Ο ρόλος και η αποστολή των θαλαμηπόλων

Ο ρόλος και η αποστολή των θαλαμηπόλων

152
Ο ρόλος και η αποστολή των θαλαμηπόλων

Ανοικτή επιστολή έστειλε προς τον Τύπο η ‘Ενωση Θαλαμηπόλων- Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού σχολιάζοντας τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες και έληξαν μετά την εντολή της πολιτικής επιστράτευσης από την κυβέρνηση.

«Η διοίκηση της Πανελλήνιας ΄Ενωσης Θαλαμηπόλων – Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού χαιρετίζει και ευχαριστεί όλους τους συναδέλφους μας ναυτεργάτες και μέλη μας οι οποίοι έδωσαν όλο το δυναμικό τους παρόν για την επιτυχία της 7ημερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου για την αντιμετώπιση της οποίας ο κύριος ΥΝΑ κατέφυγε στην εύκολη, πλην όμως άκρως αντιδημοκρατική και καταδικαστέα λύση της  πολιτικής επιστράτευσης.

Η Ένωσή μας, όπως και κάθε δημοκράτης σε αυτή τη χώρα καταδικάζει  τέτοιες ενέργειες οι οποίες και θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές καταδικασμένες και από την ιστορία και κυρίως από τον κυρίαρχο ελληνικό  λαό.

Η πολιτική επίταξη στην οποία και προσέφυγε ο κ. ΥΝΑ δεν του λύνει τα προβλήματα.

Αντίθετα τα οξύνει έτι περαιτέρω.

Απόφυγε τον ουσιαστικό διάλογο γιατί γνώριζε πολύ καλά ότι δεν είχε ουσιαστικά επιχειρήματα για να δώσει σαφείς και αιτιολογημένες απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα που του θέσαμε.

Αλήθεια πως δικαιολογεί το γεγονός ότι αυτό που δεν αποτόλμησαν οι εφοπλιστές της ΣΕΕΝ, δηλαδή να ζητήσουν τη μείωση της οργανικής συνθέσεως του κλάδου μας κατά 50%, το πρόσφερε ο ίδιος τόσο απλόχερα.

Ξέχασε ότι την εξουσία του δεν την αντλεί από το κεφάλαιο αλλά από τον κυρίαρχο ελληνικό λαό τον οποίο όμως δυστυχώς αυτόν καταδιώκει, αυτόν ισοπεδώνει και αυτόν επιστρατεύει.

Να είναι βέβαιος ο κ. ΥΝΑ ότι δεν μας πτοεί.

Ο αγώνας μας δεν τελείωσε με την επίταξη. Συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή  μας.

Και κάτι τελευταίο για τον κ. ΥΝΑ :

Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων καθορίστηκαν το 1974, τότε, που οι συνθήκες ήταν πολύ πιο διαφορετικές και η επιβατική κίνηση σαφώς πιο μειωμένη.

Και όπως γνωρίζει, ή τουλάχιστον θα πρέπει να γνωρίζει, ο ρόλος και η αποστολή των Θαλαμηπόλων δεν περιορίζεται απλά και μόνον στα καθήκοντα του ξενοδοχειακού τομέα των πλοίου αλλά αποτελούν και συνιστούν το κύριο τμήμα του πληρώματος το οποίο και σε περίπτωση, ο μη γένοιτο, κινδύνου και ατυχήματος, επωμίζεται το έργο της ασφαλούς εκκενώσεως του πλοίου.

Οι Θαλαμηπόλοι κ. υπουργέ δεν είναι μόνον «γκαρσόνια ή τραπεζοκόμοι» αλλά αποτελούν το κύριο και μέγιστο τμήμα του προσωπικού ασφαλείας του πλοίου.

Είναι σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες ναυτικοί που δουλεύουν συνεχώς τον μεν χειμώνα 14-16 ώρες το δε καλοκαίρι και επί 20 ώρες, επί 31 ημέρες το μήνα, και με 24ωρη παραμονή στο χώρο της δουλειάς τους. Υπάρχουν  πολλοί τέτοιοι εργαζόμενοι σε αυτή τη χώρα με τέτοιες συνθήκες  απασχόλησης ;

Και τι θα γίνει μετά την μείωση της οργανικής δύναμης της ειδικότητας μας κατά 50%; Θα μειωθεί άραγε και το πρωτόκολλο του πλοίου κατά 50%;

Περιμένουμε απαντήσεις κ. υπουργέ.

Εμείς είμαστε εδώ.

Και παραμένουμε  ενωμένοι  και  δυνατοί  μαζί  με  τους συναδέλφους  μας  των  υπολοίπων  κλάδου  και  όλη  την  ναυτική  οικογένεια,  έχοντας την  πλήρη  συμπαράταξη  και  συμπαράσταση  όλων  των  συνδικαλιστικών  και  κοινωνικών  φορέων της xώρας.

Και περιμένουμε  απαντήσεις…».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.