Ανησυχητικές φήμες για την κατάργηση της ΔOY Πλοίων

Ανησυχητικές φήμες για την κατάργηση της ΔOY Πλοίων

3
Ανησυχητικές φήμες για την κατάργηση της ΔOY Πλοίων

Επιστολή με αποδέκτες τον πρωθυπουργό, υπουργό και υφυπουργό Οικονομικών, πρόεδρο της ΕΕΕ, πρόεδρο Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και πρόεδρο Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας απέστειλε ο Μιχάλης Λάμπρος γενικός διευθυντής Majestic International Cruises Inc. και αντιπρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.

Με θέμα την επικείμενη κατάργηση της ΔΟΥ Πλοίων ο κ. Λάμπρος αναφέρει στον υπουργό Οικονομικών τα παρακάτω:

«Θα ήθελα να πιστέψετε ειλικρινά ότι είμαι ο τελευταίος Έλληνας που επιθυμεί να σας ενοχλήσει αυτήν την κρίσιμη στιγμή ή που επιθυμεί να σας προσθέσει νέες σκοτούρες. Είμαι όμως εκ των πραγμάτων υποχρεωμένος να καταφύγω σε εσάς για ένα νέο ανοσιούργημα που ευρίσκεται στην γέννησή του και θα βλάψει σε μεγάλο βαθμό την Ελληνική Ναυτιλία, ίσως και περισσότερο από την εντελώς αψυχολόγητη κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας πριν από περίπου τρία χρόνια.

Εσείς προσωπικά κύριε Υπουργέ με την ιδιότητά σας στην προηγούμενη Κυβέρνηση ως Υπουργός Ανάπτυξης είχατε στα χέρια σας και τις ευθύνες της Ελληνικής Ναυτιλίας γι’ αυτό και πιστεύω ότι απευθύνομαι σε έναν υπεύθυνο Κυβερνητικό Υπουργό ο οποίος έχει εμπειρίες από την Ελληνική Ναυτιλία.

Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην επικείμενη κατάργηση της ΔΟΥ Πλοίων.

Όλες οι πληροφορίες που προέρχονται από επίσημες πηγές του Υπουργείου Οικονομικών καταλήγουν δυστυχώς στην κατάργηση της Δ.Ο.Υ Πλοίων, κάτι που αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα τις προσεχείς ημέρες.

Εάν, επαναλαμβάνω εάν, αυτές οι φήμες έχουν δόση αληθείας φοβούμαι πολύ ότι επανερχόμαστε στην προ δεκαετίας και πλέον κατάσταση που η τότε Κυβέρνηση είχε λάβει παρόμοια απόφαση για την κατάργηση της Δ.Ο.Υ Πλοίων και την συγχώνευσή της με την ΦΑΕ Πειραιώς.

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία στην Ακτή Μιαούλη θα θυμούνται σίγουρα τους συνεχείς αγώνες που κατέβαλε ολόκληρος ο ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά για την ακύρωση αυτής της απόφασης με άξιο σημαιοφόρο την έγκριτη εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» η οποία φιλοξένησε αρκετά άρθρα του υπογράφοντος.

Θα ήθελα όμως σήμερα να εκφράσω ορισμένες προσωπικές απόψεις με τις οποίες είμαι βέβαιος ότι συμφωνεί ολόκληρος ο ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά διότι πολύ φοβούμαι ότι ίσως σε μεταγενέστερο στάδιο να είναι πολύ αργά.

Κατ’ αρχάς πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι η Δ.Ο.Υ Πλοίων επιτελεί εξειδικευμένο έργο και το προσωπικό που την απαρτίζει έχει πολυετή υπηρεσία και εμπειρίες στα ναυτιλιακά θέματα προσόντα που ασφαλώς δεν υπάρχουν στους υπαλλήλους ή και στα ανώτερα στελέχη των άλλων Δ.Ο.Υ.

Όταν πριν από αρκετές δεκαετίες και συγκεκριμένα το 1979 στον Πειραιά ιδρύθηκε Εφορία με ασχολίες καθαρά ναυτιλιακές, υπήρχε κοινή διαπίστωση για την λειτουργία ενός ξεχωριστού φορέα για την φροντίδα και την επίλυση των εξειδικευμένων θεμάτων που είχαν σχέση με την Ναυτιλία.

Εκείνη την εποχή, η Ελληνική σημαία βρισκόταν σε ανοδική τροχιά και σχεδόν επί καθημερινής βάσεως ύψωναν τα ποντοπόρα πλοία την γαλανόλευκη. Η προσφορά της νεοσυσταθείσης τότε Εφορίας Πλοίων στην ομαλή εξέλιξη αυτής της καταστάσεως υπήρξε πέρα για πέρα ουσιώδης και θετική.

