H πολιτεία με τη ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή πολιτική της θα συνεχίσει να «τρώει»...

H πολιτεία με τη ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή πολιτική της θα συνεχίσει να «τρώει» τα «παιδιά» της ακτοπλοΐας

3
H πολιτεία με τη ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή πολιτική της θα συνεχίσει να «τρώει» τα «παιδιά» της ακτοπλοΐας

«Η οριστική και συνολική επίλυση των προβλημάτων του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, με την ευρύτερη του όρου έννοια, απαιτούσε και απαιτεί μόνο «πολιτική βούληση και όχι πλέον τις δικές μας επισημάνσεις και διεκδικήσεις. Όλες οι κυβερνήσεις της χώρας είχαν, έχουν και θα έχουν πάντοτε κάποια δικαιολογία για την μη επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, αφού ελάχιστο νομοθετικό έργο παρήγαγαν από το 2004 έως σήμερα για την ακτοπλοΐα. Πάντοτε ήθελαν να διαφεντεύουν την ακτοπλοΐα, ήθελαν να είναι οι άτυποι συνδιαχειριστές των περιουσιών (πλοίων) τρίτων  (πλοιοκτητών), πάντα βέβαια εντός των ορίων του νόμου. Αυτόν τον «νόμο», που πεισματικά αρνούνται να αλλάξουν. Γιατί άραγε;

Για τους γνώστες της επιβατηγού ναυτιλίας, η πολιτεία με τη ναυτιλιακή συγκεκριμένα την ακτοπλοϊκή πολιτική της απλά και σίγουρα θα συνεχίσει να «τρώει» τα «παιδιά» της ακτοπλοΐας, αφού ούτε «χόρτασε», ούτε προβληματίστηκε από τον πλήρη αφανισμό της αδελφής της ακτοπλοΐας, της Ελληνικής κρουαζιέρας», δήλωσε πριν από λίγο ο απερχόμενος διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Ν. Καβαλλιέρος.

Ο κ. Καβαλλιέρος στην αποχαιρετιστήρια ομιλία του μίλησε για το έργο που παρήγε από το 2005, το οποίο το χαρακτήρισε δύσκολο αλλά και δημιουργικό, πυροσβεστικό και λιγότερο λιμενικό ή επιχειρηματικό αφού εκτελέσθηκαν επιτυχώς όλες οι αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων χωρίς να δημιουργηθεί ποτέ κανένα πρόβλημα για τα προεδρεία που αντιπροσώπευε.

«Με τους προέδρους και τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων της Ενώσεως/Συνδέσμου αναδείξαμε τα προβλήματα της ακτοπλοΐας και πιστεύω ότι προσωπικά βοήθησα στην επίλυση των διεκδικήσεών μας, όπου μπορέσαμε ή όπου μας άφησαν να τους εξηγήσουμε το αυτονόητο» είπε στη συνέχεια της ομιλίας του ο απερχόμενος διευθυντής δηλώνοντας ότι «θα πρέπει να αντιληφθεί ο καθένας ότι η οριστική και συνολική επίλυση των προβλημάτων του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, με την ευρύτερη του όρου έννοια, απαιτούσε και απαιτεί ΜΟΝΟ «πολιτική βούληση» και όχι πλέον τις δικές μας επισημάνσεις και διεκδικήσεις. Διεκδικήσεις που επί 7 έτη απηύθυνα, όταν και όπου έπρεπε, κατονομάζοντας τα αδιέξοδα της συνολικής οικονομικής και θαλάσσιας συγκοινωνιακής καταστροφής, που ερχόταν και που ακόμη ελλοχεύει, γιατί πραγματικά η κατάσταση στην ακτοπλοΐα δεν είναι καθόλου ευοίωνη. Ο αφανισμός της είναι πλέον προ των θυρών».

Σχολιάζοντας στη συνέχεια ο κ. Καβαλλιέρος τις κυβερνητικές πολιτικές για την ακτοπλοΐα επεσήμανε ότι «όλες οι κυβερνήσεις της χώρας είχαν, έχουν και θα έχουν πάντοτε κάποια δικαιολογία για την μη επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, αφού ελάχιστο νομοθετικό έργο παρήγαγαν από το 2004 έως σήμερα για την ακτοπλοΐα. Πάντοτε ήθελαν να διαφεντεύουν την ακτοπλοΐα, ήθελαν να είναι οι άτυποι συνδιαχειριστές των περιουσιών (πλοίων) τρίτων (πλοιοκτητών), πάντα βέβαια εντός των ορίων του νόμου. Αυτόν τον «νόμο», που πεισματικά αρνούνται να αλλάξουν. Γιατί άραγε;

 

Για τους γνώστες της επιβατηγού ναυτιλίας, η Πολιτεία με την ναυτιλιακή συγκεκριμένα την ακτοπλοϊκή πολιτική της απλά και σίγουρα θα συνεχίσει να «τρώει» τα «παιδιά» της ακτοπλοΐας, αφού ούτε «χόρτασε», ούτε προβληματίστηκε από τον πλήρη αφανισμό της αδελφής της ακτοπλοΐας, της Ελληνικής κρουαζιέρας».

