Τα φιλόδοξα «δίκτυα» για την ανάπτυξη της Ευρώπης

Τα φιλόδοξα «δίκτυα» για την ανάπτυξη της Ευρώπης

43
Τα φιλόδοξα «δίκτυα» για την ανάπτυξη της Ευρώπης

Με αφορμή την υπερψήφιση του σχεδίου Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γιώργος Κουμουτσάκος ως εισηγητής για τα Δίκτυα Μεταφορών εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ο αρμόδιος Επίτροπος Μεταφορών κ. Siim Kallas από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε κοινό τους άρθρο στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα προς τις κυβερνήσεις των Κρατών-Μελών ενόψει των κρίσιμων διαπραγματεύσεων για το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της Ε.Ε. στις αρχές του νέου έτους: ότι η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερες, και όχι λιγότερες, επενδύσεις προκειμένου να ενισχύσει την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα στα Κράτη-Μέλη που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

Το άρθρο αυτό, που δημοσιεύτηκε σε ημερήσια εφημερίδα καταγράφει τη σταθερή πεποίθηση του ΕΚ ότι ένα σύγχρονο, καλά σχεδιασμένο και αποτελεσματικό ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας. Το ισχυρό θετικό αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στις αρμόδιες Επιτροπές Μεταφορών και Ενέργειας επιβεβαιώνει ότι το κλειδί για την ταχύτερη και επιτυχή ολοκλήρωση του δικτύου είναι η στοχευμένη διάθεση των οικονομικών πόρων, που επικεντρώνεται στις υποδομές και έχει πραγματική ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε 1 δισ. ευρώ επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών μπορεί να δημιουργήσει έως και 18.000 θέσεις εργασίας. Σήμερα, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν από 2% έως 10% του συνολικού κόστους για μια επιχείρηση, ενώ τα νοικοκυριά στην Ε.Ε. ξοδεύουν το 13% περίπου των εσόδων τους για μεταφορές. Τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και οι βελτιωμένες υποδομές οδηγούν στη μείωση του κόστους και βελτιώνουν σημαντικά την ευημερία των πολιτών και την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Γι’ αυτό και αποτελούν ένα από τα πιο φιλόδοξα αναπτυξιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τέλος, στο κοινό άρθρο με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιο Επίτροπο για τις Μεταφορές, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα και στο πως μπορεί να ωφεληθεί από το νέο οικονομικό εργαλείο «Συνδέοντας την Ευρώπη» ύψους 31,7 δις. ευρώ. Όπως αναφέρεται, η χρηματοδότηση θα εστιαστεί μεταξύ άλλων σε έργα υποδομής για σιδηροδρόμους, όπως επίσης και σε έργα για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων με τις γειτονικές χώρες.

Προτεραιότητα θα δοθεί στο ελληνικό τμήμα του «Διαδρόμου 4: Λευκωσία – Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Μπουργκάς – τουρκικά σύνορα – Αμβούργο/Ροστόκ» και της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας Οδού». Αλλά και τα κύρια λιμάνια της Ελλάδας μπορούν να επωφεληθούν. Στόχος είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των χερσαίων συνδέσεων, καθώς και η ανάπτυξη ή/και βελτίωση συνδέσεων με άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που χρησιμοποιούν τις «Λεωφόρους της Θάλασσας» (“Motorways of the Sea”).