Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade?

Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade?

37
Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade?

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το συνέδριο του Institute of Charterered Shipbrokers Greek Branch, στις 1η Ιουνίου 2011, με θέμα «Orderbook havoc in a marginal market. Scrap or trade?’». Το συνέδριο έλαβε χώρα στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος όπου παρευρέθηκαν πολλοί και  καταξιωμένοι επιχειρηματίες και στελέχη – που καλύπτουν όλο το φάσμα της ναυτιλίας και των παραναυτιλιακών επαγγελμάτων.

Το Institute of Chartered Shipbrokers, είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος επαγγελματικός οργανισμός που αντιπροσωπεύει shipbrokers, ship managers και agents, ενώ διαθέτει 24 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο. Το ICS παρέχει εξειδικευμένες επαγγελματικές γνώσεις και συνεχή ενημέρωση για τις εξελίξεις του ναυτιλιακού κλάδου. Η απόκτηση της ιδιότητας μέλους του Institute of Chartered Shipbrokers και η πιστοποίηση που παρέχει αποτελεί εγγύηση επαγγελματισμού στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Φέτος το ICS, γιορτάζει τα 100 χρόνια παρουσίας και προσφοράς επαγγελματικών στανταρ στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα

Ένα επαγγελματικό σώμα όπως το ICS μπορεί να παρέχει τη διαβεβαίωση ότι το προσωπικό έχει εκπαιδευτεί σε επαγγελματικό επίπεδο ικανότητας και μέσω της ιδιότητας μέλους συνεχίζει να διατηρεί τα υψηλά πρότυπα της επαγγελματικής γνώσης και της ηθικής συμπεριφοράς.

“Αυτή τη χρονιά περισσότερες από 200 εταιρείες εμπιστεύθηκαν την εκπαίδευση των εργαζομένων τους στο Ινστιτούτο μας. Η ναυτιλία είναι μία πολύ ανταγωνιστική βιομηχανία υπηρεσιών. Με μεγαλύτερο επαγγελματισμό, επέρχεται μείωση του συμβατικού κινδύνου” δηλώνει  η Γενική Διευθύντρια του ICS Greek Branch, κα. Ναταλία Μαργιώλη.

Στο φετινό συνέδριο συμμετείχαν ως ομιλητές ο κος Νικόλαος Α. Τσαβλίρης, Πρόεδρος της Tsavliris Salvage Group και του ICS Greek Branch; ο κος Μιχάλης Μποδούρογλου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Paragon Shipping Inc. ο κος Philip Bush, Μάνατζερ της Global Marketing Systems Inc., ο κος  ΓιώργοςΞυραδάκης Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Ltd, ο κος GeorgiSlavov, υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης Ξηρού Φορτίου και Πρώτων Υλών της ICAP Shipping Ltd και τέλος ο κος Simon Ward, τμηματικός διευθυντής της HSBC Shipping Services Limited. Καθένας από τους ομιλητές παρουσίασε την εκτίμηση του για την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά της ναυτιλίας και εξέφρασε τις απόψεις του για το μέλλον.

 

 

Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κος Γιώργος Γράτσος, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, συνεχάρει το ICS Greek Branch για την επιτυχημένη του προσφορά στο χώρο εκπαίδευσης ναυτιλιακών στελεχών.

Την εκδήλωση άνοιξε η διευθύντρια του Institute of Chartered Shipbrokers Greek Branch και του HMC, κα. ΝαταλίαΜαργιώληΚομνηνού. Αφού ευχαρίστησε και καλωσόρισε τους ομιλητές και τους προσκεκλημένους στο συνέδριο τόνισε ότι «οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, είναι αποτέλεσμα της προηγουμένης ανοδικής τάσης αλλά και των γεγονότων που μεσολάβησαν το 2011 στην Ιαπωνία, στη Λιβύη και στη Μέση Ανατολή. Οι υπάρχουσες παραγγελίες και τα χαμηλά ναύλα, δημιουργούν ένα νέο δίλημμα στους ναυτιλιακούς κύκλους: Να οδηγηθούν τα πλοία προς διάλυση ή να συνεχίσουν να βρίσκονται στην αγορά ».

Με  μια αναφορά στους παραδοσιακούς Έλληνες εφοπλιστές και στη συνήθειά τους να κρατάνε τα βαπόρια  ως το τέλος της λειτουργικής τους ζωής, άνοιξε την ομιλία του ο πρόεδρος του ICS Greek Branch, κ. Τσαβλίρης. Επεσήμανε ότι παρά την απόφαση που μια εταιρία θα πάρει σχετικά με το εάν θα διαλύσει ένα πλοίο, εάν θα το αφήσει στην αγορά ή θα το παροπλίσει, είναι δύσκολο να επέλθει η ισορροπία στην αγορά , καθώς η υπάρχουσα προσφορά tonnage, υπερβαίνει την παγκόσμια ζήτηση για εμπόριο.  Σύμφωνα με τον Κ. Τσαβλίρη, μόνο ένας πιο εντατικός ρυθμός διάλυσης πλοίων σε συνδυασμό με λιγότερες παραγγελίες, θα μπορέσει να επιτύχει μείωση του παγκόσμιου στόλου και καλύτερες συνθήκες στη ναυλαγορά. Τέλος, κατέληξε ότι ” τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να υιοθετήσουμε την παραπάνω πολιτική και ενώ οι τιμές διάλυσης είναι ακόμη υψηλές”.

