Χορός επαναδιαπραγματεύσεων στις διαλύσεις πλοίων

Χορός επαναδιαπραγματεύσεων στις διαλύσεις πλοίων

5
Χορός επαναδιαπραγματεύσεων στις διαλύσεις πλοίων

 

Του Γ, Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήταν η εξομοίωση των τιμών σε όλες τις αγορές και ο μεγάλος αριθμός επαναδιαπραγματεύσεων που έλαβαν χώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο Μπαγκλαντές υπάρχουν πλοία που περιμένουν εδώ και 2 μήνες να παραδοθούν.

Επίσης λόγω της εξομοίωσης των τιμών, η απόφαση των πλοιοκτητών για το που θα επιλέξουν να στείλουν τα πλοία προς διάλυση, στην παρούσα φάση, επικεντρώνεται αποκλειστικά από το που γεωγραφικά βρίσκεται το κάθε πλοίο.

Πλησιάζοντας προς την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ο αριθμός των διαλύσεων για τον Δεκέμβριο θα είναι μειωμένος, δεδομένου και της μεγάλης προσφοράς από προηγούμενους μήνες.

Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει έντονα νομισματικά προβλήματα καθώς η ρουπία έχει φτάσει σε χαμηλά δυόμισι ετών σε σχέση με το δολάριο.

Αρκετοί Cash Buyers αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα στην προσπάθεια τους να πουλήσουν στους End Buyers τον μεγάλο αριθμό πλοίων που αγόρασαν στο παρελθόν σε υψηλότερες τιμές από τις τρέχουσες φέρνοντας έτσι στο προσκήνιο την διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων.

Το Πακιστάν, έχει βγει δυναμικά στην αγορά σε μία προσπάθεια του να δημιουργήσει αποθέματα λόγω και των επερχόμενων εορτών έχοντας σαν αποτέλεσμα οι Cash Buyers να δρομολογούν τα πλοία τους προς την αγορά του Πακιστάν.

Το Μπαγκλαντές, ακόμη δεν έχει ισορροπήσει από την υπέρ-προσφορά των προηγουμένων μηνών, αλλά μερικοί End Buyers έχουν βγει στην αγορά για συγκεκριμένους τύπους πλοίων.

Αρκετοί Cash Buyers που και εδώ ήρθαν αντιμέτωποι με την πτώση των τιμών έχουν προβεί στην διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων ενώ παράλληλα το Μπαγκλαντές έχει και τα γνωστά θέματα καθυστέρησης ανοιγμάτων των Letter of Credits.

Η άνοδος των τιμών στην Κίνα το τελευταίο διάστημα, οδήγησε κάποιους αγοραστές να σπεκουλάρουν και να αγοράσουν πλοία σε τιμές Ινδίας.

Αβέβαιο παραμένει αν οι τιμές της Κίνας θα παραμείνουν και για πόσο χρονικό διάστημα στα τρέχοντα υψηλά επίπεδα.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 937,259 DWT εκ των οποίων περίπου το 50% (467,406 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (349,534 DWT) δεξαμενόπλοια και το 13% (120,319) Containers και Reefers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

✏  Ινδία:  Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.