Το Πακιστάν «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές

Το Πακιστάν «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές

6
Το Πακιστάν «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων την εβδομάδα που μας πέρασε, αν λάβουμε υπόψη ότι ουσιαστικά μόνο 3 από τις 4 αγορές δραστηριοποιήθηκαν καθώς το Μπαγκλαντές για άλλη μία εβδομάδα ήταν εκτός αγοράς.

Οι Cash Buyers έχουν αρχίσει να αγοράζουν, σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αψηφώντας όμως πιθανές νομισματικές διακυμάνσεις η διακυμάνσεις στην τιμή του σιδήρου.

Η Ινδία, συνεχίζει ακάθεκτη να αγοράζει και σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές αφού όπως προαναφέραμε οι Cash Buyers σπεκουλάρουν αύξηση των τιμών, λόγω του ανταγωνισμού από το Πακιστάν αλλά και την επαναδραστηριοποίηση του Μπαγκλαντές στο άμεσο μέλλον.

Ταυτόχρονα η ρουπία αρχίζει να δείχνει κάποια σημάδια βελτίωσης αλλά ο κίνδυνος της συναλλαγματικής ισοτιμίας είναι πάντα υπαρκτός και μένει να αποδειχθεί αν η σπέκουλα θα αποδώσει.

Το Πακιστάν, δραστηριοποιείται σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, τα δεξαμενόπλοια, και λόγω του πλεονεκτήματος που προσφέρει αφού δεν απαιτεί πιστοποιητικό για “Hot Works” αλλά μόνο για “Man Entry” και το οποίο μεταφράζεται σε οικονομικό όφελος για τους πλοιοκτήτες, έχει σαν αποτέλεσμα να «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές.

Το Μπαγκλαντές, απλά συνεχίζει να έχει τον ρόλο του παρατηρητή και οι Cash Buyers συνεχίζουν να κατευθύνουν τα αποθέματα τους σε άλλες αγορές.  Εκτιμάται ότι πριν το τέλος του χρόνου ενδεχομένως να υπάρξει επαναδραστηριοποίηση αλλά θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές, ιδιαίτερα τώρα που οι τιμές στις ανταγωνίστριες χώρες έχουν πάρει την ανιούσα.

Στην Κίνα, συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών με αποτέλεσμα να κλείνει με ευκολία πλοία που γεωγραφικά είναι προσκείμενα προς αυτή και που υπό διαφορετικές συνθήκες θα κατευθυνόντουσαν προς την Ινδία.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 415 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.