Ο κος Slavov, αρχικά, αναφέρθηκε στην πλεονάζουσα προσφορά σε σχέση με την υπάρχουσα ζήτηση των αγορών, επισημαίνοντας ότι τα δυο μεγέθη δεν θα ισορροπήσουν πριν το τέλος του 2012 ή αρχές του 2013. Ως αποτέλεσμα, η παραπάνω εκτίμηση κρατά την αγορά σε χαμηλά επίπεδα  και προβάλει τον μεγαλύτερο κίνδυνο που έγκειται στην μελλοντική διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία  η οποία ενδέχεται να επιφέρει και την επόμενη επενδυτική έξαρση.

Η παρουσίαση του κ. PhilipBush ξεκίνησε με την εξής φράση: «Στο τέλος της ζωής του κάθε πλοίο θα πρέπει να”ανακυκλώνεται”. » Αναφερόμενος στις πέντε μεγαλύτερες αγορές διάλυσης, Ινδία, Κίνα, Μπαγκλαντές, Πακιστάν και Τουρκία, τόνισε ότι χρειάζονται τα πλοία που αποσύρονται, καθώς χρησιμοποιούν το μέγιστο δυνατόν ποσοστό των υλικών.

Ο κος Bush δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ποιότητα των διαλυτηρίων και στην ανάγκη για βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν, ώστε να αναπτυχθεί η συγκεκριμένη αγορά του scrap.

 

Ο κος Μιχάλης Μποδούρογλου, αναγνώρισε ότι σε μια αγορά, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις λειτουργικές παραμέτρους- εμπόριο ή παροπλισμός, καθώς και τις επενδυτικές επιλογές- διάλυση ή αγορά βαποριών.

Μετά από μια διεξοδική ανάλυση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της κάθε παραμέτρου, κατέδειξε ότι ο στόχος κάθε εταιρίας είναι να διασφαλίζει ρευστότητα και οικονομική ασφάλεια, διασφαλίζοντας την ικανότητα να λαμβάνει η ίδια, και όχι άλλοι, τις αποφάσεις της για το μέλλον.

Από την πλευρά του ναυλομεσίτη προσέγγισε το θέμα ο κος SimonWard, εξετάζοντας  το λόγο για τον οποίον οι πλοιοκτήτες πουλάνε τα πλοία τους προς διάλυση, τις επιδράσεις της διάλυσης στους διάφορους τομείς και το δίλημμα των εφοπλιστών για τη χρονική καταλληλότητα του να κρατήσουν ή να πουλήσουν τα πλοία τους. Εξετάζοντας τους διάφορους τομείς επισήμανε ότι παλιά πλοία ξηρού φορτίου κυρίως μικρού μεγέθους επιμήκυναν τη λειτουργική τους ζωής κυρίως στα χρόνια της ανάκαμψης. Αυτό απέτρεψε τους πλοιοκτήτες από το scrapping.

Επομένως ο συνδυασμός των αυξημένων παραγγελιών και των πλοίων μεγάλης ηλικίας, προκάλεσαν την υπάρχουσα υπερπροσφορά. Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, ο Κος. Ward, σημείωσε ότι μεγάλο κύμα απόσυρσης έλαβε χωρά τα τελευταία έτη εξαιτίας της διαδικασίας αντικατάστασης των μονού τοιχώματος πλοίων με αντίστοιχα διπλών τοιχωμάτων λόγω των κανονισμών ασφαλείας. Τέλος, αναφέρθηκε στα φορτηγά πλοία (Container ships) , για τα οποία η ζήτηση εμπορευμάτων και οι οικονομίες κλίματος θα αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες για το ποια πλοία θα ανταποκριθούν στις ανάγκες και ποια θα είναι “υποψήφια” για διάλυση.

Στην κατάμεστη αίθουσα συνεδρίων του  Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος τα συμπεράσματα τόσο από τις τοποθετήσεις των έμπειρων ομιλητών του συνεδρίου όσο και από την συζήτηση που ακολούθησε  ήταν ότι για να επέλθει ισορροπία στην αγορά, χρειάζεται ακόμη χρόνος και σωστές εκτιμήσεις από την μεριά των πλοιοκτητών.

 

Το συνέδριο του ICS Greek Branch «Orderbook havoc in a marginal market.Scrap or Trade?» πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία και στήριξη των ακόλουθων  πολύ σημαντικών χορηγών :

AB Maritime S.A., Capital Shipmanagement Corp., European Navigation Inc., Dimitrios K. Fotinakis Ltd., Gac Shipping S.A., Horizon Tankers Limited S.A., International Registries Inc., Marine Plus S.A, Minerva Marine S.A., Springfield Shipping. S.A, Target Marine S.A., Tsavliris Salvage Group, Ursachart S.A. 

Στη φωτο διακρίνονται οι κ.: Γεώργιος Γράτσος – Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού FICS – Νικόλαος Τσαβλίρης FICS, Νίκος Παππαδάκης

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.