Αύξηση παραγγελιών νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Αύξηση παραγγελιών νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

1
Αύξηση παραγγελιών νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την τελευταία εργάσιμη της προηγούμενης εβδομάδας, την Πέμπτη 28, Μαρτίου 2013, ο δείκτης BDI, έκλεισε στις 910 μονάδες, καταγράφοντας μία μικρή διόρθωση από τις 935 μονάδες πριν 3 ημέρες όπου ήτανε και το υψηλότερο σημείο για το 2013.  Την ίδια ημερομηνία του 2012 ο BDI ήτανε στα ίδια επίπεδα με σήμερα και συγκεκριμένα στις 917 μονάδες, όπου μετά παρουσίασε μία αργή αυξητική πορεία για να φτάσει στο τέλος της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου να κλείσει στο υψηλότερο σημείο της χρονιάς για το 2012, δηλαδή στις 1,165 μονάδες.         

Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,249 μονάδες με $ 4,678 την ημέρα, BPI 1,176 μονάδες στα  $ 9,412, BSI 944 μονάδες στα $ 9,866 την ημέρα και BHSI 547 μονάδες στα $ 8,111 την ημέρα. .             Αξίζει να επισημάνουμε πως η πτωτική διόρθωση του Δείκτη οφείλεται στην πτώση όλων των επιμέρους δεικτών με μόνη εξαίρεση αυτή των Handysize (ΒΗSI). 

Τα Panamax (BPI) τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη θετική συνεισφορά στη μέχρι τώρα πορεία του Δείκτη και δευτερευόντως τα Supramax (BSI) και τα Handysize, σταμάτησαν την ανοδική τους πορεία και πιο συγκεκριμένα το ράλι που παρουσίασαν το τελευταίο διάστημα και το οποίο ήταν το μεγαλύτερο σε χρονική διάρκεια από το 2003. 

Σύμφωνα με αναλυτές, το μοτίβο της ανόδου και ιδιαίτερα για τα Panamax αλλά και για τα Supramax θα συνεχιστεί, καθώς μετά τις εορτές του Πάσχα των Καθολικών αλλά και το διήμερο των αργιών στην Κίνα το τέλος της επόμενης εβδομάδας, η ζήτηση για Grains και Soy Crops από την Κίνα θα είναι αυξημένη όπως αυξημένες θα είναι και οι καθυστερήσεις (Congestion) στα λιμάνια της Νοτίου Αμερικής, γεγονός που θα επηρεάσει θετικά τα έσοδα.       

Την ίδια στιγμή, οι προβλέψεις για τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα είναι αρκετά συγκρατημένες. 

Σύμφωνα με τον οργανισμό, National Development and Reform Commission στο Πεκίνο, εκτιμάται ότι η ζήτηση για Iron Ore το 2013 θα είναι αυξημένη κατά 50 εκατομμύρια τόνους. 

Τα άσχημα νέα όμως για τη ναυτιλία και ειδικότερα για τον τομέα των Capes, είναι ότι η εγχώρια παραγωγή θα παρουσιάσει αύξηση της τάξης των 20 εκατομμυρίων τόνων τη στιγμή που και η συνολική παραγωγή των 3 μεγαλύτερων εταιριών παγκοσμίως θα αυξηθεί κατά 100 εκατομμύρια τόνους.    

Στον τομέα των παραγγελιών, η νορβηγική τράπεζα DNB, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μία «έξαρση» παραγγελιών τους πρώτους μήνες του 2013 συγκριτικά με το 2012, δεν διαβλέπει κίνδυνο έκρηξης στις παραγελίες. 

Σύμφωνα με την τράπεζα, η τάση αυτή της αύξησης των παραγγελιών, αποδεικνύει τις ευκαιρίες που υπάρχουν για νέες παραγγελίες καθώς οι τιμές παραμένουν σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Χαρακτηριστική απόδειξη της ανωτέρω τάσης, είναι και η στρατηγική της D/S Norden A/S, της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής εταιρίας μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης, να επικεντρωθεί στις παραγγελίες νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα στόλος της των 80 πλοίων. 

Η εταιρία εκφράζει την πεποίθηση της ότι τα έσοδα των πλοίων θα είναι σε αρκετά καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά, ενώ να σημειώσουμε ότι μέχρι πρόσφατα η Norden είχε επικεντρωθεί σε παραγγελίες δεξαμενόπλοιων. 

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της εταιρίας, Ejner Bonderup, τα πλοία θα κατασκευάζονται κατά της διάρκεια της περιόδου που τα έσοδα των πλοίων θα είναι χαμηλά και όταν θα πέσουν στο νερό τα έσοδα τους θα είναι αρκετά υψηλότερα λόγω της ισορροπίας που θα έχει επέλθει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, άρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για μία τέτοια κίνηση.   

Χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα σε αριθμό κλεισιμάτων την εβδομάδα που πέρασε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Handysize, το ‘FEDERAL VENTURE’ 38.130 DWT (1989 – NKK), gearless, αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 2,75 εκ., το ‘FEDERAL PROGRESS’ 36,445 DWT (1989 – NKK), gearless, πουλήθηκε επίσης στα $ 2,75 εκ., το ‘DA SHI TONG’ 31.802 DWT (1997 – Hakodate) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και το ‘FUAT BEY’ 27,652 DWT (1985 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 3,1 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCC, το ‘SAMCO ASIA’ 317.420 DWT (2003 – Hyundai) αγοράστηκε από την Alpha Tankers στα $ 34 εκ. και το ‘ANTONIS’ 308.500 DWT (2001 – Samsung) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 26,5 εκ.

✏  Στα Suezmax, το ‘ALMI EXPLORER’ 157.787 DWT (2013 – DSME ) πουλήθηκε στα $ 55 εκ.

✏  Στα Aframax, το ‘KORNATI’ 103.368 DWT (1999 – Stocznia Gdynia ) πουλήθηκε στα $ 10 εκ. και στα MR, το ‘FAIR EXPRESS’ 45.974 DWT (2003 – Shin Kurushima) αγοράστηκε στα $ 15,25 εκ.