Το Μπαγκλαντές επέστρεψε στην αγορά των διαλύσεων αλλά δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες

Το Μπαγκλαντές επέστρεψε στην αγορά των διαλύσεων αλλά δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες

5
Το Μπαγκλαντές επέστρεψε στην αγορά των διαλύσεων αλλά δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η εορταστική περίοδος του Diwali τελείωσε στην Ινδία φέρνοντας όμως άσχημα νέα για την αγορά των διαλύσεων καθώς η ρουπία υποχώρησε και άλλο ενώ οι εγχώριες τιμές του σιδήρου παρουσίασαν περεταίρω πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των προσφερομένων τιμών από τους Cash Buyers.

Αντίστοιχα και το Πακιστάν συγκράτησε και αυτό τις τιμές και δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση ενώ το Μπαγκλαντές δείχνει να επιστρέφει στην αγορά αλλά όχι με ιδιαίτερη δυναμική και όρεξη.

Η Κίνα μπήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενη κλεισίματα εκτός αγοράς από πλοιοκτήτες κατευθείαν στα διαλυτήρια.

Όπως αναφέραμε, η Ινδία, αντιμετωπίζει ακόμη νομισματικά προβλήματα και πτωτικές τιμές σιδήρου, με αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers να μην ασχολούνται καθόλου, αφού σαν προτεραιότητα έχουν να μειώσουν τις ζημιές τους από προηγούμενες αγορές σε υψηλά επίπεδα που δεν έχουν ακόμη καταφέρει να  πουλήσουν στους τελικούς αγοραστές.

Το Πακιστάν, ύστερα από την έντονη κινητικότητα του προηγούμενου διαστήματος, δεν δείχνει ιδιαίτερη διάθεση δραστηριοποίησης όπως άλλωστε και την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ προχώρησε και αυτό σε μείωση των τιμών του, εκμεταλλευόμενο και την κατάσταση στην Ινδία.

Αναμένεται να δούμε τι θα συμβεί στην Ινδία καθώς η πορεία της καθορίζει και την στρατηγική του Πακιστάν.

Το Μπαγκλαντές, δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες για επιστροφή στην αγορά παρά το μεγάλο διάστημα αποχής του, με τις τιμές του να έχουν μειωθεί και να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό και στα ίδια επίπεδα με την περίοδο που το Μπαγκλαντές αντιμετώπιζε προβλήματα χωρητικότητας.

Η Κίνα αυτή τη περίοδο δείχνει να είναι η μόνη ελκυστική αγορά με αρκετά διαλυτήρια έτοιμα να δεχθούν πλοία και σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, ενώ εκτιμάται ότι αν οι τιμές του σιδήρου παραμείνουν υψηλές στην Κίνα, υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές με αυτές της Ινδίας.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891,720 DWT εκ των οποίων περίπου το 74% (658,028 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (159,277 DWT) δεξαμενόπλοια και το 8% (73,965) Containers και Reefers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   \

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.