H εμμονή στη λιτότητα επιμηκύνει το χρόνο ανάκαμψης

H εμμονή στη λιτότητα επιμηκύνει το χρόνο ανάκαμψης

3
H εμμονή στη λιτότητα επιμηκύνει το χρόνο ανάκαμψης

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η Ευρώπη έβγαλε το «μπαζούκα», αλλά το ερώτημα είναι αν υπάρχουν αρκετά εφόδια.

Οι αναλυτές είναι διχασμένοι από τις δηλώσεις του Draghi, για το πρόγραμμα αγορών ομολόγων χωρών της Ευρωζώνης στη δευτερογενή αγορά υπό αυστηρούς όρους, με την ονομασία Monetary Outright Transactions, καθώς όλοι αναμένουν τις λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος. 

Γεγονός πάντως είναι πως αμέσως μετά την ανακοίνωση του προγράμματος τα επιτόκια δανεισμού των χωρών του Νότου αντέδρασαν θετικά και παρουσίασαν πτωτικές τάσεις.     
Η μέχρι τώρα κωλυσιεργία της Ευρώπης έχει προκαλέσει μεγάλη δυσπιστία στο κατά πόσο είμαστε κοντά σε μία λύση, ενώ η εμμονή στην λιτότητα ουσιαστικά επιμηκύνει τον χρόνο ανάκαμψης καθώς το υφεσιακό καθεστώς γίνεται όλο και βαθύτερο. 

Ο ΟΟΣΑ για άλλη μία φορά προειδοποιεί για επιδείνωση των προοπτικών για την παγκόσμια οικονομία, λόγω της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη που ήδη έχει αρχίσει και διαχέεται στον Ευρωπαϊκό πυρήνα.  Η Moody’s υποβάθμισε το outlook της Ε.Ε από σταθερό σε αρνητικό ενώ επικαλείται τις αρνητικές προοπτικές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ολλανδίας και Βρετανίας, που αντιπροσωπεύουν το 45% της οικονομικής δραστηριότητας της Ένωσης.                         

Και ενώ όλα δείχνουν μία μεταστροφή του κλίματος αντιμετώπισης του Ευρωπαϊκού Νότου, ακόμη και της Ελλάδας κάποιοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι αυτό οφείλεται καθαρά σε πολιτική σκοπιμότητα.  Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι το ρίσκο της Ελληνικής κατάρρευσης αλλά και η επίσημη εκδήλωση βοήθειας από την Ισπανία η την Ιταλία πριν τις Αμερικανικές εκλογές θα αύξανε άμεσα την ύφεση στις ΗΠΑ θέτοντας σε κίνδυνο την επανεκλογή του Obama και όπως το δημοσίευμα της Independent αναφέρει, ο Obama με παρέμβαση του ζήτησε από την Merkel να καθυστερήσει την οποιαδήποτε από τις ανωτέρω εξελίξεις μέχρι την ολοκλήρωση των Αμερικανικών εκλογών.  Ταυτόχρονα, ο γνωστός επενδυτής George Soros, επιτίθεται ευθέως στην Merkel, αναφέροντας ότι η Γερμανία θα πρέπει να συνδεθεί με την Ευρώπη και να αναλάβει το ρίσκο είτε βουλιάζοντας είτε κολυμπώντας, υποχωρώντας από την εμμονή της λιτότητας και του αποπληθωρισμού.  Διαφορετικά να εγκαταλείψει η Γερμανία το Ευρώ, γιατί μόνο τότε τα προβλήματα της Ευρωζώνης θα βελτιωθούν.                                   

Ανεξαρτήτως όμως των οποιοδήποτε υπαρκτών η φανταστικών πολιτικών σκοπιμοτήτων η πραγματικότητα αντικατοπτρίζεται στις τελευταίες ανακοινώσεις του ΟΟΣΑ που προβλέπει συνολική ανάπτυξη 1,4% για τις G7. 

Για τη Γερμανία υποβάθμισε τις προβλέψεις σε 0,8% από 1,2% πρότινος.  Για την Ιταλία, ύφεση 2,4% έναντι αρχικής εκτίμησης για 1,7%. Για τη Γαλλία, μείωση του ΑΕΠ κατά 0,1% αντί για ανάπτυξη 0,6%, ενώ για τη Βρετανία προβλέπει ύφεση 0,7% αντί για ανάπτυξη 0,5%. 

Επίσης αναφέρει τον κίνδυνο για τη παγκόσμια οικονομία από την ανάγκη για σαρωτική λιτότητα στις ΗΠΑ, τοποθετώντας την ανάπτυξη της στο 2,3% αντί της αρχικής πρόβλεψης του 2,4%.     

Στην Κίνα, οι εξαγωγές αυξήθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις τον Αύγουστο, ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν απροσδόκητα καθώς η εγχώρια ζήτηση επιβραδύνεται ενώ επιδεινώνεται η προοπτική για την παγκόσμια οικονομία. 

Οι εξαγωγές αυξήθηκαν 2,7% ετησίως, ενώ τα στοιχεία για τις εισαγωγές ήταν χειρότερα, παρουσιάζοντας πτώση 2,6% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο. 

Η Goldman Sachs, υποβάθμισε τις εκτιμήσεις για το ΑΕΠ της Κίνας το 2012 από 7,9% σε 7,6%.  Την ίδια στιγμή, η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων ενέκρινε 25 νέα έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο, ύψους $ 127 δισ. που θα υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 3 με 8 χρόνια.  Το Πεκίνο εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης των επενδύσεων σε υποδομές ώστε να διατηρήσει την ανάπτυξη, αναφέρει η HSBC και εκτιμά ότι τα συγκεκριμένα έργα θα αντιστοιχούν στο 1,7% του ΑΕΠ.        

             

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.