Ευκαιρίες για εταιρείες με κεφαλαιακή επάρκεια για την τοποθέτηση νέων παραγγελιών ECO...

Ευκαιρίες για εταιρείες με κεφαλαιακή επάρκεια για την τοποθέτηση νέων παραγγελιών ECO πλοίων

10
Ευκαιρίες για εταιρείες με κεφαλαιακή επάρκεια για την τοποθέτηση νέων παραγγελιών ECO πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas  Com. S.A.

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή η πορεία του BDI την εβδομάδα που μας πέρασε αφού ο δείκτης έκλεισε στις 1,090 μονάδες την Παρασκευή 23, Νοεμβρίου 2012.

Οριακές αλλαγές υπήρξαν στους επιμέρους δείκτες όμως αφού τα Capes όλη την εβδομάδα κινήθηκαν αρνητικά, έστω και οριακά, ενώ αντιθέτως οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες παρουσίασαν όλοι οριακή άνοδο.

Παρά τη μικρή διόρθωση των Capes την προηγούμενη εβδομάδα, ουσιαστικά αυτά είναι που συντηρούν τον δείκτη στα σημερινά επίπεδα.

Συγκεκριμένα, οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων την Παρασκευή είχαν ως εξής, BCI 2,288 μονάδες στα $ 16,412 την ημέρα, BPI 1,013 στα $ 8,091, BSI 724 στα $ 7,566 και BHI 431 στα $ 6,357.

Συγκρίνοντας αυτές τις τιμές με τις τιμές της 17 Νοεμβρίου 2012, πριν 4 μήνες δηλαδή, όπου ο δείκτης ήτανε στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά διαπιστώνουμε μία εντελώς διαφορετική κατανομή των επιμέρους δεικτών και του μέσου όρου ημερησίων εσόδων.

Ειδικότερα, στις 17 Νοεμβρίου ο BDI έκλεισε στις 1,093 μονάδες και η κατανομή των επιμέρους δεικτών είχε ως εξής, BCI 1,301 μονάδες στα $ 5,808 την ημέρα, BPI 1,214 στα $ 9,677, BSI 1,261 στα $ 13,189 και BHI 680 στα $ 9,840 την ημέρα.  Ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα BDI και με διαφορά 4 μηνών παρατηρούμε μία εντελώς αντίθετη λογική στους επιμέρους δείκτες αφού πριν 4 μήνες όλοι οι τύποι πλοίων εκτός των Capes ήταν αυτά που κρατούσαν το δείκτη.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τα ημερήσια έσοδα των Capes εκείνη την ημερομηνία ήταν χαμηλότερα του Break Even, δηλαδή δεν κάλυπταν ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα (ΟPEX).

Για άλλη μία φορά τα στοιχεία που ανακοινώνει η Κίνα για την ζήτηση Iron Ore και Coal, επιβεβαιώνουν και την αντίστοιχη πορεία των Capes το τελευταίο διάστημα.  Σύμφωνα με τα στοιχεία λοιπόν, στα 25 κυριότερα λιμάνια της Κίνας, τα αποθέματα Iron Ore συνέχισαν να έχουν πτωτική τάση αφού την προηγούμενη εβδομάδα μειώθηκαν κατά 540,000 τόνους για να κλείσουν συνολικά στους 96,89 εκατομμύρια τόνους.

Βραχυπρόθεσμα οι εισαγωγές Iron Ore αναμένεται να μειωθούν καθώς η παραγωγή σιδήρου αντίστοιχα θα παρουσιάσει πτώση λόγω της χειμερινής περιόδου.  Ταυτόχρονα όμως όπως έχουμε επισημάνει θα αυξηθεί η ζήτηση για Coal καθώς σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από τα 6 κυριότερα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, τα αποθέματα Coal αρχίζουν και έχουν πτωτικές τάσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατανάλωση Coal στα 6 κυριότερα εργοστάσια παρουσίασε αύξηση σχεδόν 4% από εβδομάδα σε εβδομάδα γεγονός που επισημαίνει την αύξηση των εισαγωγών σε Coal για του επόμενους μήνες.

Επανειλημμένως έχουμε αναφερθεί στις ευκαιρίες που υπάρχουν σε εταιρείες με κεφαλαιακή επάρκεια για την τοποθέτηση νέων παραγγελιών ECO πλοίων.

Να αναφερθούμε σε μία παραδοσιακή και μεγάλη εταιρία την Norden, η οποία φυσικά εκμεταλλευόμενη την κεφαλαιακή της επάρκεια, αλλά και τα έσοδα από πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων, τους τελευταίους μήνες πούλησε 7 πλοία ξηρού φορτίου για $ 100 εκ., προέβη σε παραγγελίες νεότευκτων ECO πλοίων και σύμφωνα με δηλώσεις του CEO, Carsten Mortensen, στο επόμενο διάστημα θα βάλουν και άλλες παραγγελίες αφού η απόφαση τους είναι να επικεντρωθούν περισσότερο στα πλοία ξηρού φορτίου αντί για δεξαμενόπλοια.

Μειωμένη ήτανε η κίνηση στον τομέα των αγοραπωλησιών συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες εβδομάδες.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘TARANG’ 70.321 DWT (1989 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα           $ 4 εκ., το ‘ΜΑΗΑΝΑΙΜ’ 68,159 DWT (1987 – Koyo Dock) αγοράστηκε στα $ 4,45 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘CURIA’ 51.029 DWT (2001 – Oshima) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα      $ 13,9 εκ. με αναίρεση δικαιώματος επιθεώρησης του πλοίου (Waived Physical Inspection).

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘HERM’ 115.000 DWT (2003 – Sanoyas) πουλήθηκε στην Atlas Maritime στα      $ 18,25 εκ.

✏ Στα Aframax, το ‘HOUYOSHI EXPRESS’ 47.000 DWT (2004 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε στην Oceanbulk στα $ 14 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.