Σε θετική τροχιά θα παραμείνουν τα Panamax

Σε θετική τροχιά θα παραμείνουν τα Panamax

9
Σε θετική τροχιά θα παραμείνουν τα Panamax

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην ανασκόπηση μας, της 13 Μαρτίου, 2013, είχαμε αναφέρει πως βάσει των ιστορικών στοιχείων, ο BDI από τις αρχές Μαρτίου και για περίπου 5 μήνες τείνει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις.

Παράλληλα είχαμε επισημάνει πως η δυναμική που όντως άρχισε να αποκτά από τις αρχές Μαρτίου, θα είχε σαν αποτέλεσμα να καταφέρει ο δείκτης προς τα τέλη του μήνα να βρεθεί μεταξύ των 950 και 1,000 μονάδων, όπερ και εγένετο.

Την Παρασκευή ο BDI έκλεισε στις 933 μονάδες, με όλους τους επιμέρους δείκτες να παρουσιάζουν θετική πορεία, σχεδόν από τα μέσα Φεβρουαρίου, εκτός από τον δείκτη των Capes (BCI), ο οποίος δείχνει να μην μπορεί να ακολουθήσει την άνοδο αυτή και παραμένει στα ίδια σχεδόν επίπεδα τους τελευταίους 2 μήνες περίπου.

Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,284 μονάδες με $ 4,981 την ημέρα, BPI 1,208 μονάδες στα  $ 9,661, BSI 978 μονάδες στα $ 10,226 την ημέρα και BHSI 542 μονάδες στα $ 8,036 την ημέρα.

Τα έσοδα των Panamax, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το Φεβρουάριο, γεγονός που οφείλεται, όπως είχαμε αναφέρει, στην αυξημένη παραγωγή των Grains από την Νότιο Αμερική, παραγωγή η οποία θα υπερκαλύψει τη μείωση αυτής από τις ΗΠΑ, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις (Congestion) στα λιμάνια της Νοτίου Αμερικής.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τα Panamax θα παραμείνουν σε θετική τροχιά και τα έσοδα τους θα συνεχίσουν να είναι σε αυτά τα επίπεδα για τους επόμενους 2 μήνες, όπου και θα σταματήσει η συγκομιδή των Grains και το φαινόμενο της υπέρ-προσφοράς θα επηρεάσει και πάλι αρνητικά τα έσοδα τους.

Στο φλέγον θέμα της υπέρ-προσφοράς τονάζ, σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε από διευθυντικά στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, όλοι εξέφρασαν την άποψη ότι οι καινούριες παραδόσεις στον τομέα των πλοίων μεταφοράς φορτίων θα είναι αρκετά μειωμένες και μάλιστα κάτω του αναμενόμενου.

Σύμφωνα με τον Lasse Kristoffersen, της Torvald Klaveness Group, περίπου το 10% του υπάρχοντος βιβλίου παραγγελιών είναι σκουπίδια και εκτιμά ότι η συνολική αύξηση του στόλου θα είναι μεταξύ των 65-70 εκατομμυρίων τόνων.

Λαμβάνοντας υπόψη δε και την αύξηση του τομέα των διαλύσεων, τότε η καθαρή αύξηση του στόλου υπολογίζεται στους 35 εκατομμύρια τόνους.

Ο Πρόεδρος της Navios Corporation, Ted Petrone, συνηγορώντας δήλωσε πως βασιζόμενοι στα χαμηλά στοιχεία των παραδόσεων για τον Ιανουάριο οι παραδόσεις νέων πλοίων για το 2013 θα είναι δραματικά χαμηλότερες, ενώ ο CEO της Golden Ocean, Herman Billung εκτιμά πως θα είναι θετικό αν τα έσοδα παραμείνουν πιεσμένα για τους επόμενους 6 με 9 μήνες αφού αυτό θα οδηγήσει περισσότερα πλοία προς διάλυση και θα εξυγιάνει το ισοζύγιο δεδομένου και του χαμηλού αριθμού νέων παραγγελιών λαμβάνοντας υπόψη ότι για το 2012 ο συνολικός αριθμός νέων παραγγελιών ήταν 20 εκατομμύρια τόνοι όταν το 2007 οι νέες παραγγελίες έφτασαν τους 170 εκατομμύρια τόνους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 90 εκατομμύρια τόνοι πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι πάνω από 20 χρονών και ανά πάσα στιγμή υποψήφια για διάλυση.  Κοινή πεποίθηση των περισσοτέρων διευθυντικών στελεχών είναι πως το τέλος του 2013 η αρχές του 2014 θα σημάνουν το turning point για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα την εβδομάδα που πέρασε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Supramax, το ‘SANTANA’ 50.271 DWT (2001 – Mitsui S.B) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘JA ALADDIN DREAM II’ 28.611 DWT (2003 – Imabari) αγοράστηκε από Ρώσους στα $ 12,5 εκ. περίπου και το ‘JIN CHENG ZHOU 118’ 23,924 DWT (2010 – Taizhou Ocean), gearless, και το οποίο για αρκετό διάστημα ήταν παροπλισμένο στο ναυπηγείο, πουλήθηκε στα $ 8 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα MR, το ‘ST. PAULI’ 47.149 DWT (2003 – Onomichi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,5 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘TRADEWIND UNION’ 10.500 DWT (1997 – Asakawa) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και τo ‘TUGRUL S’ 3.510 DWT (2004 – Yildirim) πουλήθηκε στα $ 6 εκ. .

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.