Σε λίγα χρόνια το προσωπικό της Εφορίας Πλοίων απέκτησε εμπειρίες, έδειξε άμεση κατανόηση για όλα τα προβλήματα και προσαρμόστηκε με τον καλύτερο τρόπο στην έννοια του Ελληνικού πλοίου και της Ελληνικής σημαίας.

Όλα αυτά τα χρόνια το Ελληνικό πλοίο και η Εφορία Πλοίων ταυτίστηκαν και προχώρησαν παράλληλα, συμπορεύθηκαν και συνεργάστηκαν.

Τα στελέχη της Εφορίας Πλοίων προσέφεραν όλα αυτά τα χρόνια και εξακολουθούν να προσφέρουν μέχρι σήμερα στην Ελληνική και Ελληνόκτητη Ναυτιλία ποιοτικές υπηρεσίες, απόρροια της πολυετούς εμπειρίας τους σε συνεργασίες με Λιμεναρχεία για νηολογήσεις πλοίων, εγγραφή και διαγραφή από τα Ελληνικά νηολόγια, μισθοδοτικές καταστάσεις αξιωματικών και πληρωμάτων για φορολόγηση αμοιβών, φόρους χωρητικότητας, φορολογία εισοδήματος ναυτιλιακών εταιρειών, θέματα ΦΠΑ και όσα άλλα περίπλοκα θέματα άπτονται της λειτουργίας των Ναυτιλιακών εταιρειών που υπάγονται στις διατάξεις του ΑΝ89/1967 με τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις του.

Εάν υπάρχουν μετρημένες στα δάχτυλα δημόσιες υπηρεσίες που λειτουργούν υποδειγματικά στη χώρα μας, σίγουρα μία από αυτές είναι η Δ.Ο.Υ Πλοίων.

Διερωτόμεθα εάν οι αρμόδιοι φορείς που εισηγούνται αυτού του είδους τις αλλαγές έχουν πραγματικά αντιληφθεί το μέγεθος και το τόσο πολύπλοκο και εξειδικευμένο πλαίσιο που κινείται η Δ.Ο.Υ Πλοίων ή αν έχουν αντιληφθεί σε ποια άπειρα χέρια θα παραδοθούν οι εξειδικευμένες υπηρεσίες της Δ.Ο.Υ Πλοίων, ιδιαίτερα σε μια εποχή τόσο δύσκολη και κρίσιμη για την οικονομία της πατρίδας .

Η Ελληνική σημαία κυματίζει σε πάνω από 1000 πλοία και ο Ελληνόκτητος στόλος αριθμεί σήμερα συνολικά πάνω από 4000 πλοία με σαφώς ανοδικές τάσεις, κατέχοντας την πρώτη θέση και καλύπτοντας το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Ποιος θα φροντίσει όλα αυτά τα πλοία και τις άνω των χιλίων ναυτιλιακές εταιρείες που λειτουργούν στην Ελλάδα?

Κύριε Υπουργέ, φτάνουν πια οι πειραματισμοί. Τους ζήσαμε δυστυχώς με την κατάργηση του πρώην ΥΕΝ και την σχεδόν διάλυση του Λιμενικού Σώματος. Πειραματισμοί που στοίχησαν στον κλάδο της Ναυτιλίας μεγάλη δυσλειτουργία και ανασφάλεια! Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Εάν προχωρήσετε σε κατάργηση και της Δ.Ο.Υ Πλοίων τότε θα έχετε πραγματικά δώσει την χαριστική βολή στην Ελληνική και στην Ελληνόκτητη Ναυτιλία.

Πρέπει όχι μόνο να σταματήσετε κάθε σκέψη και ενέργεια για κατάργηση της Δ.Ο.Υ Πλοίων αλλά αντίθετα πρέπει να την ενισχύσετε και να την διευκολύνετε στο έργο που επιτελεί. Μην θίγετε τα καλώς κείμενα! Φτάνει το πείραμα φιάσκο της κατάργησης του ΥΕΝ το οποίο ευτυχώς ο κύριος Πρωθυπουργός διόρθωσε έγκαιρα !

Είμαι βέβαιος ότι ολόκληρος ο ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά θα ενδιαφερθεί άμεσα και θα ενώσει μαζί μου φωνή διαμαρτυρίας προς του αρμόδιους φορείς, όσο υψηλά και αν βρίσκονται.  Κάτω τα χέρια από την Δ.Ο.Υ Πλοίων κύριοι. Αφήστε κάτι που αποδεδειγμένα πέτυχε και λειτουργεί άψογα βοηθώντας τα μέγιστα την ταλαίπωρη Ελληνική οικονομία».