Επενδυτικές ευκαιρίες στις παραγγελίες νέων πλοίων

Επενδυτικές ευκαιρίες στις παραγγελίες νέων πλοίων

1
Επενδυτικές ευκαιρίες στις παραγγελίες νέων πλοίων

Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance &Research George Moundreas Com. S.A.

Δεν είναι τυχαίο ότι κάτω από τις σημερινές δυσμενείς συνθήκες αυξάνεται η φημολογία για κατάρρευση εταιριών, αύξηση κατασχέσεων πλοίων, distressedsales, ακυρώσεις η μεταθέσεις παραγγελιών λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, πώληση πορτοφολίου δανείων από τράπεζες σε discount αλλά ταυτόχρονα, όπως πολλάκις έχουμε αναφέρει, την δημιουργία «επενδυτικών» ευκαιριών κυρίως στις παραγγελίες νέων πλοίων λόγω των ιδιαίτερα ελκυστικών τιμών.

Την τελευταία εβδομάδα ο BDI συνέχισε να είναι στο πράσινο αλλά χωρίς να έχει να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο αφού από εβδομάδα σε εβδομάδα παρουσίασε 54 μονάδες αύξηση, από τις 924 στις 978 μονάδες.  Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά διεθνείς αναλυτές, ο όγκος των εισαγωγών της Κίνας δεν είναι ικανός ώστε να επιφέρει ισορροπία στην αγορά.  Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα επισημαίνουν οι αναλυτές, είναι ότι οι ποσότητες των εισαγωγών της Κίνας συνεχίζουν να παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την επιβράδυνση της οικονομίας της, χωρίς όμως να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις, αλλά η υπέρ-προσφορά πλοίων όχι μόνο αντισταθμίζει τις εισαγωγές αλλά δημιουργεί αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ιδιαίτερα στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.    

Την ίδια στιγμή, για το άμεσα επόμενο διάστημα, ενδεχομένως να δούμε μία αύξηση της ζήτησης για IronOre από την Κίνα, λόγω της κυβερνητικής αναπτυξιακής πολιτικής για τον βιομηχανικό κλάδο, που θα οδηγήσει τα ναύλα των Capes σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά.  Ο οργανισμός ChinaIronOreAssociation, ανακοίνωσε ότι o μέσος όρος της ημερησίας παραγωγής CrudeSteel για το 1ο δεκαήμερο του Ιουνίου ήταν ελαφρά αυξημένος από την παραγωγή του 1ου δεκαημέρου του Μαΐου και θα συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό, άρα θα αυξηθεί και η εισαγωγή του IronOre.  Αντίστοιχα αναμένεται και αύξηση στις εισαγωγές του Coal, λόγω των κλιματικών συνθηκών, καθώς υπολογίζεται ότι η ημερησία κατανάλωση ηλεκτρικού θα φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ το αμέσως επόμενο διάστημα.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την αλλαγή συμπεριφοράς της Ινδίας, όπου από κυρίως εξαγωγική χώρα IronOre, το τελευταίο διάστημα και λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με τα ορυχεία της και τις παράνομες εξορύξεις, έχει αρχίσει να εισάγει IronOre.  Σύμφωνα με πηγές από την Vale, η Ινδία δεν θα γίνει ποτέ κύριος εισαγωγέας IronOre, αλλά για τα επόμενα 2 χρόνια θα αναγκαστεί να εισάγει Iron Ore, ώστε να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες παραγωγής χάλυβα και σιδήρου.           

Άλλη μία υποτονική εβδομάδα στις αγοραπωλησίες με καμία πράξη στα δεξαμενόπλοια και ελάχιστες στα πλοία ξηρού φορτίου ειδικότερα πλοία κατασκευασμένα στην Ιαπωνία.  

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

  Στα Panamax, το ‘CAPSTONE’ 75.595 DWT (2000 – Mitsui) αγοράστηκε στα $ 14 εκ. περίπου και το ‘ENERGYANGEL’ 77.697 DWT (1998 – MItsui) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. περίπου. 

   Στα Supramax, το ‘SANKOTITAN’ 52.514 DWT (2006 – Tsuneishi Cebu) έκλεισε στα υψηλά      $ 18 εκ.

  Στα Handysize, το ‘GLOBALPURITY’ 28.339 DWT (2009 – Shimanami) πουλήθηκε πάνω από τα $ 18 εκ.

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

Παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους 2 μήνες οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου κατά $ 100 τον τόνο, κλεισίματα συνέχισαν να γίνονται, αφού οι πλοιοκτήτες δεδομένου και της χαμηλής ναυλαγοράς ήταν και είναι διατεθειμένοι να δεχτούν τις μειωμένες τιμές.

Αρκετά κλεισίματα έλαβαν χώρα στα $ 350 με $ 360 τον τόνο, γεγονός που ενδεχομένως να σηματοδοτεί ότι αυτές οι τιμές θα παραμείνουν για κάποιο διάστημα καθώς η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι μεγάλη ενώ οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να παραμένουν χαμηλές, οι νομισματικές ισοτιμίες διαταραγμένες και η διάθεση των CashBuyers περιορισμένη καθώς η σπέκουλα των προηγούμενων εβδομάδων τους οδήγησε στο να χάσουν χρήματα αφού οι τιμές συνέχισαν την καθοδική τους πορεία.         

Στην Ινδία, με την ρουπία να συνεχίζει να ταλανίζεται συγκριτικά με το δολάριο, και τις τιμές του σιδήρου χαμηλά, αρκετοί τελικοί αγοραστές (End Buyers) είτε απέσυραν η μείωσαν τις προσφορές τους.  Σαν αποτέλεσμα, η δραστηριότητα δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη και όσα κλεισίματα έγιναν, ίσως να εγκυμονούν κινδύνους μέχρι τελικά να ολοκληρωθούν.                            

Το Πακιστάν, με μία πληθώρα πλοίων να επιλέξει δραστηριοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, όπου έχει και το πλεονέκτημα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, GasFreeforManEntry, σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές για τους πλοιοκτήτες.   

 Στο Μπαγκλαντές, ο μεγάλος αριθμός των πλοίων στα αγκυροβόλια και με άλλα να καταφθάνουν έχει βάλει τους τελικούς αγοραστές σε στάση αναμονής με αποτέλεσμα την πτώση των τιμών.  Από την άλλη όμως, υπάρχουν κάποιοι CashBuyers που αγοράζουν σε αυτές τις χαμηλές τιμές έτσι ώστε να κάνουν «μουαγιέν» με προηγούμενες ακριβές αγορές.  Με τον φόρο εισαγωγής χαμηλότερο για τα πλοία που θα παραδοθούν τον Ιούλιο, ενδεχομένως να δούμε μία αύξηση της δραστηριότητας το επόμενο διάστημα.      

Στην Κίνα, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα επικρατεί μία σταθερότητα, με τις τιμές να βρίσκονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την Ινδία και αρκετοί πλοιοκτήτες δεν έχουν ιδιαίτερο κίνητρο για να πάνε Ινδία.  Ενώ το τελευταίο διάστημα η Κίνα δραστηριοποιήθηκε αρκετά, υπάρχει ενδιαφέρον από διαλυτήρια στον Βορά και στον Νότο για πρόσθετες αγορές.             

 

  Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 1,179,178 DWTεκ των οποίων περίπου το 54% (636,428 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (436,082 DWT) Tankers, και το 9% (106,668 DWT) MPPsκαι Containers

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

 Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 Πακιστάν:  Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 Μπαγκλαντές:  Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

  Κίνα:  Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.