Διαλύσεις πλοίων: Οι Cash Buyers αγοράζουν αλλά με διάθεση σπέκουλας

Διαλύσεις πλοίων: Οι Cash Buyers αγοράζουν αλλά με διάθεση σπέκουλας

4
Διαλύσεις πλοίων: Οι Cash Buyers αγοράζουν αλλά με διάθεση σπέκουλας

Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Με το Μπαγκλαντές να συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα χωρητικότητας των διαλυτηρίων του, η Ινδία και το Πακιστάν είναι στην αγορά αλλά έχοντας ρίξει λίγο τους ρυθμούς, με τους Cash Buyers να αγοράζουν αλλά με διάθεση σπέκουλας, ιδιαίτερα για τα “as is” πλοία ενώ στα υπόλοιπα πλοία έχει αρχίσει και διαφαίνεται η βελτίωση της αγοράς από θέμα τιμών.

Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν αυξητική τάση, η εξασθένηση της ρουπίας έναντι του δολαρίου μας κάνει λίγο επιφυλακτικούς για την πορεία.  Ταυτόχρονα, η γενική απεργία που κήρυξαν όλα τα διαλυτήρια ύστερα από την σύλληψη ενός ιδιοκτήτη διαλυτηρίου μετά από μία έκρηξη και τον θάνατο 6 εργατών, δημιουργεί ακόμα ένα παράγοντα αβεβαιότητας για το άμεσο μέλλον.  Να σημειώσουμε ότι η απεργία εκδηλώθηκε σαν ένδειξη συμπαράστασης, καθώς θεωρείται υπερβολική η κίνηση της σύλληψης του ιδιοκτήτη.                    

Το Πακιστάν, εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση στην Ινδία, και βγήκε στην αγορά, κλείνοντας σε υψηλές τιμές πλοία με μεγάλο light weight, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να διαφέρουν μόνο κατά $ 5 τον τόνο από αυτές της Ινδίας.                  

Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να μην έχει να επιδείξει τίποτα το ιδιαίτερο, ούτε από θέμα κλεισιμάτων αλλά ούτε και από θέμα τιμών και όσο το πρόβλημα χωρητικότητας συνεχίζει να υφίσταται, δεν αναμένεται επιστροφή του στην αγορά, ενώ και οι ένας ή δύο πιθανοί αγοραστές αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο να ανοιχθούν L/C’s από τις τράπεζες.                  

Η Κίνα, με την ολοκλήρωση των εορταστικών εκδηλώσεων, βρέθηκε αντιμέτωπη με μία αρκετά ανταγωνιστική αγορά καθώς οι τιμές στην Ινδία και το Πακιστάν σημείωσαν άνοδο την εβδομάδα αυτή.  Ο συνδυασμός των χαμηλών τιμών με την μείωση της ζήτησης για σίδηρο από διαλύσεις δείχνει ότι θα χρειαστεί κάποιο διάστημα πριν η Κίνα εισέλθει πάλι στην αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 766,402 DWT εκ των οποίων περίπου το 80% (613,096 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 14,5% (110,695 DWT) Containers και Ro-Ro και το 5,5% (42,611) δεξαμενόπλοια .

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 300 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.