Ιδιαίτερα ασταθές παραμένει το περιβάλλον των διαλύσεων

Ιδιαίτερα ασταθές παραμένει το περιβάλλον των διαλύσεων

6
Ιδιαίτερα ασταθές παραμένει το περιβάλλον των διαλύσεων

Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον των διαλύσεων στην παρούσα φάση είναι ιδιαίτερα ασταθές, αρκετά κλεισίματα λάβανε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα με μεγάλες διαφοροποιήσεις στο εύρος των τιμών.    Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου ανέκαμψαν, η αρνητική πορεία της ρουπίας είναι αυτή που προκαλεί τα μεγαλύτερα και πιο σοβαρά προβλήματα.  Επικρατεί δε η γενική ανησυχία ότι αν η ρουπία υποτιμηθεί και άλλο, περεταίρω από τις 57 στο δολάριο, τότε θα υπάρξει καθολική αποχή από τους End Buyers.  Με αρκετά μεγάλες ζημίες που έχουν καταγραφεί από την ισοτιμία της ρουπίας στα υπάρχοντα αποθέματα, δεν αποτελεί
έκπληξη ότι διαλυτήρια κλείνουν, πωλούνται η απλά απέχουν από την αγορά.  Ταυτόχρονα η έναρξη των μουσώνων, έρχεται να επιδεινώσει περισσότερο την αγορά της Ινδίας.   Το Πακιστάν, αυτή τη στιγμή θεωρείται η πιο καλή αγορά αφού δεν αντιμετωπίζει προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας η πτώση των τιμών του σιδήρου.  Αυτό που όλοι αναμένουν τώρα είναι η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού όπου σαν επίσημη ημερομηνία ορίστηκε η 12η Ιουνίου.  Η έντονη δραστηριοποίηση λοιπόν του Πακιστάν μέχρι τώρα οφείλεται στο γεγονός ότι οι End Buyers ήθελαν να έχουν παραδοθεί τα πλοία μέχρι την κατάθεση του προϋπολογισμού όπου νδεχομένως να επιβληθεί πρόσθετος φόρος στις εισαγωγές.

Στο Μπαγκλαντές, ο νέος προϋπολογισμός τελικά κατατέθηκε, χωρίς να επιφέρει επιλήψιμες μεταβολές στην φορολογία αλλά αυτό δεν επέφερε καμία θετική μεταβολή στις προσφερόμενες τιμές.  Κλεισίματα έγιναν αλλά σε γενικές γραμμές σε χαμηλά επίπεδα τιμών καθώς θα χρειαστεί λίγο χρονικό διάστημα μέχρι να εμπεδωθεί ο νέος προϋπολογισμός και ενδεχομένως σύντομα να δούμε αύξηση των τιμών.    Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και δεν υπάρχει κίνητρο για αγορές, σε σημείο που πλοιοκτήτες δέχονται πιο ελκυστικές προσφορές από το Βιετνάμ και την Ινδονησία.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από αποθέματα σιδήρου αφού δεν συμφέρει να τα πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές.     Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 805,986 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (688,093 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το 12% (119,893 DWT) RO – RO  & Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.