Ο BDI θα «σπάσει» προς τα κάτω το ψυχολογικό φράγμα των 1.000...

Ο BDI θα «σπάσει» προς τα κάτω το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων;

0
Ο BDI θα «σπάσει» προς τα κάτω το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων;

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.  

Πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στις εορτές των Χριστουγέννων, η ναυλαγορά δεν παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις και μέχρι στιγμής ο δείκτης BDI κρατάει τις 1,000 μονάδες, την Παρασκευή έκλεισε στις 1,086 μονάδες, αλλά ενδεχομένως με τις επερχόμενες αργίες να υπάρξει και περεταίρω διόρθωση και να δούμε τον BDI να «σπάει» προς τα κάτω το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων.

Ενώ το μοτίβο του τελευταίου διαστήματος συνεχίζεται με τα Capes να «συντηρούν» την πορεία του δείκτη, την τελευταία εβδομάδα παρατηρήθηκε μία μικρή πτώση, τόσο στα Capes όσο και στα Panamax, η οποία αντισταθμίστηκε από μία μικρή άνοδο των Supramax και των Handysize. 

Ειδικότερα, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων την Παρασκευή κινήθηκε στα $ 15,869 για τα Capes, $ 7,815 για τα Panamax, $ 8,005 για τα Supramax και $ 6,605 για τα Handysize.          

Η τελευταία ανάλυση της Deutsche Bank, έρχεται να επιβεβαιώσει σε γενικές γραμμές τις συγκρατημένες μας προβλέψεις όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν,  για την πορεία των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. 

Συγκεκριμένα τονίζει ότι όλοι οι κύριοι δείκτες όπως τα ημερήσια έσοδα των πλοίων, οι τιμές των νεότευκτων, ο αριθμός των αγοραπωλησιών αλλά και οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων υποδεικνύουν ότι δεν θα υπάρξει ανάκαμψη το 2013 καθώς ο κλάδος θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα υπέρ-προφοράς, έλλειψη χρηματοδότησης και χαμηλά ημερήσια έσοδα. 

Στη συνέχεια αναφέρεται στον τομέα των παραγγελιών, επισημαίνοντας ότι το 45% των ναυπηγείων παγκοσμίως μετά το τέλος του 2012 δεν θα λάβουν παραγγελίες.                  

Αντίστοιχα, ο οργανισμός Maritime Exchange Information Center (MEIC) στην Κορέα θεωρεί πως η ναυτιλιακή αγορά θα αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες και το 2013 και δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερη ανάκαμψη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, την υπέρ-προσφορά πλοίων και την μείωση της ζήτησης.

Τέλος η δήλωση από τον μεγαλύτερο οργανισμό δανειοδοτήσεων στην ναυτιλία, την HSH Nordbank AG, σηματοδοτεί επίσης την πορεία της ναυτιλίας το 2013 αφού αναφέρει πως η μείωση των κερδών από δανειοδοτήσεις αλλά και ο αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων για το 2013 και 2014 θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν που αρχικά είχαν προβλέψει.

Για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα συνεχίζεται ο υποτονικός ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘YONG JIN’ 71.747 DWT (1995 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους στα           $ 6,75 εκ.     

✏  Στα Handymax, το ‘KS EXPRESS’ 45.734 DWT (1994 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 6,75 εκ. και το ‘LION’ 40,836 DWT (1986 – Sulzer) αγοράστηκε από Κινέζους στα χαμηλά $ 3 εκ.  

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCCs, το ‘SAMCO AMERICA’ 317.420 DWT (2003 – Hyundai Samho) πουλήθηκε στην Alpha Tankers & Freighters περίπου στα $ 38 εκ.