Οι Cash Buyers «αντιμέτωποι» με την αύξηση των τιμών του σιδήρου

Οι Cash Buyers «αντιμέτωποι» με την αύξηση των τιμών του σιδήρου

0
Οι Cash Buyers «αντιμέτωποι» με την αύξηση των τιμών του σιδήρου

 Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.  

Αρκετά δυναμικά κινήθηκε η αγορά των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα του 2012 και την πρώτη εβδομάδα του 2013 τόσο σε αριθμό διαλύσεων όσο και στις προσφερόμενες τιμές δημιουργώντας θετικές προσδοκίες τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον.

Οι Cash Buyers, ύστερα από την αναμενόμενη μείωση του αριθμού των αγορών λόγω της εορταστικής περιόδου ήρθαν «αντιμέτωποι» με αύξηση των τιμών του σιδήρου ιδιαίτερα στην Κίνα και στην Ινδία «αναγκάζοντας» τους έτσι να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά και σε υψηλές τιμές αφού και οι ίδιοι πιστεύουν ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και οι τιμές ενδεχομένως να ανέβουν και άλλο.

Γεγονός πάντως είναι πως πλανάτε μία αβεβαιότητα σχετικά με την αγορά της Ινδίας αφού τους τελευταίους μήνες του 2012 ήτανε ιδιαίτερα ασταθής λόγω και των νομισματικών διακυμάνσεων της ρουπίας με το δολάριο.  Αντιθέτως το Μπαγκλαντές έχει αρχίσει να επαναδραστηριοποιείται, όπως επίσης και η Κίνα όπου το τελευταίο διάστημα μπήκε δυνατά στην αγορά καταφέρνοντας μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις να ανταγωνιστεί και την Ινδία.

Σε συνέχεια του 2012, οι προβλέψεις για το 2013 αναφέρουν ότι θα είναι άλλη μία χρονιά που ενδεχομένως να δούμε και πάλι ρεκόρ διαλύσεων.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 1,623,908 DWT εκ των οποίων περίπου το 58% (946,274 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12,5% (206,027 DWT) δεξαμενόπλοια και το 29,5% (144,060) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια είχαν αυξητικές τάσεις την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 410 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα     

✏  Κίνα:  Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.