11ο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο «Navigator 2012»

11ο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο «Navigator 2012»

0
11ο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο «Navigator 2012»

«Ξαναχτίσαμε το σπίτι του ανθρώπου που ζει από τη θάλασσα, σε σταθερά θεμέλια. Παράλληλα, εργαζόμαστε να του προσθέσουμε αξία αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα σύγχρονα μέσα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης κηρύσσοντας την έναρξη του 11ου Διεθνούς Ναυτιλιακού συνεδρίου «Navigator 2012» που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα και πρόσθεσε: «Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται προσπάθειες όπως: η προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στα λιμάνια της χώρας, η εξυπηρέτηση των ναυτιλιακών εταιρειών με την απλούστευση και επίσπευση των διαδικασιών χωρίς περιττή γραφειοκρατία και η βελτίωση της υποστήριξης των ναυτιλιακών μας συμφερόντων στα γνωστά σε όλους διεθνή κέντρα λήψης των αποφάσεων. Εδώ δεν χωρούν συμβιβασμοί. Η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου πρέπει και θα είναι παρούσα με ισχυρή φωνή, ιδίως ενόψει της Προεδρίας μας στην Ε.Ε. σε ένα χρόνο από σήμερα».

Στη συνέχεια παραθέτουμε ολόκληρη την ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές που με κάλεσαν να κηρύξω την έναρξη των εργασιών του Ναυτιλιακού Συνεδρίου «NAVIGATOR 2012».  Αυτή η ετήσια συνάντηση ανταλλαγής γνώσης, γνώμης και προβληματισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική σήμερα με δεδομένες τις εξελίξεις που επιδρούν στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και επηρεάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου μεταφοράς αγαθών, ενεργειακών προϊόντων και πρώτων υλών.

Η διεθνής ναυτιλιακή αγορά, που παρά τα ελαφρά σημάδια ανάκαμψης, συνεχίζει να υφίσταται έντονα τον αντίκτυπο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Τα δημοσιονομικά προβλήματα και η λιτότητα δεν έχουν διαταράξει απλά την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, έχουν ανατρέψει πολλά από τα δεδομένα παραγωγής και κατανάλωσης αγαθών και πρώτων υλών. Η ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού υπό αυτές της συνθήκες αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα της βιομηχανίας. Αναφέρομαι βεβαίως στην ανάγκη πλήρους εφαρμογής των διεθνώς συμφωνημένων προτύπων και κανόνων.

Η μάστιγα της πειρατείας, παρά τις επιτυχίες της διεθνούς κοινότητας, εξακολουθεί να εκδηλώνεται σε πολυσύχναστους θαλάσσιους διαδρόμους και στις δύο πλευρές της Αφρικανικής ηπείρου. Η απρόσκοπτη πλεύση των πλοίων στους συγκεκριμένους διαδρόμους, δηλαδή η ελεύθερη άσκηση του εμπορίου, αποτελεί προϋπόθεση για τη διατήρηση του κόστους των θαλασσίων μεταφορών σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσεων και διαχείριση των κινδύνων αυτών αποτελεί τον ασφαλέστερο δρόμο για τη διατήρηση και ενίσχυση του κλάδου. 

Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τη σπουδαιότητα που έχει στο πλαίσιο αυτό, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Αναφέρομαι κυρίως στη ναυτική εκπαίδευση που αποτελεί προϋπόθεση για τη διαφύλαξη της ναυτικής παράδοσης και τεχνογνωσίας. Ειδικά για την πατρίδα μας, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα γιατί παρέχει στους νέους μας τα εφόδια για μία λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία και προσφέρει στον κλάδο στελέχη απολύτως ικανά να διαχειριστούν με ασφάλεια, αποδοτικότητα και σεβασμό στο περιβάλλον μονάδες υψηλής εντάσεως κεφαλαίου, όπως είναι τα πλοία.

Αν η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στη θέση που βρίσκεται σήμερα, είναι χάρη στις επενδύσεις που έχουν γίνει και οι οποίες εξασφαλίζουν τη σταθερή και δυναμική ρότα της και στο μέλλον. Αναφέρομαι ασφαλώς στο πλοίο και στον άνθρωπο, κυρίως το ναυτικό, τον ακούραστο εργάτη της θάλασσας.

Η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και η επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα, ήταν η ελάχιστη αυτονόητη πράξη της πολιτείας απέναντι σε ένα κλάδο που αναδεικνύει τη χώρα μας διεθνώς και προσφέρει στην οικονομία της πολύτιμους πόρους.

Ξαναχτίσαμε το σπίτι του ανθρώπου που ζει από τη θάλασσα, σε σταθερά θεμέλια. Παράλληλα, εργαζόμαστε να του προσθέσουμε αξία αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα σύγχρονα μέσα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται προσπάθειες όπως: η προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στα λιμάνια της χώρας, η εξυπηρέτηση των ναυτιλιακών εταιρειών με την απλούστευση και επίσπευση των διαδικασιών χωρίς περιττή γραφειοκρατία και η βελτίωση της υποστήριξης των ναυτιλιακών μας συμφερόντων στα γνωστά σε όλους διεθνή κέντρα λήψης των αποφάσεων. Εδώ δεν χωρούν συμβιβασμοί. Η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου πρέπει και θα είναι παρούσα με ισχυρή φωνή, ιδιώς ενόψει της Προεδρίας μας στην Ε.Ε. σε ένα χρόνο από σήμερα.

Ξέρω καλά ότι αυτά που ανέφερα δεν είναι εύκολο να γίνουν πράξεις. Μπορώ όμως να διαβεβαιώσω ότι υπάρχει η βούληση για το καινούριο, το καινοτόμο, το προοδευτικό, με απόλυτο σεβασμό στις σταθερές δομές και αξίες που στήριζαν και στηρίζουν τη μεγάλη ναυτιλία της πατρίδας μας.

Τέλος, αφού συγχαρώ τη Navigator για την άψογη διοργάνωση και ευχηθώ στους εκλεκτούς συντονιστές καλή επιτυχία, θα ήθελα κηρύσσοντας την έναρξη του Συνεδρίου να αφιερώσω σε όλους, τα λόγια που είναι χαραγμένα στο άγαλμα του ναύτη που βρίσκεται στην πλατεία του λιμανιού των Καρδαμύλων: «Χριστέ μου, δως μου στους σεισμούς, στις τρικυμίες του κόσμου πάντα να στέκω ατράνταχτος».