Απευθυνόμενος στους πρώην συναδέλφους μου (τους ένστολους του Λιμενικού Σώματος) ο κ. Καβαλλιέρος απηύθυνε έκκληση «όπως με την ίδια θέρμη να συνεχίσουν την προώθηση των εκάστοτε εισηγήσεων τους για τη διάσωση και την επιβίωση της επιβατηγού ναυτιλίας. “Δεν νοείται ύπαρξη του Λιμενικού Σώματος χωρίς την κανονική λειτουργία των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών. Παράλληλα, τους προτρέπω να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για την ανάδειξη του “home porting” της κρουαζιέρας ως πρωταρχικού στόχου, στα πλαίσια πάντοτε των αρμοδιοτήτων τους. Η άσκηση από το Λιμενικό Σώμα, επί 70 και πλέον έτη, σωστής ναυτιλιακής πολιτικής έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία και αναγνώριση βάσει των παραχθέντων αποτελεσμάτων. Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (Υ.Ν.Α.) θα πρέπει με συνεχόμενες προσπάθειες προς τους «πολιτικούς προϊσταμένους» τους να τεκμηριώσουν τις ήδη καταγεγραμμένες αναγκαιότητες συμμόρφωσης και εναρμονισμού του εθνικού θεσμικού μας πλαισίου προς τα ισχύοντα σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη που έχουν θαλάσσιες ενδομεταφορές. Όλοι τους θα πρέπει να είναι χρήσιμοι και όχι αρεστοί, γρήγοροι, σωστοί, ειλικρινείς και γενικότερα παραγωγικοί και όχι «πολιτικά εκάστοτε προσκείμενοι» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όσο για την καταγραφή και παρουσίαση των προβλημάτων για την επιβίωση της ακτοπλοΐας ο απερχόμενος διευθυντής δήλωσε ότι «την πραγματοποιήσαμε με σειρά αξιόλογων μελετών με συγκεκριμένες προτάσεις/εισηγήσεις, έτσι ακόμη και οι ανεξάρτητοι μελετητές ήρθαν μέσα από τις τεκμηριωμένες μελέτες τους να συμφωνήσουν μαζί μας, ότι ο χρόνος ευρίσκεται στο ΠΑΡΑ ΕΝΑ και ότι συγκεκριμένες λύσεις μόνο η Πολιτεία μπορεί να δώσει. Τα ερωτήματα που δικαίως τίθενται είναι:

Η Πολιτεία θέλει; Και η Ευρωπαϊκή και Διεθνής οικονομική «επιτήρηση» της χώρας μας, θα επιτρέψουν στην Ελληνική Πολιτεία να ασχοληθεί ενεργά και γρήγορα με το παραγωγικό έργο διάσωσης των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών;

Όλοι οι πολιτικοί της χώρας μας όμως, θα πρέπει να θυμούνται ότι οτιδήποτε σήμερα απολαμβάνουν δωρεάν από τις ελεύθερες δρομολογήσεις, σε περίπτωση αφανισμού, λόγω πτώχευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα το επιδοτήσουν αναγκαστικά με 2,5 περίπου δις ευρώ το έτος από το υστέρημα του ήδη οικονομικά «ξεζουμισμένου» Έλληνα φορολογούμενου”.

Στρεφόμενος στα «ενδοοικογενειακά», όπως τα χαρακτήρισε είπε ότι «πρέπει να παραδεχτούμε πως η επίλυση των «μονίμων» προβλημάτων της επιβατηγού ναυτιλίας μας θα έλθει μόνο μέσα από ηρεμία, διάλογο, τεκμηρίωση απόψεων και συλλογικότητα και όχι από την επανάληψη λαθών. Οι εκάστοτε  διοικούντες τον ΣΕΕΝ πρέπει να γνωρίζουν ότι τα προβλήματα τους είναι προβλήματα συνολικής αντιπροσώπευσης και αναφοράς και όχι «εταιρικά» και ότι η οποιαδήποτε λύση θα έλθει μόνο μέσα από τη συλλογικότητα, τη βαθειά μελέτη, την ανάλυση και την ειλικρινή προσπάθεια συνέχισης των εισηγήσεων για σωστές και δίκαιες προτάσεις/λύσεις. Επίσης πρέπει να γίνει «απαράβατος κανόνας» ότι οι μικροί πλοιοκτήτες και οι μοναχοβάποροι, πρέπει και δικαιούνται ισότιμη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων κατά τη διοίκηση των «κοινών» τους” κατέληξε ο κ. Καβαλλιέρος.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του χαιρέτησε το νέο πρόεδρο του ΣΕΕΝ Μιχάλη Σακέλλη και ευχήθηκε σύντομα να εκπληρώσει τους στόχους και τις προτεραιότητες, που ετέθησαν κατά την πρώτη συνεδρίαση και σύγκληση σε σώμα του νέου διοικητικού συμβουλίου του Σ.Ε.Ε.Ν, την 20/9/2012, για το καλό όλων των μελών αλλά και της νησιωτικότητας της πατρίδας μας.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.