O BDI συνεχίζει το ανοδικό του σερί

O BDI συνεχίζει το ανοδικό του σερί

1
O BDI συνεχίζει το ανοδικό του σερί

O δείκτης βαρόμετρο BDI, στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας, συνεχίζει το ανοδικό του σερί, έχοντας σπάσει και το φράγμα των 1,000 μονάδων αφού την Παρασκευή έκλεισε στις 1,010 μονάδες.  Την τελευταία φορά που ο δείκτης ήτανε πάνω από τις 1,000 μονάδες ήτανε πριν 3 μήνες και συγκεκριμένα στις 25 Ιουλίου του 2012 όπου ο δείκτης ήτανε στις 1,003 μονάδες.  Στις προηγούμενες ανασκοπήσεις έχουμε επισημάνει ότι η άνοδος του BDI οφείλεται επί το πλείστον στην απόδοση των Capes, αφού λόγω των χαμηλών τιμών Iron Ore, η Κίνα που είναι και ο μεγαλύτερος αγοραστής του συγκεκριμένου εμπορεύματος παγκοσμίως, προέβη σε παραγγελίες δεδομένου και του νέου πακέτου των $ 150 δισ. για αναπτυξιακά μέτρα υποδομών.  Τα τελευταία στοιχεία από τις επίσημες αρχές αναφέρουν ότι οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας τον Σεπτέμβριο έφτασαν σε υψηλό 20 μηνών και συγκεκριμένα στους 65,01 εκ. τόνους έχοντας αύξηση 4,1% από τον Αύγουστο και 7,3% από τον Σεπτέμβριο του 2011, ενώ τα αποθέματα στις 12 Οκτωβρίου ήταν μειωμένα κατά 3,7% στους 96,35 εκ. τόνους από το ρεκόρ του Ιουλίου που τα αποθέματα ήταν στους 100,1 εκ τόνους.        

Επιπροσθέτως, αν συγκρίνουμε τους επιμέρους δείκτες του BDI για τις δύο προαναφερόμενες ημερομηνίες, 25 Ιουλίου, 2012 με 12 Οκτωβρίου, 2012, θα διαπιστώσουμε ότι ενώ ο BDI είναι στα ίδια επίπεδα, ο δείκτης των Capes (BCI) είναι περίπου 80% υψηλότερος σήμερα ενώ όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες των Panamax, Supramax και Handysizes είναι πιο χαμηλά. Ειδικότερα ο BCI σήμερα είναι στις 2,217 μονάδες όταν πριν 3 μήνες ήτανε στις 1,261 μονάδες.  Τα ανωτέρω στοιχεία, επιβεβαιώνουν ότι η άνοδος του BDI οφείλεται αποκλειστικά στα Capes και στο restocking της Κίνας σε Iron Ore και επιφυλασσόμεθα για την πορεία του δείκτη μόλις η διαδικασία του restocking ολοκληρωθεί, δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τα σημερινά επίπεδα του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων για τα Capes είναι στα $ 15,600, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012, Panamax στα $ 6,870, Supramax στα $ 7,538 και Handysize στα $ 6,545 την ημέρα. 

Πρόσφατα, αναφερθήκαμε στην δήλωση της Cargill, έναν από τους μεγαλύτερους ναυλωτές παγκοσμίως, ότι θα δίνει προτεραιότητα σε πλοία τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα.  Τώρα και η KfW IPEX-Bank, μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες παγκοσμίως στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει ένα σύστημα αξιολόγησης σε συνεργασία με την FutureShip, θυγατρική του Germanischer Lloyd, ώστε η απόφαση χρηματοδότησης να λαμβάνει υπόψη και να προτιμώνται τα πλοία που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και είναι και οικονομικά στην κατανάλωση.  Άρα ο δρόμος είναι Green με ECO πλοία.         

Στον τομέα των αγοραπωλησιών, υποτονικά κινήθηκε η αγορά με περισσότερα κλεισίματα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘SPIRIT OF RIO’ 72.578 DWT (1987 – Mitsui) αγοράστηκε από Κινέζους στα    $ 4 εκ.   

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα VLCC, το ‘TOCACHI’ 280.973 DWT (1999 – I.H.I) αγοράστηκε από την Nathalin, Ταϊλάνδη,  στα $ 27 εκ.

 ✏   Στα Aframax, το ‘KINKO MARU’ 105.433 DWT (2003 – Namura) πουλήθηκε στην Bakri Navigation στα $ 16,8 εκ. περίπου και το ‘GENMAR AJAX’ 96.183 DWT (1996 – Samsung) αγοράστηκε στα $ 7,5 εκ.   

✏   Στα Aframax, το ‘FREJA OCEAN’ 47.045 DWR (2002 – Onomichi), πουλήθηκε στα $ 12,85 εκ.  

 Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.