Σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

Σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

9
Σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όλες οι αναλύσεις και οι εκτιμήσεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2013 είναι από ιδιαίτερα επιφυλακτικές έως αρνητικές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Επίσης κοινό σημείο αναφοράς στις περισσότερες αναλύσεις από όπου θα εξαρτηθεί και η πορεία της ναυλαγοράς είναι η ανάπτυξη των οικονομιών της Ανατολικής Ασίας και ιδίως της Κίνας αφού η ανάπτυξη της είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη ζήτηση για πρώτες ύλες και κυρίως για Iron Ore και Coal.

Εικάζεται ότι σε περίπτωση που η ναυλαγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2012 και δεδομένης της έλλειψης χρηματοδότησης είναι ότι η αδυναμία refinance θα οδηγήσει είτε σε κατασχέσεις πλοίων ή σε αύξηση των πλοίων προς πώληση, δημιουργώντας περαιτέρω πτωτικές τάσεις στις τιμές τους και οδηγώντας περισσότερα πλοία προς διάλυση ιδιαίτερα πλοία που έχουν χτιστεί πριν το 1995 καθώς θα έχουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό μετά την μεγάλη αύξηση του τονάζ το 2012 αλλά και τη συνεχιζόμενη το 2013, που υπολογίζεται περίπου στο 6%.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2012 παρά την ευρύτερη οικονομική επιβράδυνση και τη μειωμένη αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου παρουσίασε αύξηση 4,1% ενώ για το 2013 η αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου εκτιμάται στο 4,5% και η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου θα παρουσιάσει αύξηση κατά 7,2%.  Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερα αρνητική επίδραση που είχε στην ναυλαγορά η αύξηση του στόλου το 2012 λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2012 οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας αυξήθηκαν κατά 6,4%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας για το 2013 θα παρουσιάσουν αύξηση 7,5% γεγονός που θα επηρεάσει θετικά την πορεία των Capes και των Panamax.

Αναλύοντας περισσότερο τα στοιχεία για την Κίνα και ιδιαίτερα για το τέλος του 2012, επιβεβαιώνεται η αύξηση της ζήτησης καθώς το Δεκέμβριο οι εισαγωγές Iron Ore παρουσίασαν αύξηση κατά 8%, από τον προηγούμενο μήνα, για να κλείσουν σε επίπεδα ρεκόρ των 70,9 εκατομμύρια τόνους.

Τα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία για τις εισαγωγές της Κίνας έρχονται από την Αυστραλία, όπου οι εξαγωγές Iron Ore από τα κυριότερα λιμάνια της Αυστραλίας για την Κίνα τον Δεκέμβριο ήταν οι υψηλότερες του 2012 ξεπερνώντας τους 31 εκατομμύρια τόνους και παρουσιάζοντας αύξηση 14% από το Νοέμβριο.

Έχοντας αναφέρει τα ανωτέρω, ο BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 760 μονάδες, μετά από μένα θετικό σερί 7 ημερών όπου κέρδισε 60 μονάδες.

Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,367 μονάδες με $ 6,213 την ημέρα, BPI 772 μονάδες στα $ 6,123, BSI 745 μονάδες στα $ 7,791 την ημέρα και BHSI 448 μονάδες στα $ 6,667 την ημέρα.  Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, λογικά ο δείκτης θα παρουσιάσει σχετική άνοδο μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου για να παρουσιάσει διόρθωση μετά λόγω του εορτασμού του Νέου Χρόνου στις αρχές Φεβρουαρίου στην Κίνα.

Σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘CRYSTAL STAR’ 178.632 DWT (1998 – Daewoo) με S/S και D/D να εκκρεμούν άμεσα  πουλήθηκε στα $ 11,8 εκ.

✏  Στα Panamax, το ‘CROWN STAR’ 76.662 DWT (2002 – Imabari) αγοράστηκε από την Bulkseas στα $ 12,2 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘JASMINE HALO’ 56.035 DWT (2005 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 15,5 εκ. περίπου.

✏  Στα Handysize, το ‘GLOBAL PRESTIGE’ 24.132 DWT (1998 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 5.5 εκ. και το ‘DINA’ 28.469 DWT (1992 – Imabari) αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 4,1 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘FORWARD PIONEER’ 170.081 DWT (2005 – Koyo Dock) αγοράστηκε από την Bakri Navigation πάνω από τα $ 20 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘SYNNOVE KNUTSEN’ 17.071 DWT (1992 – A.E.S.A) και το ‘ELLEN KNUTSEN’ 17.071 DWT (1991 – A.E.S.A) πουλήθηκαν en-bloc στα $ 16 εκ.

✏  Στα Products, το ‘CLIPPER TRINIDAD’ 8.823 DWT (1998 – Hitachi Mukaish) πουλήθηκε στα χαμηλά $ 5 εκ. με παράδοση Korea.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.