Oι πιθανότητες για άνοδο του BDI είναι πολλαπλάσιες της καθόδου

Oι πιθανότητες για άνοδο του BDI είναι πολλαπλάσιες της καθόδου

1
Oι πιθανότητες για άνοδο του BDI είναι πολλαπλάσιες της καθόδου

Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundraes Com. S.A.

 

Στα τεκταίνομενα της ναυτιλίας και ενώ ήδη βρισκόμαστε εν μέσω των εορταστικών εκδηλώσεων στην Κίνα δεν υπάρχει καμία συνταρακτική αλλαγή και ο δείκτης BDI το τελευταίο διάστημα και ειδικότερα το Φεβρουάριο έχει δημιουργήσει σαν σημείο αντίστασης τις 750 μονάδες.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή (15/2) ο BDI έκλεισε στις 748 μονάδες.  Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,461 μονάδες με $ 7,344 την ημέρα, BPI

723 μονάδες στα  $ 5,748, BSI 669 μονάδες στα $ 6,995 την ημέρα και BHSI 421 μονάδες στα $ 6,281 την ημέρα.

Ο μέσος όρος του BDI από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου είναι στις 765 μονάδες όταν την ίδια περίοδο του 2012 ο μέσος όρος ήτανε στις 956 μονάδες, που σημαίνει ότι το 2013 ξεκίνησε πιο άσχημα από την προηγούμενη χρονιά.  Το θετικό σε αυτή την περίπτωση είναι πως με τον δείκτη στις 750 μονάδες το οποίο θεωρείται χαμηλό, οι προοπτικές της ανόδου είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές της καθόδου, χωρίς φυσικά να αποκλείονται και οι περιστασιακές διορθώσεις ή η σταθεροποίηση του δείκτη για κάποιο διάστημα σε χαμηλά επίπεδα. 

Εξετάζοντας και πάλι τους μέσους όρους του BDI, διαπιστώνουμε ότι οι 765 μονάδες μέσος όρος φέτος προήλθε από μία πορεία του δείκτη περίπου στις 950 μονάδες τους τελευταίους 3 μήνες του 2012, ενώ ο μέσος όρος των 956 μονάδων στις αρχές του 2012 προήλθε από πορεία του δείκτη στις 1,900 μονάδες τους τελευταίους μήνες του 2011. 

Η ανωτέρω διαπίστωση ενισχύει την εκτίμηση μας πως οι πιθανότητες για άνοδο του BDI είναι πολλαπλάσιες της καθόδου, καθώς προέρχεται από σχετικά χαμηλή πορεία και συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα αφήνοντας σαν άγνωστη μεταβλητή, τη χρονική διάρκεια που θα παραμείνει σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα.          

Σε παρόμοια λογική και η εκτίμηση από την Νορβηγική τράπεζα, RS Platou MarketsAS, η οποία προβλέποντας λίγο πιο μακροχρόνια αναφέρει χαρακτηριστικά πως τα έσοδα των πλοίων που μεταφέρουν Minerals και Grains σχεδόν θα τριπλασιαστούν μέχρι το 2015 ενώ προσθέτει ότι η με μειωμένους ρυθμούς αύξηση του τονάζ θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να βελτιωθούν οι συνθήκες από το 2ο εξάμηνο του 2013. 

Αντίστοιχα αναφέρει πως για τα Capes που μεταφέρουν το 90% του Iron Ore παγκοσμίως, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για το 2013 θα είναι $ 11,000 το 2014 στις $ 19,000 και το 2015 στις $ 30,000 την ημέρα.  Επίσης για τα Panamax τα οποία μεταφέρουν πάνω από το 50% του Coal παγκοσμίως τοποθετεί τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων στις $ 9,000 για φέτος και στις $ 13,000 το 2014.      

Σύμφωνα με την ICAP Shipping International έως το 2014 τα Panamax, τα οποία αποτελούν το 26% των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σε χωρητικότητα, θα μεταφέρουν πάνω από το 55% του Coal καθώς τα μεγαλύτερα Capes θα επικεντρωθούν αποκλειστικά στην μεταφορά του Iron Ore.  Το 2012 τα Capes μετέφεραν το 90% των φορτίων Iron Ore, όταν πριν μία δεκαετία το ποσοστό ήτανε στο 70%.  Τα δε Supramax εντός της επόμενης διετίας θα μεταφέρουν πάνω από το 25% του Coal παγκοσμίως. 

Συνολικά, το Iron Ore και το Coal αποτελούν το 54% των 4,2 δισεκατομμυρίων τόνων των Dry Bulk cargoes που εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν διά θαλάσσης το 2013.             

Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.  

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:    

✏  Στα VLOC, το ‘SRI PREM PUTLI’ 280.537 DWT (1993 – Sasebo S.I) πουλήθηκε στην Polaris στις £ 44,4 εκ. (British Pounds).  Το πλοίο είχε μετασκευαστεί τον Ιούνιο του 2009 από VLCC σε VLOC και είχε ναυλωθεί στη VALE για 14 χρόνια και αγοράστηκε με το υπόλοιπο Charter.

✏  Στα Panamax, το ‘EAST BRAVERY’ 74.117 DWT (2001 – Imabari S.B) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,7 εκ. και το ‘THEARESTON’ 69.640 DWT (1990 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4.1 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘THALASSINI AXIA’ 58.608 DWT (2010 – SPP) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 18,5 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Suezmax, το ‘FRONT PRIDE’ 149.686 DWT (1993 – Mitsui) αγοράστηκε από Ευρωπαίους στα $ 12,1 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘NAVIGO’ 16.755 DWT (1992 – Kvaerner Masa) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και τα            ‘BROVIG MARIN’ 3.445 DWT (2005 – Turkter Tersane) και το ‘BROVIG BORA’