H ζήτηση από την Κίνα επηρεάζει άμεσα την πορεία των εσόδων των...

H ζήτηση από την Κίνα επηρεάζει άμεσα την πορεία των εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

4
H ζήτηση από την Κίνα επηρεάζει άμεσα την πορεία των εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Του Γ. Λογοθέτη, Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 31 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 809 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,313 μονάδες με $ 5,100 την ημέρα, BPI 786 μονάδες στα  $ 6,350 την ημέρα, BSI 873 μονάδες στα $ 9,100 την ημέρα και BHSI 529 μονάδες στα $ 7,900 την ημέρα.

 Η καθοδική πορεία του BDI ξεκίνησε από τις 8 Μαΐου όπου τότε ήτανε στις 892 μονάδες και μέχρι την  Παρασκευή έχει κάνει ένα συνεχόμενο αρνητικό σερί 17 ημερών και όπως όλα δείχνουν τις επόμενες ημέρες θα πέσει κάτω από τις 800 μονάδες.                  

Γεγονός είναι πως η πορεία του BDI το τελευταίο διάστημα έχει επηρεαστεί από την πορεία των μεγαλύτερων πλοίων δηλαδή τα Capes και τα Panamax, τα οποία με τη σειρά τους έχουν επηρεαστεί από την μειωμένη ζήτηση της Κίνας για Iron Ore και Coal παρά το γεγονός ότι οι τιμές και στα 2 εμπορεύματα έχουν σημειώσει σημαντική πτώση.  Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν για άλλη μία φορά το πόσο πολύ οι διακυμάνσεις στην ζήτηση από την Κίνα επηρεάζουν άμεσα την πορεία των εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.   

Οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, όπου η οικονομία της επιβραδύνει, παρουσιάζουν πτωτική τάση παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν μειωθεί αρκετά έχοντας φτάσει στο χαμηλότερο σημείο από τις 4 Δεκεμβρίου του 2012, ενώ μόνο κατά τη διάρκεια του Μαΐου έπεσαν πάνω από 12%.  Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι εγχώριες χαλυβουργίες προσπαθούν να πουλήσουν στην αγορά φορτία τα οποία έχουν παραγγείλει αφού όλες οι προβλέψεις κάνουν λόγο για συνεχιζόμενη πτώση των τιμών και ιδιαίτερα το 2ο εξάμηνο.  Οι αρνητικές αυτές εξελίξεις έχουν αναγκάσει και αρκετούς Traders εμπορευμάτων να πουλάνε τα φορτία του Iron Ore με ζημία – τα φορτία είχαν αγοραστεί στα $ 130 τον τόνο –  καθώς και οι ίδιοι εκτιμούν ότι η πορεία της τιμής του θα συνεχίσει να είναι πτωτική.               

Αντίστοιχη εικόνα, πτωτική,  παρουσιάζουν και οι εισαγωγές της Κίνας σε Coal, δεδομένης της μείωσης της βιομηχανικής παραγωγής για πρώτη φορά σε 7 μήνες και παρά το γεγονός ότι η τιμή του Coal έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 4 ετών στα $ 97 τον τόνο περίπου. 

Να επισημάνουμε ότι η βιομηχανική παραγωγή της Κίνας καταναλώνει περίπου το 70% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας και οποιαδήποτε μεταβολή στην βιομηχανική παραγωγή επηρεάζει σημαντικά την ζήτηση για Coal που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των ημερησίων εσόδων των Panamax.  Ταυτόχρονα η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των υδροηλεκτρικών εργοστασίων κατά 20% το πρώτο τετράμηνο του 2013 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2012, μειώνει περεταίρω την ζήτηση για Coal.  Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως στα τέλη Απριλίου τα αποθέματα Coal στα κυριότερα λιμάνια της Κίνας ήταν αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες διάρκειας 20 ημερών όταν συνήθως τα αποθέματα καλύπτουν τις ανάγκες 14 ημερών.          

Σε χαμηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Panamax, το ‘SHOYO’ 76.942 DWT (2006 – Namura) αγοράστηκε από την Diana Shipping στα $ 20,25 εκ. και το ‘EVRIALOS’ 68.407 DWT (1987 – Namura) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4,5 εκ. εκ.    

✏  Στα Supramax, το ‘SIMURGH’ 54.881 DWT (2005 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 17 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘NEW AMBITION’ 35.313 DWT (2004 – Shikoku) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 14,3 εκ. και το ‘SB ROYAL’ 28.716 DWT (1996 – Kanasashi) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 6,6 εκ.          

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCC’s, το ‘KAIMON II’ 314.014 DWT (2002 – Mitsui) πουλήθηκε περίπου στα $ 29 εκ., το ‘RYUOHSAN’ 281.050 DWT (2000 – IHI) αγοράστηκε από την Polembros Shipping στα $ 21 εκ. και το ‘BANDAISAN’ 281.037 DWT (2000 – IHI) αγοράστηκε από την Cyprus Navigation στα $ 21 εκ.