,8 εκ., αν και δεν επιβεβαιώνεται η πράξη και το ‘GOLDEN GLORY’ 70.296 DWT (1996 – Sanoyas) πουλήθηκε στα $ 7,5 εκ.    

✏  Στα Supramax, το ‘LANCELOT’ 56.062 DWT (2005 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 18,65 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘VOSTOK’ 23.524 DWT (1996 – Saiki) πουλήθηκε στα $ 4,95 εκ.

    Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα VLCCs, το ‘EAGLE VIENNA’ 306.999 DWT (2004 – Hyundai Sambo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 37,5 εκ. περίπου.

✏  Στα Aframax, το ‘STAVANGER VIKING’ 105.400 DWT (2004 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 21,5 εκ. περίπου.

✏  Στα Chemicals, το ‘SICHEM DEFENDER’ 19.999 DWT (2007 – Fukuoka) πουλήθηκε και αναμένεται να επιβεβαιωθεί η τιμή καθώς επικεντρώνεται μεταξύ των $ 21 – $ 23 εκ.