Κρουαζιέρα και yachting σε κρίσιμη καμπή για μελλοντική οικονομική ανάπτυξη

Κρουαζιέρα και yachting σε κρίσιμη καμπή για μελλοντική οικονομική ανάπτυξη

2
Κρουαζιέρα και yachting σε κρίσιμη καμπή για μελλοντική οικονομική ανάπτυξη

Οι προοπτικές ανάπτυξης των τομέων της κρουαζιέρας και του yachting στις ευρύτερες περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και οι επιπτώσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου γεωπολιτικού και οικονομικού τοπίου τόσο στους προορισμούς όσο και στις αγορές που τροφοδοτούν τον θαλάσσιο τουρισμό, θα παρουσιαστούν στο 2ο φόρουμ για το θαλάσσιο τουρισμό Posidonia Sea Tourism Forumπου θα διοργανωθεί στην Αθήνα το Μάιο.

Στελέχη χάραξης διεθνών πολιτικών και δρομολογίων από κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας και παρόχους υπηρεσιών yachting θα συναντηθούν με ρυθμιστικούς φορείς, εκπροσώπους εθνικών κυβερνήσεων, τοπικές αρχές και λιμένες προορισμού, συνθέτοντας μια μοναδική συγκέντρωση παραγόντων του θαλάσσιου τουρισμού, που θα εξετάσει τα κρίσιμα ζητήματα που καθορίζουν τις αναπτυξιακές τάσεις και τη μελλοντική βιωσιμότητα των κλάδων.

Στους επιβεβαιωμένους κορυφαίους ομιλητές και εκπροσώπους του συνεδρίου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι:

John Fox, Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Κυβερνητικών Σχέσεων, ΗΠΑ και Ευρώπη, Royal Caribbean Cruises
Giora Israel, Α’ Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών, Carnival Corporation
Richard Vogel, Διευθύνων Σύμβουλος, TUI Cruises
John Tercek, Αντιπρόεδρος Εμπορικής Ανάπτυξης και Νέων Δραστηριοτήτων, Royal Caribbean Cruises
Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, LOUIS Cruises
Diane Moore, Πρόεδρος, Paul Gauguin Cruises
Robert Ashdown, Γενικός Γραμματέας, CLIA Europe
Neil Palomba, Πρόεδρος της Επιτροπής Λιμένων και Υποδομών της CLIA Europe, Διευθυντής Εταιρικής Λειτουργίας, MSC Cruises
Σταύρος Χατζάκος, Πρόεδρος, Medcruise
Toby Maclaurin, Πρόεδρος, Mediterranean Yacht Brokers Association (MYBA)
Hein Velema, Διευθύνων Σύμβουλος, Fraser Yachts Worldwide
Matthew Bate, Διευθύνων Σύμβουλος, D-Marin Marinas Group
James Beaver, Διευθυντής Επιχειρήσεων, Camper & Nicholsons Marinas Limited
Μαρία Δαμανάκη, Επίτροπος Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου

«Η σημασία που αποδίδουν στο συνέδριο μας οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι του κλάδου, που διαμορφώνουν τη διεθνή στρατηγική των εταιρειών τους, είναι ενδεικτική της κρίσιμης καμπής στην οποία βρισκόμαστε σήμερα, καθώς η Ανατολική Μεσόγειος είχε μόλις αρχίσει να απογειώνεται και οι προσδοκίες ήταν υψηλές, μέχρι που χτυπήθηκε από την οικονομική κρίση και την άνοδο της Αραβικής Άνοιξης», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε.

«Οι εταιρείες κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή αυξάνουν τα δρομολόγια προς την Άπω Ανατολή, εις βάρος των προοπτικών της περιοχής μας καθώς καθυστερεί η ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών, και για το λόγο αυτό η Ελλάδα και η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου πρέπει να αντισταθμίσουν την κατάσταση βελτιώνοντας υφιστάμενες και αναπτύσσοντας νέες υποδομές και επιδιώκοντας την αύξηση εισερχόμενου τουρισμού από τις αναδυόμενες γειτονικές αγορές, ώστε να ενισχύσουν την ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού», συμπλήρωσε ο κ. Βώκος.

Στην πρώτη συνεδρία του Forum θα εξεταστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή, εστιάζοντας στο ρόλο των κυβερνήσεων, τη νομοθεσία και τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την επίδραση τους στις μακροπρόθεσμες εταιρικές στρατηγικές.

