Οι άνθρωποί μας στο Λονδίνο

Οι άνθρωποί μας στο Λονδίνο

4
Οι άνθρωποί μας στο Λονδίνο

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτελέσματα των εκλογών των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου όπως αυτά θα αποτυπωθούν από τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee).
Ο πρόεδρος Χαράλαμπος Φαφαλιός στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μελών της, που είναι προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα, θα αναφερθεί σε όλες τις σημερινές δυσκολίες και ανατροπές που αντιμετωπίζει η διεθνής αλλά και η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα δίνοντας όμως μια αισιόδοξη και ενθαρρυντική άποψη για το μέλλον της συγκεκριμένης βιομηχανίας.

Ο πρόεδρος του Committee θα αναφερθεί και στις προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Σαμαρά τονίζοντας ότι είναι σημαντικότατη η ανάγκη για τη δημιουργία ενός υπουργείου Ναυτιλίας με ενοποιημένες όλες τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δώσει στην ομιλία του ο κ. Φαφαλιός στο ρόλο και στην εμπειρία των αξιωματικών του Λ.Σ. και στη σημασία του ως προς την ομαλή λειτουργία του νέου υπουργείου.

Στην απογευματινή του ομιλία θα τονίσει επίσης, τις άριστες σχέσεις του Committee με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) καθώς και με τους υπόλοιπους εκλεγμένους φορείς και τα συλλογικά όργανα του ελληνικού και διεθνούς εφοπλισμού.
Ο κ. Φαφαλιός θα σημειώσει ακόμα τη μεγάλη προσέλευση νέων ανθρώπων στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων, γεγονός που αντανακλά όχι μόνο τη σπουδαιότητα της ναυτιλίας για τον τόπο μας αλλά και τη σημασία της στην αγορά εργασίας, ειδικά στους νέους γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται και από την αύξηση του ενδιαφέροντος των νέων για το ναυτικό επάγγελμα όπως καταγράφεται στις πρόσφατες εισαγωγικές εξετάσεις στις ελληνικές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 3.760 πλοία και αντιπροσωπεύει το 14,4% της παγκόσμιας ναυτιλίας σε dwt. Αντίθετα ο υπό ελληνική σημαία ποντοπόρος στόλος μειώνεται και αυτό αποδίδεται από το Committee στη διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας το 2009.
Υπολογίζεται ότι στην ελληνική σημαία έχουν μείνει σήμερα 862 ποντοπόρα πλοία από 969 το 2010. Επίσης έχει μειωθεί ο αριθμός των νεότευκτων πλοίων που επιλέγεται να υψώσουν την ελληνική σημαία. Σημειώνεται τέλος, ότι οι πρόσοδοι της ελληνικής οικονομίας από την ποντοπόρο ναυτιλία ήταν το 2011 περί τα 14 δισ. ευρώ και το 2010 ανήλθαν στα 15,4 δισ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Φαφαλιός θα σημειώσει ότι οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση οφείλει εφεξής να υπερασπιστεί τη δύναμη και την πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας εντός της Ε.Ε.

Σημειώνεται ότι, τo Committee, παρά τη σταδιακή συρρίκνωση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας του City, αποτελεί ένα σημαντικότατο και ιστορικό θεσμικό εκπρόσωπο των διεθνών συμφερόντων της ελληνικής πλοιοκτησίας. Σήμερα το προεδρείο αποτελείται από σοβαρούς γνώστες των θεμάτων της ναυτιλίας και του διεθνούς εμπορίου ενώ συμπεριλαμβάνει στους κόλπους του εκπροσώπους τόσο από παραδοσιακές όσο και σύγχρονες εφοπλιστικές εταιρείας καθώς και αρκετά νέα ηλικιακά μέλη στο Δ.Σ.

Ωστόσο παρά την εμφανώς λιγότερο εξωστρεφή επικοινωνιακή στρατηγική που έχει ασπαστεί πρόσφατα, το νέο Δ.Σ. του Committee ευελπιστούμε ότι θα παραμείνει και κατά την προσεχή διετία μια σταθερή και δυνατή φωνή εκπροσώπησης της ελληνικής ναυτιλίας εκτός των συνόρων μας και ένας σταθερός συνεργάτης των ελληνικών θεσμικών φορέων και των εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας.