Η συμφόρηση στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς χύδην ξηρών φορτίων αυξάνεται

Η συμφόρηση στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς χύδην ξηρών φορτίων αυξάνεται

1
Η συμφόρηση στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς χύδην ξηρών φορτίων αυξάνεται

Η συμφόρηση του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου στους Αυστραλιανούς, τους Βραζιλιάνικους, τους Ινδικούς και τους Κινεζικούς λιμένες πριν από δέκα ημέρες ήταν πάνω από το όριο των 60 εκ. Dwt. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε δει τις τελευταίες 13 εβδομάδες (από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2012) και ισούται με το 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου. Η συμφόρηση έχει αυξηθεί σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων από τα Capesize μέχρι τα Handysize. Τα Capes προς το παρόν αντιπροσωπεύουν τα 37,7 εκατομμυρία Dwt της συμφόρησης των 60 εκ. Dwt, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ τα Panamaxes αντιπροσωπεύουν περίπου 11,8 εκ. Dwt, με αύξηση περίπου 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χωρητικότητας υπό συμφόρηση παρατηρούνται στα Supramax και στα Handysize, όπου η αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι 15% και 25% αντίστοιχα. Παρόλ’ αυτά σε ότι αφορά την χωρητικότητα (dwt) οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων μαζί βρίσκονται κάτω από την χωρητικότητα υπό συμφόρηση στα panama.

Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν σταθεροί, η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες θα δώσει κάποια ώθηση στους ναύλους βασιζόμενοι στον μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης.

Περισσότερα για την συμφόρηση στους λιμένες @

www.porteconomics.gr.