Άλλη μία φορά είμαστε θεατές του ίδιου έργου

Άλλη μία φορά είμαστε θεατές του ίδιου έργου

0
Άλλη μία φορά είμαστε θεατές του ίδιου έργου

 

Του Γ. Λογοθέτη, Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην τελευταία ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως η ναυλαγορά, όσο πλησιάζουμε προς την εορταστική περίοδο, δεν θα καταφέρει να κρατηθεί πάνω από το ψυχολογικό όριο των 1,000 μονάδων.

Πράγματι, σε διάστημα μίας εβδομάδας ο BDI έχασε 11%, έσπασε το ψυχολογικό φράγμα, για να κλείσει την Παρασκευή στις 966 μονάδες.  Για άλλη μία φορά είμαστε θεατές του ίδιου έργου αφού η πτώση της ναυλαγοράς οφείλεται ουσιαστικά στην πτώση του BCI, δηλαδή στην πτωτική πορεία των Capes. 

Στο διάστημα της εβδομάδας ο δείκτης των Capes (BCI) μειώθηκε κατά 16,6% από 2,199 μονάδες στις 1832 μονάδες.  Η μείωση αυτή του δείκτη συνοδεύτηκε και από μείωση του μέσου όρου των εσόδων για τα Capes της τάξης του 16,6% η από $ 15,869 στα $ 12,066 την ημέρα, σε διάστημα μίας εβδομάδας. 

Οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες ακολούθησαν και αυτοί πτωτική πορεία αλλά σε πολύ χαμηλότερο ρυθμό τόσο σε επίπεδα δεικτών όσο και σε επίπεδα μέσου όρου ημερησίων εσόδων.    

Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του χρόνου τόσο και πληθαίνουν οι αναλύσεις και οι γνώμες ότι η επόμενη χρονιά θα είναι άλλη μία δύσκολη χρονιά γενικότερα για τη ναυτιλία. 

Από πλευράς προσφοράς πλοίων θα έχουμε ξεπεράσει τον μεγαλύτερο ύφαλο καθώς τα περισσότερα πλοία πέσανε στο νερό το 2012 και υπολογίζεται η αύξηση του στόλου για το 2013, περίπου στο 4% από 12% φέτος, ενώ παράλληλα ο τομέας των διαλύσεων όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει σε υψηλούς ρυθμούς και το 2013 ύστερα από το υψηλό ρεκόρ φέτος των περίπου 38-40 εκατομμυρίων τόνων ή 5% του υπάρχοντος στόλου. 

Η έλλειψη χρηματοδότησης θα συνεχίσει να υφίσταται έχοντας σαν αποτέλεσμα και την μείωση των νέων παραγγελιών δημιουργώντας όμως τεράστια προβλήματα στα ναυπηγεία παγκοσμίως που θα οδηγήσει σε κλείσιμο ή συγχωνεύσεις αρκετών από αυτών ιδιαίτερα στην Κίνα.                      Συγκεκριμένα, στον τομέα των ναυπηγήσεων, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναι μειωμένο πάνω από 50% συγκριτικά με τα τέλη του 2008 και περίπου 25% από την ίδια περίοδο του 2011. 

Χαρακτηριστικό είναι πως για τους 11 μήνες του 2012, τα ναυπηγεία της Κορέας έχουν δεχθεί 193 παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου $ 26 δισ. ενώ τα Κινεζικά ναυπηγεία έχουν λάβει τις διπλάσιες παραγγελίες, 390 πλοία περίπου αλλά σχεδόν στην μισή αξία από αυτή των Κορεάτικων, δηλαδή $ 14 δισ. 

Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα ναυπηγεία της Κορέας έχουν επικεντρωθεί στις κατασκευές εξειδικευμένων πλοίων, υψηλής τεχνολογίας το οποίο συνεπάγεται και υψηλό κόστος κατασκευής. 

Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό και αυτή την εβδομάδα ο ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘BULK EUROPE’ 170.578 DWT (2001 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στην Zela Shipping περίπου στα $ 19 εκ. και το ΄BULK ASIA’ 170.578 DWT (2001 – Sasebo H.I) αγοράστηκε από την Winning Shipping επίσης στα $ 19 εκ. περίπου.       

✏  Στα Panamax, το ‘FREIA’ 74.269 DWT (2003 – Oshima) με παράδοση το 2013 και με αναίρεση δικαιώματος επιθεώρησης πουλήθηκε κοντά στα $ 14 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘ID TIDE’ 45.406 DWT (1995 – Tsuneishi Zosen) με παράδοση το 2013 πουλήθηκε στα υψηλά $ 7 εκ

      Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘GAN-DESTINY’ 112.973 DWT (2010 – SPP) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 33,5 εκ.   

✏  Στα Products, το ‘LIHOU’ 38.472 DWT (2005 – Guangzhou) πουλήθηκε σε Έλληνες από την τράπεζα που το είχε κατασχέσει στα $ 12,5 εκ .