Σε ιστορικό υψηλό οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου

Σε ιστορικό υψηλό οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου

1
Σε ιστορικό υψηλό οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Comp. S.A.

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, o BDI το 2012 παρουσίασε την χειρότερη επίδοση 3μήνου από το 1998 αφού ο μέσος όρος του δείκτη για το 2ο τρίμηνο του 2012 ήτανε στις 848 μονάδες και το οποίο οφείλεται στην αύξηση των πλοίων και στην μείωση του διεθνούς εμπορίου. 

Το συγκεκριμένο τρίμηνο, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για τα Capes ήταν $ 4,814 ο χαμηλότερος από τον Οκτώβριο του 1999, ενώ για τα Panamax ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων ήταν $ 6,658 η χειρότερη απόδοση από το τελευταίο 3μηνο του 2001. 

Να σημειώσουμε ότι ο δείκτης BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 766 μονάδες.

Οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου το 2ο τρίμηνο του 2012 έφτασαν σε ιστορικό υψηλό από το 1970 αγγίζοντας τους 33 εκατομμύρια τόνους, ενώ το 3ο τρίμηνο εκτιμάται ότι οι παραδόσεις θα υπερβούν τους 15 εκατομμύρια τόνους.                 

Ο BDI είναι ιδιαίτερα ελαστικός αφού η πορεία του εξαρτάται σημαντικά από την πορεία δύο κυρίων εμπορευμάτων, Iron Ore και Coal, τα οποία αποτελούν περίπου το 60% των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με πλοία ξηρού φορτίου, αλλά και στην ζήτηση αυτών και ιδιαίτερα από την Κίνα που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας.

Οι τιμές του Iron Ore συνεχίζουν να είναι σε χαμηλά επίπεδα, περίπου 30% από τον προηγούμενο χρόνο και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι στο άμεσο μέλλον θα αυξηθούν καθώς η Κίνα βρίσκεται ήδη σε διαδικασία επιβράδυνσης και οι εισαγωγές της θα είναι μειωμένες.  Αναλυτές και traders του κλάδου πιστεύουν ότι οι τιμές του Iron Ore τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο θα είναι χαμηλές σαν αποτέλεσμα της χαμηλής ζήτησης όπου αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες στα έσοδα των πλοίων και ειδικότερα αυτών του μεγαλύτερου τονάζ.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αρνητικής συνέπειας από την πτώση των τιμών και την μείωση της ζήτησης, ιδιαίτερα από Κίνα, είναι και τα τελευταία στοιχεία από τις εξαγωγές της Ινδίας σε Iron Ore, όπου τον τελευταίο χρόνο ήταν μειωμένες κατά 42%.

Αρνητικές όμως είναι και οι εξελίξεις από το εμπόριο του Coal και πάλι λόγω της Κίνας το οποίο αναμενότανε να παρουσιάσει αύξηση λόγω και του επερχόμενου χειμώνα, αλλά η παύση των δανειοδοτήσεων και των Letter of Credits από τις Κινεζικές τράπεζες ανατρέπει τις προβλέψεις και δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση στην πορεία των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.  Ο λόγος που οι τράπεζες προέβησαν σε αυτές τις ενέργειες, είναι γιατί τον τελευταίο χρόνο αρκετοί εισαγωγείς Coal έχασαν αρκετά χρήματα αφού ήρθαν αντιμέτωποι με την φθηνή εγχώρια παραγωγή και ελπίζοντας στην αύξηση της ζήτησης για το καλοκαίρι προσπάθησαν να μειώσουν την ζημία τους αγοράζοντας και άλλες ποσότητες ελπίζοντας ότι θα τις πουλήσουν σε υψηλότερες τιμές.  Η σπέκουλα αυτή όμως δεν απέδωσε καθώς η ζήτηση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα λόγω της γενικότερης επιβράδυνσης αφήνοντας έτσι εκτεθειμένες τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το εμπόριο.         

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes,  το ‘BULK LOYALTY’ 175,641 DWT (2012 – Jinhai) πουλήθηκε στα $ 34,5 εκ., και το ‘AZUL FRONTIER’ 177.253 DWT (2003 – Namura) αγοράστηκε στα $ 21,4 εκ. το κάθε ένα. 

✏  Στα Handysize, το ‘ΝΕW ALLIANCE’  27,904 DWT (1996 – Hakodate) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 6,5 εκ. και το ‘KOPER’ 22.150 DWT (1993 – Mitsubishi) αγοράστηκε στα $ 4,3 εκ.   

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏   Στα MR, το ‘ESKDEN’ 47.147 DWT (2003 – Onomichi), το ‘AVONDEN’ 45.948 DWT (2004 – Shin Kurushima) και το ‘OAKDEN’ 45.879 (2004 – Shin Kurushima) αγοράστηκαν en-bloc από την Seaworld Management, περίπου στα $ 41εκ.