Διαλύσεις πλοίων: Το Πακιστάν θα επιδοθεί σε αρκετές αλλά επιλεκτικές αγορές

Διαλύσεις πλοίων: Το Πακιστάν θα επιδοθεί σε αρκετές αλλά επιλεκτικές αγορές

1
Διαλύσεις πλοίων: Το Πακιστάν θα επιδοθεί σε αρκετές αλλά επιλεκτικές αγορές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO
Finance & Research George Moundraes Com. S.A.

Τα πρώτα επιφυλακτικά μηνύματα αρχίζουν και έρχονται από το Πακιστάν και το
Μπαγκλαντές καθώς αρχίζει και λιγοστεύει το διάστημα μέχρι την ημερομηνία
κατάθεσης των νέων προϋπολογισμών, άρα και χρόνος που απομένει για αγορές.  Ταυτόχρονα πλησιάζει και η εποχή των μουσώνων
και με τις τιμές αρκετά χαμηλές στην Κίνα τα περισσότερα πλοία κατευθύνονται
προς τις υπόλοιπες αγορές, γεγονός το οποίο ενδεχομένως να προκαλέσει πτωτική
διόρθωση των τιμών.        

Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου κατά περίπου $ 4 το τόνο προς το
τέλος της εβδομάδας άρχισε να λειτουργεί σαν αποτρεπτικός παράγοντας προς τους End Buyers ώστε να
προβούν σε προσφορές ακόμη και για καινούρια πλοία στην αγορά.  Στην αρχή όμως της εβδομάδας, δηλαδή πριν την
πτώση των τιμών του σιδήρου, αρκετές αγορές πραγματοποιήθηκαν, ιδιαίτερα στα Containers.    Το Πακιστάν επέδειξε έντονη δραστηριοποίηση την προηγούμενη εβδομάδα ιδιαίτερα
για VLCCs και Aframax και ιδιαίτερα
για αυτά που θα μπορούν να παραδοθούν πριν τον νέο προϋπολογισμό. 

Όλα δείχνουν ότι το Πακιστάν λόγω ότι ακόμη έχει περιθώρια από θέμα
χωρητικότητας των διαλυτηρίων, μέχρι την κατάθεση του προϋπολογισμού θα
επιδοθεί σε αρκετές αλλά επιλεκτικές αγορές.  

Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει ακόμη να βιώνει τις συνεχιζόμενες απεργίες και
την πολιτική αναταραχή έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση του ενδιαφέροντος για
αγορές και την διόρθωση των τιμών. 

Επίσης και το Μπαγκλαντές αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού που
ενδεχομένως να επιβάλλει πρόσθετη φορολογία και ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω
αυξάνει την αβεβαιότητα της αγοράς.   

Η Κίνα, είχε άλλη μία απογοητευτική εβδομάδα  με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο ότι θα
χρειαστεί αρκετό διάστημα μέχρι οι τιμές της να φτάσουν σε ανταγωνιστικά
επίπεδα. 
Αν θέλει να επιστρέψει στην αγορά θα πρέπει να ακολουθήσει μια πιο
επιθετική πολιτική στο θέμα των τιμών και να επωφεληθεί από την περίοδο των
μουσώνων καθώς και την πιθανή πρόσθετη φορολογία στις εισαγωγές από τις ανταγωνίστριες
χώρες/αγορές.  Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για τη τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,059,845
DWT εκ των οποίων περίπου το 52% (555,988 DWT) ήτανε πλοία
ξηρού φορτίου, το 24% (252,174 DWT) δεξαμενόπλοια και το 24% (251,683 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την
προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏  Πακιστάν:  Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   
✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.