Διαλύσεις πλοίων: Η επιστροφή της Ινδίας στην αγορά δεν θα είναι εύκολη

Διαλύσεις πλοίων: Η επιστροφή της Ινδίας στην αγορά δεν θα είναι εύκολη

2
Διαλύσεις πλοίων: Η επιστροφή της Ινδίας στην αγορά δεν θα είναι εύκολη

Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως αναμέναμε πτώση των τιμών στην Ινδία λόγω των εορτών-αργιών του Diwali.  Η πτώση των τιμών επήλθε αλλά εκτός από τις αργίες οι τιμές επηρεάστηκαν και από τη  πτώση των τιμών του σιδήρου και την διακύμανση της ρουπίας.

Φυσικά το Πακιστάν σαν πιστός ακόλουθος της Ινδίας, διόρθωσε και αυτό πτωτικά τις τιμές του.

Το Μπαγκλαντές σιγά-σιγά προσπαθεί να επανενταχθεί στην αγορά αλλά σε μία περίοδο πτωτικών τιμών ενώ η Κίνα δείχνει να είναι η μόνη που έχει αγοραστική διάθεση και χωρίς να έχει μειώσει τις τιμές της συγκριτικά από την προηγούμενη εβδομάδα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές είχαν ακριβώς τα ίδια επίπεδα τιμών.

Η επιστροφή της Ινδίας στην αγορά ύστερα από την αποχή λόγω των εορτών δεν θα είναι εύκολη καθώς αρκετά κλεισίματα που γίνανε προ των εορτών βασιζόμενα σε σπέκουλα θα χρειαστεί να πάνε σε επαναδιαπραγμάτευση.  Προβλήματα όμως θα υπάρχουν και για τα πλοία που κατευθύνονται προς Ινδία χωρίς όμως να έχουν πουληθεί ακόμη καθώς στα τρέχοντα επίπεδα της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου αρκετοί αγοραστές δεν διατίθενται να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις.

Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα είχε αρκετά μειωμένη δραστηριοποίηση αφού το προηγούμενο διάστημα είχε κλείσει αρκετά VLCCs και μεγάλα δεξαμενόπλοια.  Η δεδομένη χρονική στιγμή δείχνει να είναι η ιδανικότερη για να προχωρήσει σε αγορές αφού δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας σχετικά με το νόμισμα και τις τιμές του σιδήρου ενώ η Ινδία απέχει από την αγορά.

Το Μπαγκλαντές, ενώ έδειξε κάποια δείγματα δραστηριοποίησης, δεν κατάφερε να προχωρήσει σε κλεισίματα.  Γεγονός είναι πως αρκετά πλοία που έχουν αγοραστεί από Cash Buyers δεν έχουν πουληθεί στους τελικούς αγοραστές και παραμένουν ανοιχτά του Μπαγκλαντές αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο της επαναδιαπραγμάτευσης της τιμής.

Η Κίνα, με την κατάσταση που επικρατεί στις υπόλοιπες αγορές, δείχνει να είναι η μοναδική ελπίδα ειδικά για πλοία που γεωγραφικά είναι στο Far East και αναμένεται να υπάρξει έντονη δραστηριοποίηση το επόμενο διάστημα.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 1,139,289 DWT εκ των οποίων περίπου το 51% (578,600 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 40% (453,099 DWT) δεξαμενόπλοια και το 9% (107,590) Containers και RO-RO.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.