Eυκαιρίες σε πλοιοκτήτες δημιουργεί η αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια...

Eυκαιρίες σε πλοιοκτήτες δημιουργεί η αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια στη ναυτιλία

4
Eυκαιρίες σε πλοιοκτήτες    δημιουργεί η αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια στη ναυτιλία

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 Αργή αλλά σταθερά ανοδική πορεία είχε ο BDI την τελευταία εβδομάδα, για να κλείσει την Παρασκευή στις 1,036 μονάδες.  Για άλλη μία φορά το κύριο χαρακτηριστικό της ανόδου ήτανε τα Capes, αλλά για πρώτη φορά μετά από ένα μήνα είδαμε τα Panamax να έχουν θετική πορεία όπως επίσης και τα Supramax μετά από διάστημα 2 μηνών είχαν ανεπαίσθητη άνοδο.      

 Η μετάφραση της ανόδου του BDI στον μέσο όρο ημερησίων εσόδων των χρονοναυλώσεων συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, είναι ότι τα Capes παρουσίασαν άνοδο της τάξης των $ 1,857 την ημέρα για να κλείσουν στα $ 16,411 για τα Panamax άνοδο $ 1,289 ημερησίως δηλαδή $ 7,077 για τα Supramax άνοδο $ 259 δηλαδή $ 7,046 την ημέρα ενώ στα Handysize υπήρξε μείωση $ 29 για να κλείσουν στα $ 5,992 την ημέρα.              

Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία από την Κίνα αναφορικά με τη ζήτηση για Coal, στις 31 Οκτωβρίου, τα αποθέματα του θερμικού άνθρακα ήταν κοντά σε επίπεδα ρεκόρ, στους 93,7 εκ. τόνους αλλά 49% μειωμένα η 30,96 εκ. τόνους από το 2011.  Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι ότι τα αποθέματα στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ υψηλά καθώς η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια ήταν αρκετά μειωμένη. 

Συγκεκριμένα, η παραγωγή του Σεπτεμβρίου έφτασε τις 390,7 δισ. κιλοβατώρες παρουσιάζοντας μείωση 11% από τον προηγούμενο μήνα και οριακή αύξηση 1% από τον Σεπτέμβριο του 2011. 

Τους επόμενους μήνες όμως, λογικά, η ζήτηση για θερμαντικό άνθρακα λόγω του χειμώνα θα είναι αυξημένη, γεγονός το οποίο θα αυξήσει τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ιδιαίτερα τις κατηγορίες των Supramax, Panamax και Capes.      

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η παρούσα αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια οικονομία και στη ναυτιλία, δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες είτε για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σε αρκετά ελκυστικές τιμές η παραγγελία νεότευκτων πλοίων, ECO type, εξίσου σε χαμηλές τιμές. 

Και στις δύο περιπτώσεις το χαρακτηριστικό είναι η έλλειψη χρηματοδότησης, άρα οι ευκαιρίες απευθύνονται όπως έχουμε τονίσει σε εταιρείες που έχουν πλεονασματική κεφαλαιακή επάρκεια. 

Η τάση αυτή αποτυπώνεται και από τις επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών, είτε σε μεταχειρισμένα είτε σε νεότευκτα πλοία. 

Η πραγματικότητα είναι πως ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι μεγαλύτερος από των αριθμό των παραγγελιών που έβαλαν, αλλά και στις δύο περιπτώσεις είναι αρκετά σημαντικός. 

Με επιφύλαξη παραθέτουμε τα στοιχεία όπου ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων έως σήμερα που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι περίπου στα 200 πλοία εκ των οποίων τα μισά είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ αντίστοιχα οι συνολικές παραγγελίες είναι περίπου 100 πλοία με σχεδόν τα μισά να είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου. 

Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι για το 2012, οι Έλληνες κρατούν τα πρωτεία στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων όλων των τύπων, 200 πλοία,  από τους Κινέζους, 80 πλοία, που είναι ο κυρίαρχος ανταγωνιστής τους, αλλά οι Κινέζοι έχουν βάλει περισσότερες παραγγελίες από τους Έλληνες.

Στον τομέα των αγοραπωλησιών, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρξε αρκετά έντονη δραστηριοποίηση αλλά μόνο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:    

✏  Στα Capes, το ‘CAPE CAMELLIA’ 172.502 DWT (2000 – NKK) πουλήθηκε στην Berge Bulk στα $ 17,5 εκ. και το ‘CAPE AUSTRALIA’ 149.512 (1990 – CSBC) αγοράστηκε από τη Winning στα  $ 7 εκ.✏  Στα Panamax, το ‘NORD AQUARIUS’ 81.838 DWT (2011 – Guangzhou Longxue) και το ‘NORD AQUILA’ 81.712 DWT (2012 – Guangzhou Longxue) αγοράστηκαν από την Norden στα  $ 22 εκ. το κάθε ένα.  Το ‘PERLA BULKER’ 76.300 (2007 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 19 εκ., το ‘NORD MERCURY’ 77.171 DWT (2008 – Oshima) αγοράστηκε από την Oldendorff στα $ 19,6 εκ., το ‘HALO CYGNUS’ 73.937 DWT (1998 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στην Modion Marine στα $ 8,9 εκ., το ‘CEMTEX RENAISSANCE’ 71.663 DWT (1998 – Hitachi) στα υψηλά $ 8 εκ. και το ‘MARINA WAVE’ 69.451 DWT (1992 – Hashihama Zosen) έκλεισε στα $ 5,1 εκ.     

✏  Στα Handymax, το ‘IZOLA’ 45.916 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 9,8 εκ. και το ‘MAHA AVANTI’ 43.469 DWT (1991 – Tsuneishi Zosen) στα $ 5,8 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Products, το ‘SAFFRON 1’ 30.500 DWT (1999 – DAEWOO) πουλήθηκε στα $ 8,2 εκ.