Πράσινη Ναυτιλία

Πράσινη Ναυτιλία

107
Πράσινη Ναυτιλία

Το συνέδριο GREEN4SEA που διοργάνωσε το Safety4Sea portal στο Ευγενίδειο Ίδρυμα ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 17 Απριλίου 2013 καλύπτοντας πρακτικές για την ενεργειακή απόδοση και φιλικές προς το περιβάλλον της ναυτιλίας.

Η ναυτιλία ευθύνεται για  την εκπομπή ενός εκατομμυρίου τόνου CΟ2 και άλλων αερίων του θερμοκηπίου. Αν και η συμβολή της στην κλιματική αλλαγή ειναι σχετικά μικρή, μόλις της τάξεως του 3%, ωστόσο έχει ήδη ξεκινήσει ο προβληματισμός μέσα στον κλάδο, οχι μόνο για  τη μείωση των εκπομπών, αλλά και για την εξοικονόμηση καυσίμου που θα οδηγήσει τελικά και σε σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, 14 ομιλητές διεθνούς αναγνώρισης παρουσίασαν τρόπους για εξοικονόμηση ενέργειας και εστίασαν σε πρακτικές για μια φιλικότερη προσέγγιση προς το θαλάσσιο περιβάλλον.

Στην εκδήλωση προσήλθαν περισσότεροι από 400 σύνεδροι της ναυτιλιακής κοινότητας, εκπροσωπώντας περισσότερες από 185 εταιρείες και οργανισμούς. Η εκδήλωση οργανώθηκε απο την SQE Marine Group και είχε ως χορηγούς τις εταιρείες SQE MARINE, SQE ACADEMY, Transmar Shipping, Dorian Hellas, SeamarManagementS.A. , KykladesMaritimeCorporation, UKP&IClub, UKDefenceClub, ERMAFIRSTS.A., BureauVeritas και ως υποστηρικτές τις εταιρείες MARTECMA, GreenAwardFoundation, NAMEPA, InterManager, IFSMA, EENMA.

Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε δύο μέρη και είχαν ως εξής:

Μέρος πρώτο: Πρακτικές για «Πράσινη» Ναυτιλία

Ο κ. Απόστολος Μπελόκας, Επιμελητης του SAFETY4SEA παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας για Ενεργειακή Απόδοση στη Ναυτιλία που πραγματοποιήθηκε απο το Safety4Sea κατά τους τελευταίους δέκα μήνες

Ο κ. Jan Fransen από Green Award Foundation παρουσίασε τους λόγους για τους οποίους η ναυτιλία ως σημαντικό μέλος του επιχειρηματικού κόσμου πρέπει να υιοθετεί πράσινες πρακτικές

Ο κ. Βασίλειος Τσελέντης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς ανέλυσε τα ESPO Εργαλεία και τη σχετική Πιστοποίηση για Περιβαλλοντική Διαχείριση των Λιμένων

Ο κ. Ηλίας Καριαμπας της ABS Europe προέβαλλε όλες τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τη Διαχείριση του Ballast Water

Ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης από την Erma First στην ομιλία του αναφέρθηκε στα  Συστήματα Επεξεργασίας Ballast Water, πώς πρέπει να επιλέγονται και να χρησιμοποιούνται για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Η κ. Jessica Röttmer από Green Ship Recycling Services επικεντρώθηκε στην ανακύκλωση των πλοίων και στις τρέχουσες εξελίξεις που καλύπτουν το θέμα αυτό

Ο κ. Gerhard Aulbert του Germanischer Lloyd αναφέρθηκε στα ποιοτικά κριτήρια που πρέπει να χρησιμοποιούν οι ειδικοί που συμμετέχουν στην απογραφή και έρευνα των επικίνδυνων υλικών κατά την ανακύκλωση των πλοίων

Μέρος δεύτερο: Διαχείριση Ενέργειας

Ο καθ. Χαρίλαος Ν. Ψαραύτης από το ΕΜΠ στην παρουσίαση του κάλυψε τις τελευταίες ρυθμιστικές εξελίξεις και υπογράμμισε βασικά ζητήματα σχετικά με την Ενεργειακή Απόδοση
Ο κ. Erik Nyhus από DNV εξέθεσε τη σχετική με τα αέρια του θερμοκηπίου νομοθεσία

Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης από την εταιρεία Atlantic Bulk Carriers Management αναφέρθηκε στις οικολογικές και οικονομικές λύσεις για το σχεδιασμό των πλοίων
Ο κ. Rod Lingard από Thomas Miller Hellas επικεντρώθηκε στις νομικές και ασφαλιστικές πτυχές της εφαρμογής μειωμένης ταχύτητας πλεύσης

Ο Δρ. John Κοκαράκης από Bureau Veritas κάλυψε τα θέματα της ενεργειακής απόδοσης με την εφαρμογή μειωμένης ταχύτητας πλεύσης

Ο κ. Παναγιώτης Μήτρου από Lloyd’s Register εστίασε στα οφέλη της χρήσης του LNG ως εναλλακτικό καύσιμο για τη Ναυτιλία

Ο κ. Σπυρίδων Ζολώτας από RINA ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους το  LNG θεωρείται ως μια νέα στρατηγική πρόκληση για τη Μεσογειο

Μετά από καθε μέρος ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό

Τέλος, ο Επιμελητής του SAFETY4SEA κ. Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και επίσης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στους ομιλητές, τους υποστηρικτές και τους χορηγούς για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.