Κατά την πρώτη ημέρα, οι εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας θα αναλύσουν επίσης τη σημασία της επένδυσης σε λιμένες για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, ενώ παράλληλα θα εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο η Ιταλία, η Τουρκία και η Μαύρη Θάλασσα προσέλκυσαν τέτοιες επενδύσεις εις βάρος της Ελλάδας, η οποία δυστυχώς δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως το δυναμικό της. Ωστόσο, η αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση των λιμένων της Ελλάδας, η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση σχεδιασμού, αναμένεται να προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από διεθνείς διαχειριστές λιμένων όσο και από εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες θα παρουσιάσουν με τη σειρά τους πιθανά επενδυτικά σχέδια, που θα οδηγήσουν σε αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα.

Το συνέδριο θα περιλαμβάνει επίσης μια ειδικά διαμορφωμένη ενότητα η οποία αφορά στην ανάπτυξη πωλήσεων και νέων αγορών (source markets), ένα ζήτημα υψίστης σημασίας για τη μελλοντική ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού της περιοχής. Τα θέματα που θα συζητηθούν στο πλαίσιο αυτό είναι οι νέες αναδυόμενες αγορές της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Τουρκίας καθώς και οι τρόποι αξιοποίησης του δυναμικού τους. Η τελευταία ενότητα, αφιερωμένη στα δρομολόγια κρουαζιέρας, θα έχει ως αντικείμενο συζήτησης τις βασικές παραμέτρους επιλογής λιμένα, προορισμού και προγραμμάτων ξηράς για την επιτυχία των κρουαζιερών.

Το Posidonia Sea Tourism Forumέχει προσελκύσει και το ενδιαφέρον του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών (UNDP), το οποίο θα φιλοξενήσει μία παράλληλη ενότητα κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου με τίτλο: «Ανακάλυψη της Μαύρης Θάλασσας: Συναρπαστικοί προορισμοί κρουαζιέρας στη Μαύρη Θάλασσα» που θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις των προορισμών Sochi (Ρωσία), Τραπεζούντα (Τουρκία) και Κωστάντζα (Ρουμανία), καθώς και το ρόλο τους στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή.

Η διεθνής σημασία του συνεδρίου αντικατοπτρίζεται στην αυξανόμενη λίστα εκθετών, η οποία περιλαμβάνει προορισμούς από τις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Ερυθράς Θάλασσας. Χορηγοί του Posidonia Sea Tourism Forum είναι η Louis Cruises, o RINA και το Dubai Maritime City Authority, το οποίο αξιοποιεί το φόρουμ για να προωθήσει τις νέες υπηρεσίες και εγκαταστάσεις που παρέχει το Ντουμπάι στη βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού.

Τη δεύτερη ημέρα, το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στους τομείς του yachting και της επιβατηγού ναυτιλίας· στην εναρκτήρια συνεδρίαση θα αναλυθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το yachting στην Ελλάδα αλλά και άλλες περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, το θέμα του καμποτάζ και θα αναζητηθούν τρόποι ενίσχυσης της βιομηχανίας yachting καθώς και ο ρόλος της ελληνικής κυβέρνησης σε αυτή τη προσπάθεια.

 Με περισσότερες από 15 μαρίνες στην Ελλάδα να προορίζονται για ιδιωτικοποίηση, αναμένεται ότι διεθνείς διαχειριστές μαρίνων, όπως Camper & Nicholsons Marinas και D-Marin, Μarinas Group, οι οποίοι έχουν πρόσφατα επενδύσει σε ελληνικές μαρίνες, θα παρουσιάσουν τη μελλοντική στρατηγική τους για την περιοχή.

«Σε μια σημαντική συνεδρίαση θα εξεταστούν οι πολιτικές της Ελλάδας ως προς την ιδιωτικοποίηση των μαρίνων σε σχέση με το έντονο ενδιαφέρον που εκφράζεται από τουρκικούς και άλλους διεθνείς φορείς ανάπτυξης και λειτουργίας μαρίνων καθώς και η στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης να επωφεληθεί από την τεχνογνωσία και την πείρα διεθνών επενδυτών του ιδιωτικού τομέα», είπε ο Βώκος.

Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forumοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, της CLIA Europe, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (ΗΥΒΑ).