Η σθεναρή αντίσταση του BDI

Η σθεναρή αντίσταση του BDI

0
Η σθεναρή αντίσταση του BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 10 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 841 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,326 μονάδες με $ 5,287 την ημέρα, BPI 930 μονάδες στα  $ 7,588 την ημέρα, BSI 883 μονάδες στα $ 8,921 την ημέρα και BHSI 554 μονάδες στα $ 8,175 την ημέρα.

Στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας, η εικόνα ουσιαστικά παραμένει η ίδια, με τον BDI να παρουσιάζει ισχυρά σημάδια αντίστασης περί των + 800 μονάδων αλλά με την πεποίθηση από την ευρύτερη κοινότητα να παραμένει ότι από το 2014 η αγορά θα αρχίσει να βελτιώνεται σιγά – σιγά.              

Η Moody’s Investors στην τελευταία της ανάλυση / έκθεση για τον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας, εστιάζει σε τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις.  Η ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών, οι εξελίξεις στο σχεδιασμό των πλοίων και η υποχώρηση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ μπορούν να αλλάξουν σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο για τις ναυτιλιακές εταιρίες παγκοσμίως και για τις εισηγμένες να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα τα επόμενα 5 χρόνια.    

Σύμφωνα με τον οίκο, κάθε μία από τις παραπάνω εξελίξεις θα επηρεάσει διαφορετικά τον κάθε κλάδο της ναυτιλίας – ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και εμπορευματοκιβωτίων – δημιουργώντας μία δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς χαμένους.

Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο οίκος αναφέρει πως οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και το υψηλότερο κόστος καυσίμων είναι ισχυρά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες ώστε να προβούν σε παραγγελίες οικολογικών πλοίων χαμηλής κατανάλωσης αφού αυτό θα τους βοηθήσει να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος.  Να επισημάνουμε σε αυτό στο σημείο τις δηλώσεις ναυλωτών αλλά και τραπεζών, όπως έχουμε επισημάνει σε παλαιότερες επισκοπήσεις, ότι προτεραιότητα στις ναυλώσεις και στις χρηματοδοτήσεις θα δίνονται σε ECO πλοία.  Αν και αυτή η τάση είναι κοινή για όλους τους κλάδους, αντιπροσωπεύει μία συγκεκριμένη πρόκληση για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι υψηλός και οι χρηματοδοτικές συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες. 

Για τα δεξαμενόπλοια ο οίκος επισημαίνει ότι η αλλαγή στα πρότυπα του εμπορίου λόγω της πτώσης των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ έχει αρνητικές επιπλοκές με αποτέλεσμα την πτωτική πορεία των ναύλων.  Παράλληλα, για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αναφέρει πως η μερική ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών και η αύξηση των εισοδημάτων στην Ασία αλλάζουν το πρότυπο στο εμπόριο των ενδιάμεσων προϊόντων με αρνητικές επιπλοκές στον κλάδο. 

Αυξημένος ήτανε  ο αριθμός των αγοραπωλησιών την προηγούμενη εβδομάδα σε όλους τους κλάδους, αλλά ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Capes, το ‘MAGNOLIA’ 179.643 DWT (2009 – Daewoo) αγοράστηκε από την Golden Ocean στα $ 34 εκ. και το ‘MONA CENTURY’ 172.395 DWT (2000 – Hyundai) πουλήθηκε πάνω από τα $ 8.4 εκ.

✏  Στα Panamax, το ‘BARBARA’ 73.317 DWT (1997 – Halla Eng.) πουλήθηκε σε auction στα $ 7,5 εκ. και το ‘BOTAFOGO’ 76.623 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε περίπου στα  $ 12.5 εκ.

  ✏  Στα Supramax, το ‘TANGO QUEEN’ 54.649 DWT (2007 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 20 εκ. και το ‘LEGEND PHOENIX’ 50.209 DWT (2002 – Mitsui) πουλήθηκε περίπου στα $ 14 εκ.  

✏  Στα Handymax, το ‘JAG RAVI’ 45.342 DWT (1997 – CSBC) αγοράστηκε στα $ 7 εκ., το ‘MARY H’ 43.530 DWT (1997 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 8,3 εκ. και το ‘MARY G’ 43.873 (1996 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 7,8 εκ.          

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Chemicals, το ‘TERNEN’ 15.212 DWT (2007 – Aker Bralia) πουλήθηκε στα $ 12,9 εκ. και τα ‘CLIPPER KATJA’ 11.259 (2007 – STX), ‘CLIPPER KLARA’ 11.283 (2007 – STX) και ‘CLIPPER KITTY’ 11.321 (2007 – STX) αγοράστηκαν en bloc από την Lomar UK στα $ 33 εκ.